Z taśm fabryki Volkswagena w Emden zjechał ostatnio rekordowy egzemplarz – liczba Passatów wyprodukowanych od początku historii tego auta przekroczyła 30 milionów sztuk. To najlepszy wynik wśród samochodów tego segmentu.
Numer 30 000 000 to model GTE Variant z hybrydowym zespołem napędowym plug-in, lakierowany w kolorze „Piryt Silber Metallic” – jeden z pierwszych modeli nowej, jeszcze bardziej zaawansowanej serii ze znacznie bogatszym wyposażeniem technicznym (przedsprzedaż w Europie rozpocznie się w maju).
Zobacz także:
30-milionowy Passat przez najbliższe miesiące będzie pełnił rolę samochodu testowego udostępnianego przedstawicielom mediów z różnych krajów.
Na różnych kontynentach Volkswagen oferuje Passata w różnych wersjach dopasowanych do potrzeb odbiorcy. Model ósmej generacji sprzedawany w Europie pojawi się tej wiosny jako limuzyna i kombi (Variant) z nowym wyposażeniem technicznym. Jako pierwszy model marki nowy Passat może być wyposażony w „Travel Assist” (nowy element systemu IQ.Drive skupiającego inteligentne systemy asystujące Volkswagena) i półautomatycznie poruszać się z niemal dowolną prędkością (w zakresie od 0 do 210 km/h).
Do nowego wyposażenia Passata mogą należeć ponadto inteligentne reflektory matrycowe „IQ.Light-LED” czy nowe odmiany systemu multimedialnego MIB3 zapewniające stały dostęp do Internetu.
Szczególne znaczenie wśród wersji tego modelu ma jeszcze bardziej zaawansowany Passat GTE. Tak jak 30-milionowy egzemplarz, każdy samochód z hybrydowym zespołem napędowym typu plug- in ma teraz znacznie większy zasięg elektryczny.
Mierzony w nowym cyklu WLTP wynosi on do 55 km, a w cyklu NEDC – 70 km. Nowy Passat GTE (moc systemowa 160 kW/218 KM) już dzisiaj spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 6d, która będzie obowiązywała dopiero od 2021 roku.
Pod hasłem „Początek nowej ery VW” 14. maja 1973 roku Volkswagen rozpoczął w Wolfsburgu produkcję Passata pierwszej generacji. Zapowiadał on zupełnie nową rodzinę modeli z silnikami chłodzonymi cieczą, napędem na przednie koła i z bardzo nowoczesną stalową karoserią.
Jako samochód średniej klasy Passat zastąpił VW 1600 (Typ 3 z silnikiem umieszczonym z tyłu i chłodzonym powietrzem oraz z napędem na tylną oś). W maju 46 lat temu nikt w Wolfsburgu nie przypuszczał, że powstanie aż 30 milionów Passatów i że przewyższy on liczbę legendarnych Garbusów (21,5 miliona). Razem z Golfem (35 milionów) i Garbusem Passat należy do najpopularniejszych modeli Volkswagena w historii.