Nowy Caddy produkowany jest w fabryce Volkswagena Poznań. Piąta generacja pojawi się na rynku jako rodzinny MPV, jako miejski samochód dostawczy, jako kamper oraz w wersji Kombi.
Model bazuje na modułowej platformie dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB), stosowanej również w Golfie 8.
Zobacz także:
Do gamy Caddy wchodzi wiele nowych rozwiązań technicznych.
Systemy wspomagania jazdy, takie jak Travel Assist i nowa funkcja hamowania podczas skręcania w przypadku wykrycia pojazdu zbliżającego się z naprzeciwka, sprawiają, że prowadzenie jest łatwiejsze i bezpieczniejsze. Nowy system podwójnego wtrysku Twindosing zamienia tlenek azotu – NOx emitowany przez turbodoładowane silniki wysokoprężne, w wodę i w nieszkodliwy azot.
Przestrzeń w aucie jest znacznie większa niż u poprzednika. Już od momentu rynkowej premiery modelu osobowego, będzie można skonfigurować go w wersji bazowej oraz w specyfikacjach Kombi, Life, Style i Move. Natomiast jako miejskie auto dostawcze dostępny będzie w wersjach Cargo i Cargo Maxi (zwiększony rozstaw osi). Na początek samochód dostępny będzie na trzech rynkach: w Niemczech, Austrii i w Polsce.
W roku 2021 gamę uzupełni kamper – Caddy California, następca Caddy Beach. Nowy model po raz pierwszy zostanie wyposażony opcjonalnie w mini- kuchenkę, panoramiczny dach szklany oraz w dopinany namiot. Począwszy od wiosny 2021 roku, Volkswagen Samochody Dostawcze, obok napędu na przednią oś, będzie oferował nowe auto z opcjonalnym napędem na cztery koła 4Motion.
W napęd taki wyposażyć będzie można również Caddy Californię. W roku 2021 pojawi się następca Caddy Alltrack – Caddy PanAmericana. To wyposażony w napęd 4Motion crossover, stworzony z myślą o podróżnikach. Rok przyszły to też premiera Caddy Maxi w wersjach Kombi i MPV.
Stylistyka i nowe cechy wyglądu zewnętrznego
Przejście na platformę MQB widoczne jest przede wszystkim w zwiększonym rozstawie osi Caddy 5. Wzrósł on z 2682 mm do 2755 mm Nadwozie siedmiomiejscowego Caddy ma wiele nowych cech. To m.in. duży, panoramiczny dach szklany o powierzchni 1,4 m2 (dostępny też dla Caddy California) oraz opcjonalne, elektryczne wspomaganie zamykania drzwi przesuwnych i klapy tylnej.
Nowością są również: 16-, 17- i po raz pierwszy 18-calowe koła ze stopu aluminium oraz – seryjnie montowane w wersji „Style” – nowe reflektory LED i tylne światła LED. W ofercie jest bezkluczykowy system otwierania, zamykania i uruchamiania pojazdu Keyless Access. W najwyższej jego wersji użytkownik musi tylko podejść do pojazdu z kluczykiem w kieszeni, aby w razie potrzeby centralny zamek odblokował się.
Wnętrze
Caddy Cargo zapewnia 3,1 m3 przestrzeni ładunkowej, w Caddy Cargo Maxi pojemność wynosi 3,7 m3. Europaleta może być teraz w tylnej części pojazdu ładowana bokiem (maksymalna szerokość między nadkolami wynosi 1230 mm). Dzięki zwiększeniu szerokości drzwi przesuwnych do ponad 840 mm (Caddy Cargo Maxi może teraz załadować jeszcze drugą europaletę. Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej do przegrody wynosi 1797 mm (Cargo) i 2150 mm (Cargo Maxi).
Wersja osobowa i wersja Kombi są w standardzie pięciomiejscowe. Niezależnie od tego, czy bierzemy pod uwagę wersję krótszą, czy dłuższą, można je zamówić opcjonalnie również z trzecim rzędem siedzeń. Nowością jest możliwość indywidualnego demontażu siedzeń w trzecim rzędzie. Fotele w drugim rzędzie można też łatwo zdemontować. Kombi i rodzinny MPV mają przestrzeń bagażową o pojemności do 2556 litrów (samochód załadowany po dach, aż do pierwszego rzędu foteli, drugi rząd wymontowany).
Z pięcioma osobami na pokładzie przestrzeń bagażowa, załadowana do wysokości oparć foteli, to 1213 litrów. Długość przestrzeni bagażowej Kombi i MPV wynosi 1913 mm aż do pierwszego rzędu siedzeń; maksymalna szerokość między nadkolami wynosi 1185 mm.
Wskaźniki i elementy obsługi zostały zupełnie przeprojektowane: przestrzeń przed kierowcą i przed pasażerem na przednim siedzeniu to standardowo analogowe instrumenty z cyfrowym wyświetlaczem wielofunkcyjnym, albo – opcjonalnie lub standardowo w wersji Style – nowy, cyfrowy kokpit Digital Cockpit. Standardowo lub opcjonalnie, w zależności od wersji, zamówić można: systemy radiowe i nawigacyjne z ekranami dotykowymi 6,5, 8,25 lub 10,0 cali.
Systemy infotainment mają również dostęp do mobilnych usług online (MOD). Sterowniki klimatyzacji wyposażone są w suwaki. Nowością są też cyfrowe przyciski świateł, dźwięku i funkcji menu.
Pięć z 19 systemów wspomagania kierowcy Caddy 5 jest całkowicie nowych. W połączeniu z Travel Assist zamówić można wielofunkcyjną kierownicę. Nowością jest asystent skrętu w ramach systemu Front Assist. czy asystent manewrowania przyczepą Trailer Assist.
Silniki
Podobnie jak systemy wspomagania, innowacyjne są również nowe, czterocylindrowe silniki. W wersjach TDI zastosowano system podwójnego wtrysku. Dotyczy to jednostek o mocy 55 kW (75 KM), 75 kW (102 KM) i 90 kW (122 KM) z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub z automatyczną, 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową.
Dzięki dwóm katalizatorom SCR i osiągniętemu w ten sposób podwójnemu wtryskowi AdBlue, układ ten obniża poziom emisji tlenków azotu (NOx).
Turbodoładowany silnik benzynowy (TSI) ma moc 84 kW (114 KM). Kolejne nowości to turbodoładowany silnik na gaz ziemny (oparty na TSI, ale o mocy 96 kW / 130 KM) oraz hybrydowy system napędowy typu plug-in (eHybrid).
Zmiana na stanowisku Prezesa Zarządu Volkswagen Group Polska
Pavel Šolc objął stanowisko Prezesa Zarządu Volkswagen Group Polska, największej spółki importerskiej w Polsce. Zastąpił dra Wolfa- Stefana Spechta, który po zakończonym kontrakcie, w centrali koncernu objął stanowisko Head of Group National Sales Companies Steering and Group Mobility.
Pavel Šolc z Grupą Volkswagen jest związany od 1998 roku. Pracę rozpoczął w Czechach w strukturach marki Škoda. W latach 2007- 10 pracował w Wielkiej Brytanii na stanowisku Head of Planning Škoda United Kingdom. W 2010 roku wrócił do Czech do centrali marki Škoda i objął stanowisko Regional Manager, odpowiadając za różne kraje Europy Zachodniej, w tym największe rynki, takie jak Niemcy czy Francja.
Od 2016 roku do końca października tego roku pracował jako Dyrektor Sprzedaży na Europę Środkowo- Wschodnią. Przez ostatnie 4,5 roku był również członkiem Rady Nadzorczej Volkswagen Group Polska.