W polskich salonach Volkswagena można składać zamówienia na nowego Golfa. Jednocześnie debiutują wersje: hatchback, Variant, Alltrack, GTD oraz R.
Model z silnikiem 1.0 TSI osiągającym moc 63 kW/85 KM kosztuje w wersji Trendline 66 990 zł. Rodzinny Variant z motorem 1.0 TSI o mocy 81 kW/110 KM wyceniono na 72 390 zł.
Zobacz także:
Nowa wersja kompaktowego auta już w podstawowym wyposażeniu seryjnym ma system multimedialny Composition Colour (z kolorowym ekranem o przekątnej 6,5 cala), tylne lampy w technice LED oraz jeszcze bardziej eleganckie wnętrze. W nowym modelu marka oferuje rozwiązania z wyższych klas, takie jak Traffic Jam Assist (asystent jazdy w korku), Emergency Assist (system potrafiący bezpiecznie zatrzymać auto, gdy kierowca np. zasłanie) czy też sterowane gestami systemy radionawigacyjne.
Nowe auto można rozpoznać po zmienionej przedniej części nadwozia (z diodowymi światłami do jazdy dziennej) i po nowych elementach stylistycznych tyłu karoserii. Szczególnego wyrazu nadają mu w pełni LED-owe reflektory (dostępne za dopłatą), które zastępują reflektory ksenonowe. W najbogatszych wersjach wyposażeniowych LED-owe reflektory należą do standardu.
W modelu dostępne są systemy asystujące, np. układ rozpoznający pieszych, będący funkcją systemu awaryjnego hamowania Front Assist. Nowością jest możliwość sterowania gestami dostępna dla systemu informacyjno- rozrywkowego Discover Pro (z ekranem dotykowym o przekątnej 9,2 cala, przypominającym tablet). Wśród cyfrowych urządzeń na pokładzie znajduje się ponadto Active Info Display (w pełni cyfrowe wskaźniki zamiast analogowych).
Golf oraz Golf Variant oferowane są w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Do wyposażenia Trendline, poza systemem multimedialnym Composition Colour i diodowymi lampami z tyłu, należą m.in. podwójne reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technice LED, klimatyzacja, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy oraz system Start- Stop z układem odzyskiwania energii hamowania.
Od wersji wyposażenia Comfortline nowy Golf jest wyposażony w 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów, komfortowe siedzenia przednie, podłokietnik środkowy z przodu, Pakiet Chrom we wnętrzu oraz komputer pokładowy Premium i wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą. W wersji wyposażenia Highline, ma również reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, oświetlenie Ambiente, elementy dekoracyjne Highline we wnętrzu, sportowe fotele z przodu oraz aktywny tempomat (do 210 km/h) z automatyczną regulacją odległości i z funkcją Front Assist.
Odpowiednie wyposażenie dobrano także do Alltracka, który ma szczególny charakter dzięki napędowi na cztery koła. Model ten wyposażono m.in. w podwyższone zawieszenie, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów oraz osłonę silnika pod podwoziem. Wszystkie te elementy znajdują się w wyposażeniu seryjnym. Cena Alltracka 1.8 TSI (132 kW/180 KM) z dwusprzęgłową skrzynią (DSG) wynosi 121 390 zł.
Do seryjnego wyposażenia modelu GTD należą m.in. sportowe zawieszenie, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów i sportowe fotele z przodu. Poza tym, ma on seryjnie takie elementy jak klimatyzacja Climatronic i LED-owe reflektory z funkcją statycznego doświetlania zakrętów. Ceny Golfa GTD z 2-litrowym silnikiem TDI o mocy 184 KM startują od 120 790 zł. Od 0 do 100 km/h Golf GTD przyspiesza w 7,5 sek. (wersja Variant – w 7,9 sek.) i zadowala się średnim zużyciem oleju napędowego wynoszącym jedynie 4,4 l/100 km (Variant – 4,7 l/100 km).
Nowy Golf oferowany jest także z hybrydowym zespołem napędowym oraz jako samochód elektryczny. W wersji GTE, czyli jako hybryda typu plug-in, układ napędowy Golfa składa się z wydajnej, 150-konnej benzynowej jednostki napędowej 1.4 TSI i bezemisyjnego silnika elektrycznego o mocy 102 KM. Seryjnie jest on wyposażony w przekładnię DSG. W elektrycznym trybie jazdy Golf GTE ma zasięg do 50 km, natomiast całkowity zasięg samochodu wynosi aż 880 km.
Niebawem do oferty dołączą w pełni elektryczny Golf oraz GTI. W Polsce oferowana będzie tylko wersja GTI Performence z silnikiem, którego moc zwiększono do 245 KM.
Nowy e-Golf, w porównaniu z poprzednikiem, ma większe moc i zasięg oraz bogatsze wyposażenie standardowe. Szczególnie ważne jest zwiększenie dystansu do 300 km (NEDC). Volkswagen zastosował akumulatory litowo- jonowe o pojemności zwiększonej z 24,2 kWh do 35,8 kWh. Na stacji szybkiego ładowania (DC/40 kW) akumulatory można w ciągu 45 minut naładować do 80 proc pojemności. Korzystając z tzw. Wallboxa (AC/7,2 kW), na przykład w nocy lub podczas pobytu w pracy, akumulatory auta można naładować do pełnej pojemności w ciągu 4 godzin i 15 minut.
Volkswagen daje dużą możliwość personalizacji samochodów. W przypadku Golfa lista wyposażenia dodatkowego liczy kilkadziesiąt pozycji. Uwagę warto zwrócić na promocyjny Pakiet Business oferowany za 1 390 zł.
Obejmuje on system Park Pilot z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia, system multimedialny Composition Media, autoalarm z niezależnym zasilaniem z funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu, pakiet Czujnik Deszczu, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, funkcje świateł – Coming/ Leaving Home, czujnik zmierzchu i automatyczne włączanie świateł. Przy wyborze tego pakietu oszczędza się aż do 2 720 zł.