VOLKSWAGEN: NOWE UMOWY Z DEALERAMI NADĄŻAJĄ ZA CZASEM

vw-umowa1

Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska, Wolf- Stefan Specht oraz Przewodniczący Rady Dealerów, Krystian Lellek, podpisali porozumienie w sprawie nowych umów dealerskich i serwisowych.

Obejmują one partnerów marek Volkswagen Samochody Osobowe, Volkswagen Samochody Użytkowe, Audi, Skoda oraz Seat. Dotyczą 353 stacji dealerskich oraz serwisowych.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


 

Nowe umowy są odpowiedzią na zmieniające się oczekiwania klientów. Mają dla wszystkich stron ważne znaczenie strategiczne i definiują na nowo wspólny model biznesu, charakteryzujący się głównie postępującą cyfryzacją. Umowy są ponadto niezbędne do rozpoczęcia sprzedaży elektrycznych i skomunikowanych z otoczeniem samochodów koncernu Volkswagen. Wejdą w życie w 2020 roku.

vw-umowa2

– Wspólnie z naszymi dealerami, przy pomocy nowych umów wchodzimy w cyfrową erę motoryzacji. Zwiększamy nastawienie na klienta oraz budujemy mocny fundament pod sprzedaż i obsługę samochodów elektrycznych nowej generacji. W ten sposób wzmacniamy nasze modele biznesowe na najbliższą dekadę – komentuje Wolf- Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska.

– Uzgodnienie treści nowych umów dealerskich i serwisowych było dużym wyzwaniem dla obydwu stron. Zmieniający się świat i nowe oczekiwania klientów sprawiają, że aby im sprostać – potrzebowaliśmy wypracować nowe i kompromisowe rozwiązania na przyszłość, które zapewniają najwyższe możliwe doświadczenia i zadowolenie klienta, a nam dealerom pozwolą na właściwy zwrot z poniesionych inwestycji – mówi Krystian Lellek, Przewodniczący Rady Dealerów Volkswagen, Audi, Skody i Seata w Polsce.

W czasach, gdy cyfryzacja jest nieodzownym elementem naszego życia branża motoryzacyjna musi rozwijać nowoczesne modele budowania relacji z klientami. Umowy tworzą ściślejszy związek pomiędzy koncernem Volkswagen, importerem i dealerami. Wszystkie trzy podmioty będą w przyszłości kontaktować się z klientami bezpośrednio. Pozwoli to zbudować rozwinięty ekosystem dostarczający najlepsze rozwiązania zarówno w obszarze technologii, jak i procesu zakupowego.

Nowe umowy wprowadzają wiele nowoczesnych rozwiązań w zakresie sprzedaży samochodów i usług. W przyszłości samochody mają być smartfonami na kołach. I korzystanie z nich powinno być równie łatwe, jak korzystanie z naszych telefonów. Przykładem może być aktualizacja oprogramowania czy też możliwość zakupu online.

Volkswagen Golf

W przyszłości klienci będzie możliwość rozszerzania funkcjonalności swoich samochodów przez internet. Zupełnie jak to się dzieje dziś w przypadku smartfonów, komputerów czy telewizorów. Ekosystem, którego wdrożenie umożliwiają nowe umowy pozwoli np. na zakup nawigacji czy aktywnego tempomatu ACC online.

W ten sposób, w 2020 roku klienta, samochód oraz sprzedawcę połączy nowy system. Stworzy on rodzaj trójkąta umożliwiającego komunikację pomiędzy tymi trzema podmiotami. Obejmie ona zarówno wizyty w salonie dealerskim, jak i kontakt bezpośrednio z producentem za pomocą aplikacji czy strony internetowej.

– Od samego początku zależało nam, aby wspólnie wdrożyć nowe rozwiązania stanowiące mocną podstawę na przyszłość. I cieszę się, że wspólnie z naszymi dealerami udało się nam tego dokonać. Bardzo dziękuję Radzie Dealerów oraz wszystkim naszym partnerom biznesowym – dodaje Wolf- Stefan Specht.

– Doceniamy wielomiesięczny partnerski dialog, który miał miejsce na forum krajowym i europejskim. Uzgodnione treści ułatwią nam Dealerom w przyszłości jeszcze lepszą troskę o klientów. I jeszcze bardziej wzmocnią pozycję Koncernu Volkswagen, a tym samym pozycję dealerów na rynku – podsumowuje Krystian Lellek.