Volkswagen zaprezentował Tiguana w nowej odsłonie. SUV został odświeżony pod każdym względem, także pod kątem ekologicznego napędu.
Pojawiła się wersja z nowoczesnym napędem hybrydowym typu plug-in o mocy systemowej 180 kW/245 KM.
Zobacz także:
Dla entuzjastów sportowej jazdy zaproponowano odmianę o wysokich osiągach – Tiguana R – z silnikiem TSI o mocy 235 kW (320 KM). Posiada ona nowy układ przeniesienia napędu na cztery koła z kontrolą podziału momentu obrotowego pomiędzy kołami obydwu osi i między każdym z tylnych kół.
Zastosowanie systemu twindosing we wszystkich turbodieslach zapewnia, że turbodoładowane silniki wysokoprężne (TDI) należą do najczystszych. Dzięki nowemu systemowi Travel Assist nowe auto może poruszać się częściowo automatycznie z prędkością do 210 km/h. Ponadto najnowsza generacja systemu multimedialnego na pokładzie sprawia, że kierowca ma dostęp do nowej gamy usług i funkcji online.
Kolejnym nowym (opcjonalnym) elementem wyposażenia jest 480-watowy system audio renomowanej firmy Harman/ Kardon. Do obsługi klimatyzacji służy cyfrowy panel z dotykowymi polami i suwakami. Nowe oświetlenie IQ.Light z reflektorami matrycowymi w technologii LED zwiększa komfort i bezpieczeństwo podróżowania w nocy. SUV, jest zdolny do holowania przyczepy o masie do 2,5 tony.
Zespół napędowy eHybrid sprawia, że Tiguan według WLTP może przejechać około 50 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. Łatwy w konfiguracji tryb hybrydowy umożliwia magazynowanie wystarczającej ilości energii elektrycznej nawet podczas długich podróży. W trybie elektrycznym pojazd może poruszać się z prędkością do 130 km/h.
W trybie hybrydowym silnik elektryczny wspomaga podczas przyspieszania silnik benzynowy TSI. Szczególnie dynamiczną jazdę umożliwia tryb GTE, który aktywuje się przyciskiem obok dźwigni zmiany biegów.
Nowością w gamie jednostek napędowych jest również silnik TSI o mocy 235 kW (320 KM), zarezerwowany dla wersji R. Ponadto opracowano nowy układ przeniesienia napędu na cztery koła, zwany R-Performance Torque Vectoring, z kontrolą podziału momentu obrotowego pomiędzy koła.