Volkswagen wraz z dostawcami przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji Golfa ósmej generacji. Nowe auto będzie nadal wytwarzane w zakładzie w Wolfsburgu.
W fabryce powstaje dzisiaj każdego dnia ponad 2 000 samochodów z rodziny Golfa. Najnowszy model z taśmy zjedzie już za 75 tygodni.
Zobacz także:
Golf jest dzisiaj sprzedawany w 108 krajach i od 1974 roku znalazł już uznanie 34 milionów nabywców. Całkowite inwestycje Volkswagena w nowy model wynoszą 1,8 miliarda euro.
– Wprowadzenie na rynek Golfa nowej generacji, obok aut z rodziny I.D., ma dla marki największe znaczenie strategiczne. Znajdujemy się w drugiej, decydującej połowie prac nad projektem – powiedział Ralf Brandstätter, członek Zarządu ds. Zaopatrzenia w obecności 180 najważniejszych menedżerów ze 120 firm produkujących na potrzeby motoryzacji.
Po wybraniu firm dostawczych teraz rozpocznie się kolejna faza współpracy, mająca na celu zapewnienie niezakłóconego wprowadzenia samochodu na rynek. W ramach „Value Sourcing” Volkswagen aktywnie włącza dostawców podzespołów w proces powstawania produktu już na wczesnym etapie prac. Rywalizując między sobą firmy wnoszą do projektu nowego auta swoje pomysły dotyczące rozwiązań technicznych.
Zarówno dla Volkswagena, jak i jego partnerów duże znaczenie ma fakt, że 80 procent firm dostarczających podzespoły współpracuje już w ramach umów przy produkcji aktualnego Golfa. Najważniejszą rolę w pracach nad nowym Golfem pełni Karlheinz Hell, szef największego działu – modeli o kompaktowych rozmiarach, których w 2017 roku wyprodukowano 3,4 miliona. Hell, w wypadku nowego Golfa, odpowiada za jak najlepszą współpracę wszystkich działów oraz za końcowy efekt.
Nowy Golf, tak jak jego poprzednie generacje, będzie spełniał wymagania klientów w zakresie stylistyki, oszczędności silników, emisji CO2, komfortu i niezawodności.
– Następny Golf wprowadzi Volkswagena w erę pojazdów w pełni współpracujących ze sobą nawzajem i z otoczeniem w ramach rozszerzonych funkcji jazdy autonomicznej. Na jego pokładzie znajdzie się więcej oprogramowania niż kiedykolwiek wcześniej. Nowy Golf ma stały kontakt z Internetem, a dzięki swojemu cyfrowemu wnętrzu i systemom asystującym będzie wyznaczał standardy w dziedzinie łączności i bezpieczeństwa – powiedział Karlheinz Hell.