VOLKSWAGEN: NOWY GOLF POWOLI DOJEŻDŻA NA PREMIERĘ

Vw-golf-n1

W listopadzie Volkswagen przedstawi zmodernizowaną wersję jednego ze swoich najbardziej popularnych modeli – Golfa. Auto jest już w ofercie od ponad czterech dekad.

Żaden inny europejski samochód nie sprzedaje się tak dobrze. Pod koniec zeszłego roku, liczba sprzedanych egzemplarzy wynosiła 32 590 025 sztuk.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Wynik ten oznacza, że podczas ostatnich 42 lat, ktoś kupował nowego Golfa średnio co 40 sekund. Właśnie takie statystyki kształtują historię tego modelu, a Volkswagen w tym samym czasie pracuje nad jego rozwojem.

VW Golf w liczbach:
32 590 025 sztuk do końca 2015 roku – Volkswagen Golf jest najlepiej sprzedającym się europejskim samochodem w historii.
21 517 415 samochodów – w 2002 roku sprzedaż Golfa pobiła dotychczasowego lidera – Garbusa (model Beetle).
10 000 000 samochodów – już w 1988 roku sprzedaż Golfa przekroczyła barierę 10 milionów sztuk.
1 000 000 – w 2003 roku, właściciel pewnego Golfa MK1 przekroczył na swoim liczniku milion przejechanych kilometrów. Następne rekordy padły w kolejnych latach.
188 938 euro – najdroższy Golf (4 generacji) został sprzedany na aukcji w 2005 roku; jego pierwszym właścicielem był papież Benedykt XVI.
10 156 euro – za taką kwotę Golf (2 generacji) należący do kanclerz Niemiec Angeli Merkel, został wylicytowany w 2012 roku.
2120 Golfów dziennie – od czterech dekad ponad dwa tysiące Golfów jest produkowanych i sprzedawanych na świecie każdego dnia.
730 dni do pierwszego miliona – zaledwie dwa lata po debiucie na rynku, milionowy Golf został dostarczony do swojego właściciela.
650 KM – taką moc miał najmocniejszy, wyprodukowany Golf w historii. Model GTI W12 został zaprezentowany na zlocie fanów GTI nad jeziorem Worthersee w 2007 roku.
155 krajów – dziś Golf produkowany jest w pięciu fabrykach (w Brazylii, Chinach, Niemczech i Meksyku) skąd wysyłany jest do salonów w 155 krajach.
5 rodzajów napędu – Golf jest jedynym samochodem na świecie, który jest dostępny w wersji z napędem elektrycznym, hybrydowym, z silnikiem benzynowym, Diesla oraz z silnikiem zasilanym gazem.