VOLKSWAGEN: PREMIERA SPECJALNEGO ID.3 GTX FIRE+ICE PODCZAS ID. TREFFEN

Podczas ID. Treffen w szwajcarskim Locarno Volkswagen zaprezentował wyjątkowy egzemplarz ID.3 GTX – FIRE+ICE.

Opracowany we współpracy z luksusową marką mody sportowej BOGNER z Monachium, samochód przypomina legendarnego Golfa Fire and Ice, który odniósł niespodziewany sukces w latach 90. i obecnie cieszy się kultowym statusem wśród fanów.


Zobacz relacje:

PORSCHE: TAYCAN TURBO S CELESTIAL JADE INSPIROWANY JADEITEM
 

ROZMAITOŚCI


 

Dzięki ekskluzywnemu 3-warstwowemu lakierowi z efektem szklanych koralików i licznym wyjątkowym detalom we wnętrzu, pojazd to swego rodzaju hołd dla poprzednika, przeniesiony do czasów współczesnych.

Golf II Fire and Ice dzięki swojemu wyjątkowemu wzornictwu zyskał wśród fanów Volkswagena status kultowego. Podczas ID. Treffen można było zobaczyć nowoczesną interpretację tego pomysłu – ID.3 GTX FIRE+ICE.

Dzięki ID.3 GTX FIRE+ICE podkreślamy, jak bardzo emocjonalny jest nasz sportowy topowy model. Nasz zespół projektantów miał niesamowitą frajdę, reinterpretując kultowy design z lat 90. i rozwijając go dalej – powiedział Andreas Mindt, szef designu Volkswagena.

Ścisła współpraca z firmą BOGNER.

Pomysł na pojazd wyszedł od pracowników działu rozwoju technicznego. Podobnie jak w przypadku Golfa II Fire and Ice, projektanci Volkswagena i firmy BOGNER ściśle współpracowali nad nowym projektem. Połączenie naszej wyczynowej linii FIRE+ICE ze sportowym ID.3 GTX dało w efekcie nowoczesną interpretację kultowego Golfa Fire and Ice. Jestem szczególnie dumny z tego, że udało nam się wykorzystać wiele naszych materiałów i akcesoriów we wnętrzu pojazdu – powiedział Tom Becker, dyrektor BOGNER FIRE+ICE.

Zindywidualizowany wygląd zewnętrzny.

Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE wyróżnia się przede wszystkim ekskluzywnym, 3-warstwowym lakierem z efektem szklanych koralików. Kolor Electric Violet z efektem perłowym został opracowany specjalnie dla tego wyjątkowego modelu i stanowi nową interpretację lakieru stosowanego w Golfie II Fire and Ice. Oprócz ciemnoniebieskiego lakieru bazowego, trójwarstwowy lakier zawiera specjalne szklane perełki, które tworzą specjalny efekt kolorystyczny i nadają autu niezwykły charakter. W zależności od kąta padania światła, kolor zmienia się od ciemnoniebieskiego do fioletowego, a nawet czarnego. Smaczkiem jest listwa nad bocznymi oknami pokryta czerwonym lakierem. Boki pojazdu są zdominowane przez przezroczyste, matowe naklejki z geometrycznym wzorem FIRE+ICE. Kolejną wyjątkową cechą auta są 21-calowe felgi, pokryte niebieskim lakierem z błyszczącym wykończeniem. Oryginalne logo FIRE+ICE z lat 90. zdobi słupek B i spoiler na krawędzi dachu.

Zaskakujące detale we wnętrzu.

Wnętrze jest zdominowane przez dwa kolory. Podczas gdy na siedzeniu kierowcy i pasażera siedzącego za nim są czerwone akcenty (FIRE), to po stronie pasażera można znaleźć elementy w kolorze niebieskim (ICE). Pedały ze stali nierdzewnej mają również specjalny wzór – zamiast symboli odtwarzania i pauzy, znanych z modeli ID. w wyjątkowym egzemplarzu na pedale gazu znajdziemy logo „FIRE”, a na pedale hamulca – „ICE”. Górna część deski rozdzielczej i dywaniki podłogowe zostały również spersonalizowane za pomocą laserowo wygrawerowanego wzoru „FIRE+ICE”. We wnętrzu można znaleźć także liczne odniesienia do kolekcji BOGNER FIRE+ICE, wykorzystano te same kolory, tkaniny i elementy. Siedzenia są pikowane i przypominają stylem kurtki puchowe FIRE+ICE, wraz z zamkami błyskawicznymi. Po ich otwarciu można zobaczyć oryginalną tkaninę FIRE+ICE z lat 90-tych. Taśmy z toreb z kolekcji FIRE+ICE zostały również wykorzystane za przednimi siedzeniami.

ID.3 GTX Performance – moc, duży akumulator i wysoka moc ładowania.

Wersja FIRE+ICE wykorzystuje najmocniejszy jak dotąd silnik elektryczny Volkswagena w ID.3 GTX Performance o mocy 326 KM i maksymalnym momencie obrotowym 545 Nm. Dzięki temu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 200 km/h. Typowe dla modeli GTX podwozie, wyposażone w mocniejsze stabilizatory i adaptacyjne zawieszenie DCC, jest dopasowane do parametrów układu napędowego. Energię dostarcza akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 79 kWh, który może być ładowany na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym z mocą do 185 kW. Dzięki temu akumulator można naładować od 10 do 80 procent w około 26 minut. Zasięg wg WLTP wynosi do 601 kilometrów.

Jak w latach 90.

W 1990 roku Volkswagen zaprezentował ekskluzywną wersję Golfa II – Fire and Ice, która była zarówno sportowa, jak i komfortowa. Projekt powstał we współpracy z projektantem mody i reżyserem filmowym Willy Bognerem. Dzięki ekstrawaganckiemu wyglądowi – ciemnofioletowemu lakierowi z efektem perłowym, aluminiowym felgom, przedniemu spojlerowi i poszerzeniom nadwozia – oraz mocnym silnikom o mocy od 90 do 160 KM, Golf Fire and Ice, zwłaszcza wersja GTI, szybko stał się poszukiwanym rarytasem. Odniósł zaskakujący sukces. Łącznie sprzedano 16 700 egzemplarzy. Pierwotnie planowano tylko 10 000 sztuk.