W Autostadt w Wolfsburgu Volkswagen zaprezentował Polo R WRC w w udoskonalonej technicznie i wizualnie postaci. Z nowym samochodem w nowych barwach załogi fabryczne z Wolfsburga będą po raz kolejny bronić tytułów rajdowych Mistrzów Świata WRC.
Od chwili debiutu w WRC, w 2013 roku, Volkswagen zdobył tytuły mistrzowskie w dwóch najważniejszych klasyfikacjach – Producentów i Kierowców.
Zobacz także:
Jeżeli chodzi o skład załóg rajdowych Volkswagenów Polo R WRC, marka stawia na ciągłość. 22 stycznia, w legendarnym Rajdzie Monte Carlo, barwy Volkswagena na odcinkach specjalnych będą reprezentować podwójni Mistrzowie Świata – Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, Jari- Matti Latvala i Miikka Anttila oaz Andreas Mikkelsen i Ola Fløene.
– Nowe Polo R WRC zostało znacznie udoskonalone wewnątrz i na zewnątrz. Samochód nie tylko wygląda teraz bardziej dynamicznie i sportowo. Także pod maską nasi inżynierowie wprowadzili nowości techniczne i starannie udoskonalili wiele detali auta, odnoszącego od dwóch lat sukcesy. Najważniejszym celem inżynierów była poprawa efektywności, niezawodności i osiągów. Wprost nie możemy się doczekać, kiedy będziemy mogli zobaczyć nowe Polo R WRC w Rajdzie Monte Carlo i w dwunastu pozostałych rajdach na czterech kontynentach – poinformował Heinz- Jakob Neußer, Członek Zarządu marki ds. rozwoju technicznego.
Nowy wygląd kolejnej generacji Polo R WRC
Najbardziej widoczną na zewnątrz zmianą Polo R WRC w sezonie 2015 są nowe – barwy i wygląd. Podstawowy biały kolor nadwozia ustąpił miejsca granatowemu. Przód auta jest granatowy, tył – z nowym spojlerem – biały. Przejście od granatowego do białego koloru jest wykonane w formie białych i niebieskich pasów. Na nadwoziu umieszczone są loga najważniejszych partnerów Volkswagena w Rajdowych MŚ – Red Bulla, Castrola, Volkswagen Financial Services oraz producentów – opon (Michelin), zawieszenia i sprzęgła (ZF Sachs) oraz akcesoriów (OMP).
Największą nowością jest hydrauliczne sterowanie zmianą biegów, obsługiwane łopatką umieszczoną na kolumnie kierownicy. Ponadto, trzy czwarte podzespołów – nadwozia, silnika, zawieszenia, układu napędowego i elementów aerodynamicznych zoptymalizowano zgodnie z zasadą „prostsze, lżejsze, stabilniejsze”.
POWIEDZIELI
Sébastien Ogier: Jestem absolutnie pewny, że nowe auto rozpocznie sezon tak samo dobrze, jak jego poprzednik. Przeprowadziliśmy wiele testów i intensywnie współpracowaliśmy z inżynierami. Wiele pracy włożyliśmy w opracowanie nowego systemu zmiany biegów – to prawdziwy postęp. Cieszymy się na nowy sezon, emocjonujące będzie porównanie się z innymi zespołami. Testy dotychczas przebiegały dobrze, nasi inżynierowie trafili w dziesiątkę. Polo R WRC drugiej generacji jest szybsze i lepsze niż jego poprzednik.
Jari-Matti Latvala: Nowy samochód dobrze się prowadzi i nie mogę doczekać się rozpoczęcia sezonu. W tym roku ponownie biegi będziemy zmieniać za pomocą łopatki przy kierownicy, a z tym bardzo dobrze sobie radzę. Nowe Polo R WRC jest bardzo szybkie, nie tylko ja mam takie odczucia, Sébastien i Andreas mają takie samo wrażenie. Nie ma wątpliwości – cieszymy się na sezon 2015.
Andreas Mikkelsen: Na samym początku chcę powiedzieć, że nowy design jest absolutnie cool. Bardzo podobają mi się nowe kolory i nowa grafika. Jestem bardzo dumny z tego, że startuję w Polo R WRC. Na początku sezonu będę jeszcze jechał Polo R WRC z 2014 roku, a do nowego auta przesiądę się dopiero w Rajdzie Portugalii. To jednak żaden problem, bo nasze mistrzowskie Polo R WRC doskonale się sprawdziło.
Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport: Taka prezentacja, jak dzisiejsza, jest doskonałym sygnałem do rozpoczęcia sezonu. Cały zespół długo i ciężko pracował na to, abyśmy byli gotowi do Rajdu Monte Carlo. Dostaliśmy dzisiaj ostatni emocjonalny impuls. To wspaniałe, że zarząd i pracownicy Volkswagena tak entuzjastycznie nas wspierają. Zainteresowanie i wsparcie dla sportu motorowego w Volkswagenie są ogromne. Teraz, w nowym sezonie, musimy dać z siebie wszystko, aby odwdzięczyć się za ten entuzjazm.
Kalendarz Rajdowych Mistrzostw Świata FIA WRC w sezonie 2015
* 22 – 25.01: Rajd Monte Carlo;
* 12 – 15.02: Rajd Szwecji;
* 5 – 8.03: Rajd Meksyku;
* 23 – 26.04: Rajd Argentyny;
* 21 – 24.05: Rajd Portugalii;
* 11 – 14.06: Rajd Włoch;
* 2 – 5.07: Rajd Polski;
* 30.7 – 2.08: Rajd Finlandii;
* 20 – 23.08: Rajd Niemiec;
* 10 – 13.09: Rajd Australii;
* 1 – 4.10: Rajd Francji;
* 22 – 25.10: Rajd Hiszpanii;
* 12 – 15.11: Rajd Wielkiej Brytanii.