VOLKSWAGEN: NOWY CRAFTER OFICJALNIE ODKRYTY – WIELE WERSJI

vw-craft1

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentowała Craftera nowej generacji. Maksymalna ładowność modelu to 5,5 tony, a przestrzeń ładunkowa – 18,4 m3.

Nowe auto oferuje szeroką paletę silników, napędów i wariantów nadwozia, oraz funkcjonalne rozwiązania do codziennego użytku.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

PREMIERY


 

Nowy Crafter posiada podwozie, które zostało zaprojektowane od podstaw, elektromechaniczny układ kierowniczy, silniki, które są niezawodne, bardziej wydajne i zoptymalizowane zarówno pod kątem długich podróży jak i ruchu miejskiego, dobrze przemyślane rozwiązania dla załadunku, praktycznie przygotowane miejsce pracy kierowcy i liczne systemy wspomagające i asystujące.

vw-craft2

Nowy Crafter będzie oferowany w wielu wersjach, w tym także takich o bardzo dużym tonażu. W wersji Van oraz Kombi dostępny będzie z nadwoziem o długości 5986 mm, 6836 mm lub 7391 mm i wysokości 2355 mm, 2590 mm lub 2798 mm. Do tego dochodzą wersje z nadwoziem z pojedynczą lub podwójną kabiną w różnych długościach oraz z możliwością specjalnej zabudowy jak np. pick-up lub z mechanizmem tip-up.

Wymiary i rozwiązania transportowo- ładunkowe świadczą o funkcjonalności. W wersji z napędem na przednią oś nowe auto oferuje maksymalną przestrzeń ładunkową 18,4 m3, oraz dopuszczalną masę całkowitą od 3 do 4 ton. Szerokość przestrzeni ładunkowej między nadkolami wynosi 1380 mm, a maksymalna długość przedziału ładunkowego może mieć 4855 mm.

vw-craft3

Załadunek jest prosty dzięki bocznym drzwiom przesuwnym w zakresie 1311 mm, a także progowi załadunku, który znajduje się na wysokości 570 mm (w wersjach z napędem na przednią oś) oraz drzwiom tylnym z możliwością otwarcia do kąta 270 stopni.Crafter oferuje także bardzo praktyczne rozwiązania z zakresu zabezpieczenia ładunku.

Płyta podłogowa, którą zaprojektowano od podstaw jest wyposażona z przodu w zawieszenie z kolumnami MacPhersona oraz, w zależności od rodzaju układu przeniesienia napędu, w jeden z pięciu różnych wariantów zawieszenia tylnej osi z resorami piórowymi. W niektórych wariantach zawieszenie tylnej osi jest wyposażone w progresywne resory piórowe. Elektromechaniczny układ kierowniczy zapewnia dobre prowadzenie.

Ergonomia miejsca pracy kierowcy została zoptymalizowana. Pojazd można wyposażyć w jeden z trzech rodzajów fotela kierowcy w tym także model z certyfikatem AGR (Kampania na rzecz Zdrowego Kręgosłupa) z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego i funkcją masażu. W standardzie są elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek z pilotem zdalnego sterowania.

vw-craft4

Nowa generacja oferuje wiele systemów bezpieczeństwa oraz wspomagania kierowcy, takich jak: aktywny asystent pasa ruchu (Lane Assist), asystent parkowania (Park Assist) oraz asystent parkowania z przyczepą (Trailer Assist). Inne systemy, które znajdą się na liście wyposażenia dodatkowego to aktywny tempomat ACC z funkcją „Follow to stop”, system Front Assist oraz asystent świateł drogowych „Light Assist”.

W standardzie znajdziemy system awaryjnego hamowania w mieście oraz asystenta bocznego wiatru. Pasywne systemy bezpieczeństwa zwierają takie elementy jak – przednie, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kamerę cofania „Rear Assist”, system „Rear Traffic Alert” oraz specjalnie zaprojektowany system czujników chroniących boki auta przed zadrapaniem.

Nowy Crafter zapewnia również przemyślane rozwiązania dla producentów zabudów specjalnych. Podłoga przestrzeni ładunkowej jest wyposażona w dodatkowe mocowania. W ofercie pojawią się takie elementy, jak druga sprężarka do chłodzenia przestrzeni ładunkowej, cztery warianty drugiego akumulatora oraz dodatkowy wymiennik ciepła do systemów korzystających z zewnętrznego zasilania. Dodatkowo Crafter może być wyposażony w najnowszy system FMS czyli interfejs do zarządzania flotą.

vw-craft5

Najnowocześniejsze silniki spełniające normę emisji spalin EU6 zostały przygotowane do montażu na modułowej platformie do silników Diesla (MDB). Silnik 2.0 TDI dla modeli z napędem na oś przednią dostępny będzie w trzech wariantach mocy – 75 kW (102 KM), 103 kW (140 KM) oraz w wersji BiTurbo o mocy 130 kW (177 KM). TDI o pojemności 1968 cm3 jest instalowany poprzecznie.

Wszystkie wersje silnika wyposażone są standardowo w system Start- Stop.

Przedsprzedaż nowego modelu w Polsce rozpocznie się w grudniu bieżącego roku. Od połowy 2017 roku, nowy Crafter oferowany będzie w wersjach z napędem na 4 koła 4MOTION (z silnikiem montowanym poprzecznie) oraz napędem na oś tylną (z silnikiem montowanym podłużnie).

vw-craft6