VOLKSWAGEN: PRZEJĘCIE OD VOLVO FIRMY WIRELESSCAR

vw-cyfryz1

Koncern Volkswagen objął większościowe udziały w szwedzkiej firmie telematycznej „WirelessCar” należącej do Volvo. Ma się to przyczynić do rozwoju technologii komunikacyjnych stosowanych w samochodach koncernu.

Niemiecki producent posiada 75,1 procenta udziałów. Realizacja transakcji jest spodziewana w pierwszym półroczu 2019 roku i wymaga jeszcze uzyskania zezwolenia ze strony Urzędu Antymonopolowego.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

WirelessCar z siedzibą w Göteborgu została założona w 1999 roku i od 2007 roku należała wyłącznie do Volvo. Ta szwedzka firma zatrudnia na całym świecie 370 specjalistów branży IT i jest jednym z wiodących przedsiębiorstw specjalizujących się w dziedzinie komunikacji samochodowej. WirelessCar oferuje własną platformę techniczną i opracowuje rozwiązania z dziedziny usług cyfrowych.

Należą do nich np. usługi concierge, płatnicze (np. za przejazd drogami), a także usługi z zakresu bezpieczeństwa i opieki serwisowej (np. diagnoza awarii na odległość, pomoc serwisowa). Z platformą tą jest dzisiaj połączonych na całym świecie 3,5 miliona samochodów różnych producentów.

Korzystając z technologii firmy WirelessCar koncern Volkswagen zamierza kontynuować budowę cyfrowego ekosystemu, jaki pod przewodnictwem marki jest rozwijany w ramach koncernu wspólnie z partnerami technologicznymi. Chodzi o opracowanie systemów komunikacji z otoczeniem, w jakie będą wyposażane samochody nowych generacji oraz o opracowanie usług cyfrowych, z których klienci będą mogli skorzystać poprzez Volkswagen Automotive Cloud. Celem jest stworzenie największego na świecie samochodowego ekosystemu.

WirelessCar to obok Microsoftu oraz Diconium trzeci duży partner technologiczny niemieckiego producenta zaangażowany w to przedsięwzięcie.

Z firmą Microsoft Volkswagen opracowuje platformę bazującą na chmurze danych, z Diconium natomiast – spersonalizowaną platformę sprzedażową (Service Platform) na potrzeby wszystkich usług cyfrowych. Technologie WirelessCar przyczyniają się przede wszystkim do bezpiecznej i stabilnej wymiany informacji między systemem operacyjnym zainstalowanym w samochodzie a platformą w chmurze i tworzą podstawę do budowy przyszłego oprogramowania w samochodzie (Device Platform).

– Chcemy, żeby Volkswagen stał się dostawcą wszelkich usług z zakresu mobilności, dysponującym flotą samochodów komunikujących się ze sobą i z otoczeniem – powiedział Christoph Hartung, szef Digital & New Business/ Mobility Services marki Volkswagen.