VOLKSWAGEN: NOWE SYSTEMY W GOLFIE GTI POPRAWIAJĄ OSIĄGI

Nadszedł czas na ósmą generację Volkswagena Golfa w odmianie GTI. Nowy samochód jest bardziej cyfrowy, lepiej skomunikowany z otoczeniem.

Jego atuty to dynamiczny silnik, znakomite zawieszenie, wyróżniająca się stylistyka, doskonała ergonomia.


Zobacz relacje:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Zaopatrzony w turbosprężarkę silnik nowego auta osiąga moc 180 kW (245 KM), a nowy system regulacji dynamiki jazdy inteligentnie zarządza układem napędowym i amortyzatorami o regulowanej charakterystyce tłumienia.

Wersja GTI zapewnia zarówno maksymalną dynamikę, jak i maksymalny komfort. Pojazd wyposażono w jeszcze doskonalszy układ napędu na przednie koła. Decydującą rolę odgrywa w nim nowy system zarządzania dynamiką jazdy.

– System ten ma decydujący wpływ na działanie licznych funkcji sterowanych elektronicznie i koordynuje ich pracę. Dzięki na nowo zestrojonemu zawieszeniu, mechanizmowi różnicowemu wyposażonemu w blokadę oraz systemowi regulacji dynamiki jazdy i tak znakomite właściwości jezdne Golfa GTI udało nam się podnieść na jeszcze wyższy poziom. Tym bardziej, jeśli samochód jest wyposażony w zawieszenie DCC z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce tłumienia i nowy system zarządzania ich pracą – wyjaśnia Karsten Schebsdat, szef działu dynamiki jazdy, układów kierowniczych i systemów elektronicznych.

Dzięki seryjnemu systemowi wyboru profilu jazdy oraz opcjonalnemu adaptacyjnemu zawieszeniu DCC kierowca nowego może sam zestroić zawieszenie zgodnie z własnymi upodobaniami. Jeszcze ostrzejsze właściwości jezdne zapewniają większą precyzję prowadzenia: typowa dla aut z przednim napędem podsterowność – naturalna skłonność do uślizgu przednich kół w bardzo szybko przejeżdżanych zakrętach – tutaj praktycznie nie istnieje.

Seryjne diodowe reflektory umieszczono nisko; w opcji są dostępne LED-owe reflektory matrycowe IQ.Light. Wraz z osłoną chłodnicy tworzą one charakterystyczny pas przebiegający przez całą szerokość przedniej części nadwozia. Wyżej znajduje się wąska czerwona linia będąca charakterystycznym znakiem modeli GTI. Po raz pierwszy osłona chłodnicy jest oświetlana wąskim pasem diod sięgającym aż do świateł do jazdy dziennej.

Z boku w oczy rzucają się seryjne 17-calowe obręcze kół (Richmond) z lekkich stopów. Z tyłu znajduje się wysunięty do tyłu spojler dachowy. Od innych wersji Golfa model GTI różni się też dyfuzorem oraz umieszczonymi z tyłu po lewej i prawej stronie okrągłymi końcówkami wydechu.

W nowoczesnym cyfrowym wnętrzu nie ma już klasycznej stacyjki, zamiast niej znajduje się stosowany seryjnie przycisk Engine start/stop. Kierownica przekształciła się w pokrytą skórą sportową kierownicę wielofunkcyjną z dotykowymi polami i opcjonalnym przyciskiem systemu Travel Assist, uruchamiającym funkcję półautomatycznej jazdy do prędkości 210 km/h. Charakterystycznych elementem jest tapicerka w kratkę (Scalepaper).

W chwili otwierania drzwi na ekranie pojawiają się cyfrowe wskaźniki. W aucie zastosowano seryjny Digital Cockpit i system multimedialny. Seryjnie stosuje się system Composition z 8,25-calowym ekranem, w opcji jest dostępny system multimedialny Discover Pro z ekranem o przekątnej 10 cali. Wskaźniki na ekranie można oświetlić barwnym światłem – do wyboru jest 30 wersji kolorystycznych.