VOLKSWAGEN: NOWY CADDY NA PLATFORMIE MQB

Nowy Volswagen Caddy w całości powstaje w Polsce, w fabryce w Poznaniu. Jest zbudowany na modułowej platformie MQB – dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie.

Daje to znacznie większe możliwości konstrukcyjne i wyposażeniowe pojazdu.


Zobacz relacje:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

Caddy piątej generacji, to dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze samochód przełomowy. Każdy jego szczegół został zaprojektowany od nowa. Auto wyposażone jest w zaawansowane rozwiązania techniczne, innowacyjne systemy wsparcia kierowcy i cyfrowe systemy obsługi.

Platforma MQB (niem: „modularer Querbaukasten”) to przyszłość budowy kompaktowych samochodów koncernu Volkswagen. Teraz zastosowano ją również w kompaktowym samochodzie dostawczym. Uniwersalna (stosowana dziś w ponad 40 modelach różnych marek koncernu), modularna płyta podłogowa umożliwia zastosowanie nie tylko tradycyjnych silników spalinowych lecz również jednostek napędowych zasilanych gazem, a także hybrydowych i elektrycznych zespołów napędowych.

Każdy z nich jest umieszczany w tym samym miejscu i położeniu. Ponadto MQB ma stałe, określone parametry techniczne, takie jak np. odległość między pedałem gazu a środkiem przedniego koła, przy czym zmieniać mogą się rozstaw osi, a także wielkość i rozstaw kół. Dzięki temu, tę samą płytę podłogową można wykorzystywać w różnych modelach. Dzięki MQB modele Volkswagena są przestronniejsze, bezpieczniejsze, lżejsze i mają oszczędniejsze jednostki napędowe.

Przejście na MQB jest widoczne dzięki wydłużonemu rozstawowi osi. Projektanci wykorzystali ten atut i na tej bazie zaprojektowali całkowicie nową karoserię. Z technicznego i wyposażeniowego punktu widzenia, bryła zewnętrzna Caddy, który może mieć też siedem miejsc siedzących, charakteryzuje się wieloma nowymi funkcjami. Należą do nich opcjonalnie dostępne elektryczne funkcje domykania drzwi przesuwnych i klapy bagażnika oraz przeszklony dach panoramiczny o powierzchni 1,4 m2.

Rozciąga się on nad pierwszym i drugim rzędem siedzeń. Nowy Caddy i platforma MQB przekonują do siebie również nowymi rozwiązaniami wewnątrz pojazdu: techniką i wyraźnie zwiększoną ilością miejsca. Caddy Maxi, jako wersja wydłużona (platforma MQB jest modułowa, co oznacza również, że można ją wydłużać) oferuje na przykład dość miejsca dla dwóch europalet.

Platforma MQB pozwoliła też na zastosowanie po raz pierwszy w modelu Caddy na szeroką skalę powiększonej znacznie gamy systemów asystujących i wsparcia kierowcy. Sześć z dziewiętnastu systemów zamontowanych na pokładzie są zupełnie nowe. Jest wśród nich Asystent Podróży – Travel Assist, po raz pierwszy oferowany w samochodzie dostawczym i zapewniający wsparcie prowadzenia w pełnym zakresie osiąganych prędkości.

System wspomagania jazdy jest aktywowany za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej. W nowym aucie znajdziemy również takie systemy jak: Trailer Assist – podobny do tego, który znajduje się w Crafterze asystent znacznie ułatwiający manewrowanie z przyczepą oraz Side Assist – ze zintegrowanym systemem ostrzegania o ruchu za pojazdem Rear Traffic Alert.

Funkcjonujące już wcześniej w Caddy systemy zostały teraz znacznie rozszerzone i zaktualizowane o nowe funkcje.