Opublikowano pierwsze zdjęcia z jazdy Amarokiem Aventura marki Volkswagen Samochody Użytkowe – w przyszłości ten pick-up klasy premium będzie wyposażony w sześciocylindrowy widlasty silnik najnowszej generacji.
Także we wnętrzu offroadowe auto oferuje nabywcom wiele nowego – atrakcyjnie stylizowaną tablicę rozdzielczą z kolorowym wielofunkcyjnym ekranem oraz najnowsze systemy radiowe i nawigacyjne.
Zobacz także:
TOYOTA: HILUX CZYLI KOLEJNY KROK W NOWY WYMIAR
Poza tym, dla kierowcy i siedzącego z przodu pasażera przygotowano regulowane w 14 pozycjach fotele ergoComfort, szczególnie sprzyjające zdrowej pozycji za kierownicą, co potwierdza odpowiedni certyfikat.
Solidny i niezawodny – wyglądem i precyzją wykonania nowy Amarok przekona być może do siebie także tych, którzy kupowali klasyczne SUV-y. Pick-up, który równie dobrze spisuje się na asfalcie, jak i w terenie dysponuje silnikiem generującym moment obrotowy o wartości 550 Nm i moc 165 kW/224 KM. Auto ma świetne osiągi: potrafi rozwinąć maksymalną prędkość wynoszącą 193 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 7,9 sek.
W Amaroku siedzi się wysoko, widoczność z wnętrza jest bardzo dobra, a kabinę wykonano z materiałów najlepszej jakości. Mimo że auto ma duże rozmiary, łatwo się do niego wsiada – sprzyjają temu szeroko otwierające się drzwi oraz (zależnie od wersji wyposażenia) uchwyty na słupkach A i B.
Na uwagę we wnętrzu Amaroka zasługują nowe, regulowane elektrycznie fotele ergoComfort dla kierowcy i pasażera. Fotele wyprofilowano tak, jak w autach sportowych. Dostępne za dopłatą, pozwalają regulować położenie wzdłużne, podparcie kręgosłupa krzyżowego, pochylenie oparcia i siedziska, a ręcznie także długość siedziska. Zostały odznaczone plakietką „Akcja Zdrowe Plecy” (AGR) przyznawaną przez lekarzy ortopedów, mają tapicerkę ze skóry „Nappa” z ozdobnymi szwami i są podgrzewane.
W oczy rzuca się także nowa tablica rozdzielcza. Jej strukturę uporządkowano według poziomych linii, poszczególne powierzchnie wyraźnie oddzielono. Rezygnacja z zaokrągleń i koncentracja na poziomych i pionowych liniach sprawiły, że wnętrze zyskało wyrazisty i indywidualny styl. Liczne schowki w kabinie zwiększają jej praktyczność.
Dzięki wielofunkcyjnej kierownicy obsługa radia, telefonu i komputera pokładowego stały się prostsze. Wyświetlacz znajdujący się pomiędzy klasycznymi wskaźnikami o okrągłych tarczachjest kolorowy i wyświetla trójwymiarowy obraz. Za pomocą nowych, opcjonalnych łopatek przy kierownicy (seryjne w modelu Aventura) można sterować pracą 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Pozbawione ramki lusterko wewnętrzne w połączeniu z opcjonalnym pakietem Światło& Widoczność sprawia, że wnętrze jest bardziej eleganckie.
Wysoko na konsoli środkowej, czyli bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy, znajduje się ekran nowego systemu multimedialnego, którego obsługa jest ergonomiczna. Dzięki takim funkcjom jak App Connect, Guide& Inform czy Car-Net można np. za pomocą interfejsu USB korzystać w samochodowym sprzęcie multimedialnym z aplikacji dostępnych na smartfonach, obsługując je na dotykowym ekranie Amaroka. Guide&Inform poszerza zakres działania nawigacji o aktualne informacje dostępne dzięki Internetowi. System nawigacyjny „Discover Media” wyposażono ponadto seryjnie w cyfrowy odbiór radiowy DAB+.
W autach z systemami multimedialnymi „Composition Media” oraz „Discover Media” jest też dostępny „Digital Voice Enhancement”. To urządzenie elektronicznie wzmacniające siłę głosu ułatwia podczas jazdy komunikację pomiędzy pasażerami. To, co mówi kierowca pasażerowie zasiadający z tyłu słyszą w głośnikach umieszczonych w tylnej części kabiny.
Korzystanie z Amaroka ułatwia również system parkowania „Park Pilot” z kamerą „Rear View” znajdującą się z tyłu auta. Pedały ze stali szlachetnej (tylko w modelu Aventura) oraz czarne poszycie drzwi z kontrastowymi elementami w kolorze lakieru dopełniają estetycznego wyglądu wnętrza. Na pokładzie auta są też klimatyzacja, Bluetooth i do nawet czterech gniazd z zasilaniem 12 V.