Niemal 2/3 użytkowników modeli ID. deklaruje, że ładuje swoje samochody tylko w miejscu zamieszkania – wynika z badania przeprowadzonego przez Volkswagena w Polsce.
Natomiast 7 procent ankietowanych korzysta wyłącznie z ładowarek poza domem. Pozostali stosują mieszany model uzupełniania energii w bateriach.
Zobacz także:
CJPT: PRACE ROZWOJOWE NAD SILNIKAMI WODOROWYMI DO DUŻYCH CIĘŻARÓWEK
Światowi producenci samochodów stopniowo przechodzą na oferowanie napędów wyłącznie elektrycznych. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) podało, że w II kwartale 2022 r. co dziesiąty samochód nowo rejestrowany w krajach Unii Europejskiej był w pełni elektryczny. Według branżowego rankingu za rok 2021, Volkswagen zajął drugie miejsce pod względem liczby sprzedanych aut elektrycznych w Europie. W związku z tym marka Volkswagen postanowiła zadać kilka pytań użytkownikom elektrycznych modeli ID., dotyczących sposobu użytkowania pojazdów. Jednym z tematów było miejsce ładowania auta.
Większość badanych ładuje swoje ID. w domu
Wyniki ankiety wśród 100 właścicieli elektrycznych Volkswagenów ID. w naszym kraju pokazały, że niemal 2/3 badanych (64 procent) ładuje swoje auta tylko w miejscu zamieszkania. 29 procent ankietowanych stosuje kilka rodzajów modelu „hybrydowego”, czyli z różną częstotliwością ładuje zarówno w domu, jak i na publicznych stacjach ładowania. Zaledwie 7 procent ankietowanych zadeklarowało, że w ogóle nie uzupełnia baterii swojego elektrycznego Volkswagena tam, gdzie mieszka.
Jak wyglądają właściciele elektrycznych Volkswagenów na tle innych użytkowników aut na prąd? Volkswagen porównał odpowiedzi właścicieli elektrycznych Volkswagenów z badaniem, które InsightOut Lab, EV Klub Polska i Volkswagen przeprowadzili wśród użytkowników „elektryków” bez względu na markę pojazdu. Wprawdzie pytania w obu badaniach nie były identyczne, ale odpowiedzi pozwalają określić w przybliżeniu, jak na tle wszystkich kierowców aut elektrycznych wypadają właściciele aut marki Volkswagen. Wygląda na to, że właściciele Volkswagenów ID. rzadziej niż kierowcy pojazdów elektrycznych innych marek ładują auta poza miejscem zamieszkania. We wspomnianym badaniu na członkach EV Klubu 10 procent z nich zadeklarowało, że wyłącznie lub prawie wyłącznie ładuje swój samochód na publicznie dostępnych stacjach (a więc poza miejscem zamieszkania). Dwóch na pięciu członków EV Klubu robiło to regularnie, a dla 46 procent były to sporadyczne, kilkukrotne okazje. Tylko 4 procent badanych odpowiedziało, że nigdy nie korzystało z publicznych stacji ładowania.
Metodologia badania
Badanie przeprowadzone metodą CATI na przestrzeni sierpnia i września 2022 r. wśród klientów, którzy zakupili którykolwiek z elektrycznych modeli VW serii ID. Próba N=100. Wcześniejsze badania InsightOut Lab i Volkswagena wśród członków EV Klub Polska pokazały, że liczebność próby ca. 100 jest wystarczająca dla tak niewielkiej populacji.