Można już składać zamówienia na Volkswagena Polo szóstej generacji. Model skonstruowany został po raz pierwszy na modułowej platformie MQB.
Nowy samochód wyróżnia się stylistyką podkreślającą jego dynamikę, większą ilością miejsca w kabinie, a także bogatym zestawem systemów asystujących. Ceny nowego Polo zaczynają się od 44 490 złotych za wersję Start z silnikiem o mocy 65 KM.
Zobacz także:
Nowe Polo w porównaniu ze swoim poprzednikiem stało się większe. Nadwozie jest dłuższe o pond 8 cm i szersze o prawie 7 cm. Znacznie wzrosła też pojemność bagażnika: z 280 do 351 litrów. Auto nowej generacji oferowane jest w pięciu wersjach wyposażenia – Start, Trendline, Comfortline i Highline oraz jako model specjalny – Beats (wyposażony m.in. w 300-watowy system dźwiękowy). Ponadto dostępne jest sportowe Polo GTI (z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM).
Wszystkie wersje są seryjnie wyposażone w system „Front Assist” monitorujący przestrzeń przed autem z funkcjami hamowania awaryjnego „City” oraz rozpoznawania pieszych. Ponieważ w konstrukcji auta wykorzystano modułową platformę MQB, możliwe stało się wyposażenie go w wiele systemów asystujących dostępnych za dopłatą. Znajdują się wśród nich aktywny tempomat ACC (teraz działa do prędkości 210 km/h), asystent zmiany pasa ruchu Blind Spot Detection z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego oraz częściowo automatyczny system parkowania Park Assist.
Nowy VW został wyposażony w system multimedialny najnowszej generacji z ekranami o przekątnej od 6,5 do 8,0 cala. Urządzenia te są pokryte szkłem, co nadaje im szlachetności i sprawia, że wyglądają jak smartfony. Oferowany jest również Active Info Display (cyfrowe wskaźniki) nowej generacji intensywych kolorach oraz dużym kontraście. Zakres funkcji oraz system obsługi cyfrowych wskaźników to nowość w segmencie.
W chwili rozpoczęcia sprzedaży dostępne cztery silniki benzynowe o pojemności 1,0 litra i mocy 48 kW/65 KM, 55 kW/75 KM, 70 kW/95 KM i 85 kW/115 KM. Dwie mocniejsze jednostki napędowe to turbodoładowane silniki TSI. Najmocniejszym silnikiem benzynowym jest dwulitrowy silnik o mocy 200 KM oferowany w Polo GTI. Gamę jednostek napędowych uzupełniają dwa diesle 1.6 TDI o mocy 80 i 95 KM. Modele z silnikami o mocy od 70 kW wzwyż są oferowane również z dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią (DSG).
Do wszystkich wersji wyposażenia, z wyjątkiem podstawowej Start, Volkswagen oferuje teraz Pakiet Komfort w atrakcyjnej cenie. Na przykład w wypadku modelu Trendline pakiet ten obejmuje czujniki parkowania z przodu i z tyłu, multifunkcyjną kierownicę i autoalarm.
CENY
Cennik nowego Volkswagena Polo zamieszamy poniżej.