VOLKSWAGEN: NOWY PASSAT GTE W WERSJI HYBRYDOWEJ (CENA)

vw-passatgte

W salonach Volkswagena w Polsce można już zamawiać nowego Passata GTE w wersji z napędem hybrydowym. Ceny auta zaczynają się od 169 990 złotych.

W porównaniu z samochodem poprzedniej generacji, pojazd wyposażono w akumulator o zwiększonej pojemności, która wynosi 13 kWh (o 31 procent więcej niż wcześniej).


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Nowy Passat GTE już dzisiaj spełnia normę emisji spalin Euro 6d, która zacznie obowiązywać dopiero w 2021 roku. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 1,3 l/100 km (WLTP), co przekłada się na emisję CO2 wynoszącą od 29 g/km. Akumulator o zwiększonej pojemności zapewnia zasięg na energii elektrycznej wynoszący 59 km w przypadku limuzyny i 56 km w przypadku wersji kombi.

Dzięki nowej konfiguracji hybrydowego trybu pracy znacznie uproszczono gospodarowanie energią elektryczną podczas dalekich podróży.

Z zewnątrz Passat GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in wyróżnia się m.in. charakterystycznymi w kształcie światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED i umieszczonymi nisko w narożnikach zderzaka, niebieskimi zaciskami hamulcowymi, obręczami kół z lekkich stopów o średnicy 17 cali (typ Montpellier) opracowanymi specjalnie dla tej odmiany oraz logiem GTE przy przednich słupkach.

We wnętrzu standardowo znajdują się: system nawigacji satelitarnej Discover Media, trzystrefowa klimatyzacja Climatronic Air Care, fotele pokryte tapicerką z niebieskimi elementami, 3-ramienna, multifunkcyjna kierownica z łopatkami do zmiany biegów obszyta skórą, kabel do ładowania prądem zmiennym AC ze stacji ładującej, system ochrony pasażerów Pre Crash, We Connect Plus oraz Pakiet Travel Assit (Lane Assist, Front Assist, Emergency Assist, Traffic Jam Assist, proaktywny tempomat ACC z funkcją Stop&Go).

Passat wyposażony jest w nowy zespół hybrydowy plug-in o mocy 160 kW/218 KM, który składa się z akumulatora, dwusprzęgłowej przekładni DSG, silnika elektrycznego oraz z turbodoładowanego benzynowego silnika (TSI). Po uruchomieniu auto zawsze działa w trybie elektrycznym E-Mode.

Za napęd odpowiada benzynowa jednostka napędowa 1.4 TSI, która osiąga maksymalną moc 115 kW/156 KM, silnik elektryczny dostarcza 85 kW/115 KM. Silnik elektryczny jest zaopatrywany w energię przez nowy litowo- jonowy akumulator wysokowoltowy umieszczony w podłodze pojazdu przed tylną osią. Nowy GTE posiada 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową.

Akumulator Passata GTE jest zasilany standardowo z zewnętrznego źródła prądu poprzez port znajdujący się w przedniej części pojazdu. Korzystając ze standardowej sieci 230 V i seryjnego przewodu dostosowanego do przesyłu prądu zmiennego o mocy 2,3 kW akumulator można naładować do pełna w ciągu sześciu godzin i 15 minut.

Używając tzw. wallboxa lub korzystając ze stacji ładowania prądem 360 V i opcjonalnego przewodu prądu zmiennego o mocy 3,6 kW czas ten skraca się do czterech godzin.