VOLKSWAGEN: NADCHODZI KOLEJNA GENERACJA TRANSPORTERA

Volkswagen Samochody Dostawcze dostosowuje gamę modelową rodziny Bulli do przyszłości.

Od teraz, w centrum uwagi znajdzie się hasło „odpowiedni dla każdego”. Wszystko zaczęło się w 1949 roku od Transportera T1. Jeden samochód – różne przeznaczenia. T1 jako samochód dostawczy, mikrobus Samba, czy jako kamper, odniósł globalny sukces. Po nim przyszło pięć kolejnych generacji tego modelu.


Zobacz także:

PEUGEOT: PREMIERA NOWEGO, ELEKTRYCZNEGO KOMBIVANA E-RIFTER
 

UŻYTKOWE


 

Podstawę dla wszystkich pochodnych modelowych zawsze stanowiła jedna platforma. Potem rozpoczęła się era e-mobilności, konieczna stała się zmiana paradygmatu, a wraz z nią transformacja rodziny Bulli. Stworzono trzy niezależne modele: Transporter, Multivan i ID. Buzz. W 2021 r. pojawił się nowy Multivan – rekreacyjny i biznesowy mikrobus, po raz pierwszy z opcjonalnym napędem hybrydowym typu plug-in. W 2022 roku na drogi wyjechały ikony elektromobilności: ID. Buzz i ID. Buzz Cargo (ładowność 719 kg). Teraz rozpoczynamy odliczanie do premiery trzeciego nowego modelu w rodzinie: Transportera i jego wersji typu shuttle bus – Caravelle. To samochody dostawcze, ale wyposażone w najnowocześniejsze systemy napędowe i wsparcia kierowcy. Oba też mogą poszczycić się ładownością przekraczającą jedną tonę.

Narzędzia dla profesjonalistów: Nowy Transporter to opracowane przez nas najnowocześniejsze narzędzie dla profesjonalistów. Transporter, Multivan i ID. Buzz to gama modeli precyzyjnie dostosowanych do wszystkich życzeń naszych klientów – mówi Lars Krause, członek zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze ds. sprzedaży i marketingu.

Nowe portfolio samochodów dostawczych marki Volkswagen: gama wariantów Transportera i Caravelle będzie ogromna. Oferta obejmie wersję furgon w dwóch różnych długościach i wysokościach, wersję Kombi, wersję skrzyniową z podwójną kabiną oraz wariant Caravelle. Ta gama nadwozi może być łączona z najnowocześniejszymi silnikami turbodiesel (TDI), z napędem hybrydowym typu plug-in (eHybrid) oraz z napędem w pełni elektrycznym (e-Transporter i e-Caravelle). Wdrażany systematycznie podział linii produktów T i związany z tym oddzielny rozwój pojazdów przeznaczonych do różnych celów i kierowanych do różnych grup docelowych, zaowocował teraz nowym Transporterem, który ma więcej cech pojazdu dostawczego niż kiedykolwiek wcześniej.

Ewolucja dostawczych Volkswagenów: kiedy w listopadzie 1949 roku zaprezentowano prasie model T1, nikt nie spodziewał się, że ten nowy, kompaktowy samochód dostawczy przerodzi się w niezwykłą rodzinę modeli, w skład której wchodzą trzy linie produktowe z ogromną ilością wariantów. A tak właśnie się stało. Po pierwsze, mamy Multivana (w dwóch długościach), który – z maksymalnie pięcioma wyjmowanymi pojedynczymi siedzeniami z tyłu – jest nie tylko idealnym, wszechstronnym samochodem do jazdy rekreacyjnej i do pracy oraz doskonałym środkiem transportu, ale będzie również stanowić podstawę dla następnej generacji kultowego kampera California. No i jest jeszcze ID. Buzz, który w wersji osobowej zelektryfikował rodzinne podróże, a w wersji Cargo sprawdza się jako miejski samochód dostawczy i atrakcyjna opcja pojazdu elektrycznego dla rzemieślników, serwisantów i handlowców. W roku 2024, w Europie i Ameryce Północnej pojawi się też najnowsza wersja ID. Buzza – z długim rozstawem osi i z większą baterią.

Nowy Transporter i nowy Caravelle – trzecia linia produktowa rodziny Bulli, wpisują się w proces transformacji samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Od 2024 roku te nowe, wszechstronne pojazdy użytkowe będą kontynuować historię sukcesu swoich legendarnych poprzedników.