VOLKSWAGEN POKAZAŁ OFICJALNIE NOWEGO ELEKTRYKA ID.4

Volkswagen zaprezentował oficjalnie nowego ID.4. To w elektryczny SUV, który będzie pojazdem sprzedawanym globalnie – w Europie, Chinach i USA.

Nowe auto to drugi po ID.3 model skonstruowany w oparciu o modułową platformę podłogową MEB.


Zobacz także:

ECO

PREMIERY


 

Nadwozie ID.4 ma długość 4,58 m. Współczynnik Cx ma wartość zaledwie 0,28. Oprócz opływowego kształtu nadwozia do tego wyniku przyczynia się wiele rozwiązań, np. spojler na krawędzi dachu oraz tylne lampy zapobiegające tworzeniu się zawirowań powietrza za autem.

Duże koła (dostępne będą nawet 21-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich) wskazują na jego sportowy charakter. Szeroka i masywna tylna część karoserii powoduje, że samochód wygląda dynamicznie, a obniżająca się linia dachu sprawia, że wydaje się dłuższy. Tylne słupki dachowe są mocno pochylone.

W ID.4 zastosowano nowe technologie oświetleniowe. Znajdują się wśród nich interaktywne matrycowe diodowe reflektory IQ.Light, które emitują sterowane inteligentnie światło drogowe, które bardzo skutecznie oświetla nawierzchnię nie oślepiając przy tym kierowców samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Tylne lampy w technologii 3D zawierają tzw. dynamiczne kierunkowskazy, w których poszczególne diody zapalają się kolejno od środka ku krawędziom lamp.

Tylne światła mają szczególnie plastyczną formę dzięki specjalnym diodom 3D umieszczonym pojedynczo w kloszu lampy.

Kabinę ID.4 zaprojektowano jako open space. Panoramiczny szklany dach obejmuje niemal całą długość samochodu. Środkowa konsola nie jest połączona z tablicą rozdzielczą. Poduszka powietrzna umieszczona pomiędzy przednimi fotelami i otwierająca się w przypadku uderzenia w bok samochodu, zwiększa poziom bezpieczeństwa biernego. Pojemność bagażnika wynosi 543 l i poprzez złożenie oparć tylnych siedzeń można ją powiększyć do 1 575 l (liczone po dach).

Dzięki opcjonalnemu hakowi holowniczemu elektryczny SUV Volkswagena jest w stanie pociągnąć przyczepę o masie 1 000 kg.

Nowy model posiada nowoczesny system obsługi pokładowych urządzeń. Na tablicy rozdzielczej nie ma żadnych mechanicznych przycisków ani włączników. Najważniejsze wskazania wyświetlają się na niewielkim ekranie przed kierowcą, doborem informacji steruje się z wielofunkcyjnej kierownicy.

Przy prawej krawędzi ekranu znajduje się pokrętło służące do wyboru trybów jazdy. Na środku tablicy rozdzielczej umieszczono duży dotykowy ekran obsługujący nawigację, telefon, media, systemy asystujące i ustawienia pojazdu.

Tuż przed tylną osią ID.4 znajduje się elektryczny silnik napędzający koła za pośrednictwem jednostopniowej przekładni. Jest to niewielki, lekki silnik synchroniczny (PSM). W ID.4 zastosowano jednostkę o mocy 150 kW (204 KM), której moment obrotowy o wartości 310 Nm. Osiągi to: przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa 8,5 sek., prędkość maksymalną ograniczono do 160 km/h.

W ofercie znajdzie się także ID.4 z silnikiem o jeszcze większej mocy i z napędem na cztery koła. Dzięki dobrej trakcji oraz prześwitowi wnoszącemu 21 cm elektryczny SUV będzie spisywał się także w lekkim terenie.