VOLKSWAGEN: MOŻNA ZAMAWIAĆ NOWEGO GOLFA W PIĘCIU WERSJACH

vw-ngol1

W polskich salonach Volkswagena można składać zamówienia na nowego Golfa. Jednocześnie debiutują wersje: hatchback, Variant, Alltrack, GTD oraz R.

Model z silnikiem 1.0 TSI osiągającym moc 63 kW/85 KM kosztuje w wersji Trendline 66 990 zł. Rodzinny Variant z motorem 1.0 TSI o mocy 81 kW/110 KM wyceniono na 72 390 zł.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Nowa wersja kompaktowego auta już w podstawowym wyposażeniu seryjnym ma system multimedialny Composition Colour (z kolorowym ekranem o przekątnej 6,5 cala), tylne lampy w technice LED oraz jeszcze bardziej eleganckie wnętrze. W nowym modelu marka oferuje rozwiązania z wyższych klas, takie jak Traffic Jam Assist (asystent jazdy w korku), Emergency Assist (system potrafiący bezpiecznie zatrzymać auto, gdy kierowca np. zasłanie) czy też sterowane gestami systemy radionawigacyjne.

vw-ngol2

Nowe auto można rozpoznać po zmienionej przedniej części nadwozia (z diodowymi światłami do jazdy dziennej) i po nowych elementach stylistycznych tyłu karoserii. Szczególnego wyrazu nadają mu w pełni LED-owe reflektory (dostępne za dopłatą), które zastępują reflektory ksenonowe. W najbogatszych wersjach wyposażeniowych LED-owe reflektory należą do standardu.

W modelu dostępne są systemy asystujące, np. układ rozpoznający pieszych, będący funkcją systemu awaryjnego hamowania Front Assist. Nowością jest możliwość sterowania gestami dostępna dla systemu informacyjno- rozrywkowego Discover Pro (z ekranem dotykowym o przekątnej 9,2 cala, przypominającym tablet). Wśród cyfrowych urządzeń na pokładzie znajduje się ponadto Active Info Display (w pełni cyfrowe wskaźniki zamiast analogowych).

Golf oraz Golf Variant oferowane są w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Do wyposażenia Trendline, poza systemem multimedialnym Composition Colour i diodowymi lampami z tyłu, należą m.in. podwójne reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technice LED, klimatyzacja, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy oraz system Start- Stop z układem odzyskiwania energii hamowania.

vw-ngol3

Od wersji wyposażenia Comfortline nowy Golf jest wyposażony w 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów, komfortowe siedzenia przednie, podłokietnik środkowy z przodu, Pakiet Chrom we wnętrzu oraz komputer pokładowy Premium i wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą. W wersji wyposażenia Highline, ma również reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, oświetlenie Ambiente, elementy dekoracyjne Highline we wnętrzu, sportowe fotele z przodu oraz aktywny tempomat (do 210 km/h) z automatyczną regulacją odległości i z funkcją Front Assist.

Odpowiednie wyposażenie dobrano także do Alltracka, który ma szczególny charakter dzięki napędowi na cztery koła. Model ten wyposażono m.in. w podwyższone zawieszenie, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów oraz osłonę silnika pod podwoziem. Wszystkie te elementy znajdują się w wyposażeniu seryjnym. Cena Alltracka 1.8 TSI (132 kW/180 KM) z dwusprzęgłową skrzynią (DSG) wynosi 121 390 zł.

vw-ngol4

Do seryjnego wyposażenia modelu GTD należą m.in. sportowe zawieszenie, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów i sportowe fotele z przodu. Poza tym, ma on seryjnie takie elementy jak klimatyzacja Climatronic i LED-owe reflektory z funkcją statycznego doświetlania zakrętów. Ceny Golfa GTD z 2-litrowym silnikiem TDI o mocy 184 KM startują od 120 790 zł. Od 0 do 100 km/h Golf GTD przyspiesza w 7,5 sek. (wersja Variant – w 7,9 sek.) i zadowala się średnim zużyciem oleju napędowego wynoszącym jedynie 4,4 l/100 km (Variant – 4,7 l/100 km).

Nowy Golf oferowany jest także z hybrydowym zespołem napędowym oraz jako samochód elektryczny. W wersji GTE, czyli jako hybryda typu plug-in, układ napędowy Golfa składa się z wydajnej, 150-konnej benzynowej jednostki napędowej 1.4 TSI i bezemisyjnego silnika elektrycznego o mocy 102 KM. Seryjnie jest on wyposażony w przekładnię DSG. W elektrycznym trybie jazdy Golf GTE ma zasięg do 50 km, natomiast całkowity zasięg samochodu wynosi aż 880 km.

Niebawem do oferty dołączą w pełni elektryczny Golf oraz GTI. W Polsce oferowana będzie tylko wersja GTI Performence z silnikiem, którego moc zwiększono do 245 KM.

vw-ngol5

Nowy e-Golf, w porównaniu z poprzednikiem, ma większe moc i zasięg oraz bogatsze wyposażenie standardowe. Szczególnie ważne jest zwiększenie dystansu do 300 km (NEDC). Volkswagen zastosował akumulatory litowo- jonowe o pojemności zwiększonej z 24,2 kWh do 35,8 kWh. Na stacji szybkiego ładowania (DC/40 kW) akumulatory można w ciągu 45 minut naładować do 80 proc pojemności. Korzystając z tzw. Wallboxa (AC/7,2 kW), na przykład w nocy lub podczas pobytu w pracy, akumulatory auta można naładować do pełnej pojemności w ciągu 4 godzin i 15 minut.

Volkswagen daje dużą możliwość personalizacji samochodów. W przypadku Golfa lista wyposażenia dodatkowego liczy kilkadziesiąt pozycji. Uwagę warto zwrócić na promocyjny Pakiet Business oferowany za 1 390 zł.

Obejmuje on system Park Pilot z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia, system multimedialny Composition Media, autoalarm z niezależnym zasilaniem z funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu, pakiet Czujnik Deszczu, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, funkcje świateł – Coming/ Leaving Home, czujnik zmierzchu i automatyczne włączanie świateł. Przy wyborze tego pakietu oszczędza się aż do 2 720 zł.

vw-ngol6