Ósma generacja Volkswagena Golfa została odkryta. W 2020 roku pojawią się kolejne odmiany modelu: GTI, GTI TCR, GTD, GTE oraz R.
Od czasu swojej premiery 45 lat temu model odznaczał się funkcjonalnością, która współgrała ze stylistyką auta.
Zobacz także:
Elementem dominującym w sylwetce nowego auta widzianego z boku jest charakterystyczny słupek dachowy C. Dzięki niemu jego sylwetka nabiera dynamiki, a jednocześnie przenosi do współczesności design pierwszego modelu. Proporcje dachu i przeszklonej części nadwozia w stosunku do powierzchni znajdujących się poniżej linii okien nadają posturze mocy, a niska linia dachu – sportowej dynamiki.
Równie wyraziste są masywna tylna część nadwozia i mający niepowtarzalny styl przód auta z bardzo wąską osłoną chłodnicy i charakterystycznym ostrym przetłoczeniem blach na wysokości klamek drzwi. We wszystkich wersjach Golfa zastosowano diodowe oświetlenie LED. Wzór świateł stał się przy tym dominującym elementem stylistyki. Wraz z modelem debiutuje najnowsza wersja modułowej platformy podwoziowej (MQB).
Wymiary pojazdu nie zmieniły się. Długość wynosi 4 284 mm, szerokość 1 789 mm, a wysokość 1 456 mm. Rozstaw osi to 2 636 mm. O tym, że każdy element nadwozia zaprojektowano od nowa i dopracowano świadczą wartości aerodynamiczne: powierzchnia czołowa została zmniejszona do 2,21 m2, a współczynnik oporu powietrza Cx do 0,275.
Nowe wskaźniki i systemy multimedialne działające online łączą się tworząc jeden, znajdujący się na tej samej osi cyfrowy kokpit. Współgrają z nim dotykowe pola i ekrany. Zakres informacji dostarczanych kierowcy można poszerzyć korzystając z opcjonalnego wyświetlacza Head- up. Dotykowe pola i możliwość sterowania różnymi funkcjami przy pomocy komend głosowych sprawiają, że obsługa jest naturalna i intuicyjna.
Jednostka online connectivity unit (OCU) stosowana seryjnie i wyposażona w kartę eSIM współdziała z systemami usług internetowych zawartych w We Connect i We Connect Plus.
Nowy jest standard w dziedzinie systemów asystujących, które wspomagają kierowcę podczas prowadzenia samochodu. System Travel Assist znany z Passata sprawia, że nowe auto może poruszać się po autostradzie automatycznie do prędkości 210 km/h – kierowca nie musi wykonywać ruchów kierownicą, dodawać gazu ani hamować.
Golf jest też pierwszym modelem Volkswagena wyposażonym seryjnie w system Car2X umożliwiający komunikację z otoczeniem. System ten wykorzystuje informacje pochodzące z innych pojazdów znajdujących się w pobliżu, a także sygnały dostarczane przez urządzenia infrastruktury drogowej, by ostrzegać kierowcę i przekazywać te ostrzeżenia do innych aut wyposażonych w system. Dzięki temu idea zbiorowej inteligencji stała się rzeczywistością.
Zwiększeniu bezpieczeństwa podróży służą również nowe matrycowe reflektory diodowe Iq.Light, także wyposażone w interaktywne funkcje.
Oferowane będą silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI), zespoły napędowe typu Mild- Hybrid (eTSI) oraz zespoły hybrydowe typu plug-in (eHybrid). Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki. Spektrum mocy tych jednostek – gdy wszystkie znajdą się w sprzedaży – wyniesie od 66 kW/90 KM do ponad 221 kW/300 KM.
Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 66 kW/90 KM i 81 kW/110 KM oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 85 kW/115 KM i 110 kW/150 KM. Nowe jednostki benzynowe działają – to nowość – w innowacyjnym cyklu Millera dla silników TSI, wykazując bardzo niskie zużycie paliwa i niską emisję szkodliwych substancji.
Z kolei w jednostkach TDI Volkswagen, jako nowość, zastosował dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue (Twindosing), znacznie zmniejszając emisję tlenków azotu (NOx). W porównaniu z tradycyjnymi silnikami nowe TDI zużywają nawet o 17 procent mniej paliwa. Nowe są również cztery spośród łącznie pięciu hybrydowych zespołów napędowych.
Wersje wyposażenia pojazdu skonfigurowano w nowy sposób. Dotychczasowe odmiany Trendline, Comfortline i Highline przeszły do historii. Odtąd dostępne są wersje Golf, Life oraz Style, a także sportowa R-Line. Wszystkie zawierają znacznie bogatsze wyposażenie niż to było w wypadku poprzedniego modelu.
Już w podstawowej wersji znajdują się diodowe reflektory i diodowe tylne lampy, system Keyless Start, Digital Cockpit, dostęp do usług mobilnych oraz funkcji We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja, Lane Assist utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu, monitorujący przestrzeń przed autem system Front Assist z prewencyjną funkcją ochrony pieszych oraz system Car2X.