VOLKSWAGEN: NAJBARDZIEJ INNOWACYJNY KONCERN DEKADY

AUDI AG setzt Wachstum im April fort

Po raz dziesiąty przyznano prestiżowe nagrody AutomotiveINNOVATIONS Award za osiągnięcia w dziedzinie przemysłu samochodowego. Do nagrodzonych należy koncern Volkswagen.

Uhonorowano go jako „Najbardziej innowacyjny koncern samochodowy roku 2015”, a także przyznając nagrodę specjalną dla „Najbardziej innowacyjnego koncernu samochodowego minionej dekady”.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Konstruktorom z koncernu Volkswagen przypadły też pierwsze miejsca w kategoriach „Pojazdy zintegrowane z siecią”, „Samochody koncepcyjne”, „Napędy tradycyjne” oraz „Systemy bezpieczeństwa”. Nagroda jest przyznawana corocznie przez Center of Automotive Management (CAM) we współpracy z firmą doradczą PricewaterhouseCoopers (PwC).

W oficjalnym uzasadnieniu CAM i PwC dla przyznanej nagrody, czytamy: „W ciągu ostatnich 10 lat koncern Volkswagen przedstawił 1251 pojedynczych innowacji, w tym 212 na skalę światową. Są wśród nich tak wyjątkowe, jak odznaczający się ogromnym zaawansowaniem technicznym model Volkswagen XL 1, czy Bugatti Veyron – najmocniejszy i najszybszy samochód produkowany seryjnie, reflektory Matrix w technologii LED – stosowane w Audi, a także pierwsza pracująca na sucho 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów wytwarzana na masową skalę”.

Odznaczenie w kategorii „Napędy tradycyjne” koncern Volkswagen zdobył jako najlepszy producent. Doceniono powszechne zastosowanie tak innowacyjnych rozwiązań, jak system start-stop czy system odzyskiwania energii, dzięki którym silniki mogą być oszczędniejsze.

W kategorii „Systemy bezpieczeństwa” Volkswagen również potwierdził swoją rolę, stosując liczne systemy asystujące kierowcy oraz poprawiające bezpieczeństwo. Wiele innowacyjnych rozwiązań zastosowano w nowym Audi Q7. Zaliczają się do nich np.: system Night Vision Assist i system Cross – traffic Assist poprawiający bezpieczeństwo, gdy auto znajduje się na skrzyżowaniu. Poza tym doceniono systemy, w które wyposażono nowego Passata, jak np. pierwszy na świecie Emergency- Assist oraz nowy system Trailer Assist, który ułatwia manewrowanie autem ciągnącym przyczepę.

W dziedzinie „Pojazdów zintegrowanych z siecią” wyróżnia się Virtual Cocpit w Audi TT. Pozytywnie oceniono system obsługi poszczególnych funkcji zastosowany w studyjnym Volkswagenie Golfie R Touch. Nowy Passat, dzięki zastosowaniu metali lekkich do budowy karoserii i elementów zawieszenia jest do 85 kg lżejszy niż jego poprzednik. W wypadku Audi Q7 zastosowanie stali o wzmocnionej wytrzymałości oraz aluminium zaowocowało zmniejszeniem masy auta aż o 325 kg. Doceniono także studyjne Audi TT Sportback, łączące cechy samochodu sportowego i czterodrzwiowego coupe.