Nowa generacja Passata zapewnia wysoki komfort jazdy dzięki przestronnemu wnętrzu, skutecznemu wygłuszeniu, nowym siedzeniom i opcjonalnemu zawieszeniu DCC Pro
Nowy Passat to połączenie dużej przestrzeni, starannego wykończenia przy użyciu materiałów wysokiej jakości, przyjemnych w dotyku elementów i wysokiej funkcjonalności, wygodnych foteli i skutecznego wygłuszenia. Wszystko to składa się na samochód wręcz stworzony do dalekich podróży. Wraz z nową generacją swojego bestsellera, Volkswagen po raz kolejny ma w swojej ofercie auto, które pod wieloma względami wykracza poza swój segment.
Zobacz relacje:
CITROEN: NOWY E-C3 ZDOBYWCĄ NAGRODY ECOBEST 2024 AWARD
Nowy Volkswagen Passat wyraźnie się zmienił w porównaniu do poprzednika. I nie chodzi tylko o stylizację, lecz także m.in. o gabaryty. Znacząco wydłużono rozstaw osi (o 50 mm, do 2841 mm), w nieco mniejszym stopniu auto urosło na szerokość (+20 mm – do 1852 mm). Ale największe wrażenie robi długość – Passat dziewiątej generacji mierzy 4917 mm, o 144 mm więcej niż poprzednik. Większe gabaryty przekładają się na większą przestrzeń dla pasażerów, co z pewnością wpłynie na poprawę wygody podróżowania. Szczególnie wysoki komfort jazdy w doskonale wyciszonym nadwoziu będzie w odmianach z opcjonalnym, adaptacyjnym zawieszeniem DCC Pro i nowymi fotelami ergoActive z pneumatycznym masażem.
Nowe fotele ergoActive z funkcją masażu i klimatyzacji.
Opcjonalnie Passat Variant będzie dostępny z nowymi przednimi fotelami ergoActive. Są one wyposażone w elektryczną regulację (do 14 kierunków w zależności od modelu i wyposażenia), a także funkcje masażu i klimatyzacji. Cechy charakterystyczne: pneumatyczna 4-kierunkowa regulacja odcinka lędźwiowego i pneumatyczny 3-komorowy masaż lub 10-komorowy masaż punktowy w oparciach siedzeń, w zależności od wyposażenia. Posiadają one również funkcję podgrzewania i wentylacji. Na szczycie gamy są fotele skórzane z wentylacją. Oprócz indywidualnych trybów, kierowca i pasażer z przodu mogą aktywować tryb automatyczny; czujniki temperatury i wilgotności w fotelach wykrywają potrzebę chłodzenia i/lub ogrzewania i odpowiednio ustawią klimatyzację.
Zawieszenie sterowane elektronicznie.
Wykorzystana w nowym Passacie platforma MQB evo umożliwia zastosowanie nowej generacji adaptacyjnego zawieszenia – DCC Pro. Sprawia ono, że charakterystyka prowadzenia jest bardziej neutralna i stabilna, a auto prowadzi się niezwykle precyzyjnie. Na poprawę właściwości jezdnych ma również wpływ czterowahaczowe tylne zawieszenie, zmodyfikowane ustawienia elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego, a także nowe stabilizatory i amortyzatory.
Główne funkcje systemu DCC.
W przypadku nowego systemu DCC i jego poprzedniej generacji jedno się nie zmieniło: aktywne sterowanie amortyzatorami nieustannie reaguje na stan nawierzchni, a także na sytuację na drodze, biorąc pod uwagę takie parametry, jak kąt skrętu kierownicy, hamowanie i przyspieszanie. Idealne tłumienie jest obliczane w ułamku sekundy i regulowane na amortyzatorach dla każdego koła. Kierowca ma również możliwość indywidualnego ustawienia DCC od bardzo komfortowego do bardzo sportowego. Adaptacyjne zawieszenie zawsze zapewnia optymalny komfort jazdy i najlepsze właściwości jezdne.
DCC Pro w szczegółach.
Nowy system DCC Pro jeszcze bardziej niż poprzednik poprawia komfort jazdy. W odróżnieniu od systemu DCC z amortyzatorami 1-zaworowymi, amortyzatory nowego DCC Pro są wyposażone w dwa zawory, dzięki czemu reagują szybciej i bardziej precyzyjnie, co pozwala uzyskać optymalne właściwości jezdne. Do tej pory amortyzatory dwuzaworowe były stosowane tylko w połączeniu z osiami wielowahaczowymi w klasie luksusowej; integracja z kolumnami MacPhersona jest nowością. Nowy adaptacyjny system zawieszenia DCC Pro znacznie zwiększa rozpiętość charakterystyki podwozia – od dynamiki po komfort. W połączeniu z nim kierowca doświadcza bardzo przyjemnej i bezpiecznej jazdy nawet na złej nawierzchni. Redukując wstrząsy, uzyskano jednocześnie precyzyjne poziomowanie nadwozia.
Nowy wyświetlacz head-up i Digital Cockpit.
O komfort kierowcy dbają także wyświetlacz head-up, opracowany specjalnie do nowego Passata i wyświetlacz Digital Cockpit. Wyświetla on najważniejsze dla kierowcy informacje przez przednią szybę w wirtualnej przestrzeni przed pojazdem. Wcześniej stosowano prostszy wyświetlacz head-up z wysuwaną powierzchnią projekcyjną. Ponadto Passat, jak wszystkie najnowsze modele zbudowane na platformie MQB evo, jest standardowo wyposażony w cyfrowe instrumenty pokładowe Digital Cockpit. Ich grafika została przeprojektowana, a zakres funkcji – rozszerzony. Za pomocą odpowiednich przycisków na kierownicy wielofunkcyjnej kierowca może wywołać różne podstawowe konfiguracje graficzne (widoki), którym z kolei można indywidualnie przypisać ulubione funkcje.
Intuicyjna obsługa systemu infotainment.
Komfort jazdy to także wygodny w obsłudze system infotainment. Jego menu w nowym Passacie opracowano w taki sposób, by obsługa była jak najwygodniejsza. Konstruktorzy wzięli tu pod uwagę także oczekiwania użytkowników. W standardzie wyświetlacz systemu infotainment ma przekątną 12,9 cala. Opcjonalnie dostępny jest ekran o przekątnej 15 cali. Wiele ustawień systemu będzie można zmieniać za pomocą nowego systemu obsługi głosowej IDA. Digital Cockpit, czyli wyświetlacz za kierownicą ma przekątną 10,25 cala. Dzięki nowej powłoce antyrefleksyjnej kokpit może być zintegrowany z deską rozdzielczą, bo zbędny jest daszek, chroniący przed odblaskami światła.
Nowy system infotainament ma przeprojektowaną grafikę, strukturę i menu. Wyświetlacz podzielono na dwa paski dotykowe – górny i dolny – oraz ekran główny. Górny pasek i ekran główny można zaprogramować w taki sposób, by zapisać tam ulubione funkcje kierowcy. Kierowca może wywołać wszystkie funkcje w postaci aplikacji na ekranie głównym, a indywidualnie skonfigurowany górny pasek i statyczny dolny pasek pozostają na wyświetlaczu na stałe. To znacznie upraszcza obsługę. Pod wyświetlaczem systemu infotainment znajdują się podświetlane suwaki dotykowe – służą one do ustawiania takich funkcji jak temperatura i głośność.