Mimo trudnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa, Volkswagen przystępuje do realizacji drugiej fazy strategii „Transform 2025+”.
Dla marki oznacza to początek nowej epoki. Zakrojona na szeroką skalę ofensywa w dziedzinie samochodów elektrycznych stanie się teraz widoczna na ulicach.
Zobacz także:
Nowy Volkswagen ID.3, pierwszy skonstruowany na platformie MEB model wyposażony wyłącznie w elektryczny napęd, ma według planów trafić do klientów latem. Po nim pojawi się ID.4 – pierwszy elektryczny SUV marki. Ofertę wzbogacą również konwencjonalne pojazdy ze zelektryfikowanym układem napędowym. W ten sposób producent wkracza na drogę do bezemisyjnej mobilności.
Od 2022 roku marka będzie oferować we wszystkich ważnych segmentach nowe auta elektryczne skonstruowane na bazie platformy MEB, od 2025 roku ma sprzedawać co najmniej 1,5 miliona takich aut rocznie. Długofalowym celem jest całkowita eliminacja do 2050 roku dwutlenku węgla zarówno emitowanego przez samochody, jak i przez samo przedsiębiorstwo.
W bieżącym roku średnia emisja CO2 samochodów marki Volkswagen powinna zostać zmniejszona o 25 gram na kilometr. Marka jest pewna spełnienia norm obowiązujących w tym zakresie w Unii Europejskiej w 2020 roku.
Oprócz elektryfikacji w najbliższych latach marka Volkswagen będzie nadal prowadziła prace w dziedzinie cyfryzacji. Nacisk zostanie położony przede wszystkim na realizację Roadmap Digital Transformation oraz na prace w zakresie Car.Software.