VOLKSWAGEN: MOŻNA JUŻ ZAMAWIAĆ ODŚWIEŻONEGO GOLFA GTI!

U polskich dealerów Volkswagena można już zamawiać odświeżonego Golfa w wersji GTI

Volkswagen rozpoczął sprzedaż najnowszej generacji Golfa GTI. Pierwowzór usportowionych kompaktów wszedł na rynek z mocniejszym o 20 KM silnikiem – teraz dysponuje on mocą 265 KM. Dzięki temu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.


Zobacz także:

BMW M: NOWE M5 TOURING – TRZECI MODEL Z UKŁADEM NAPĘDOWYM M HYBRID
 

PREMIERY


 

Silnik GTI

Najważniejszym elementem Golfa GTI jest silnik. Modernizacja przyniosła zwiększenie jego mocy o 20 KM, teraz do dyspozycji kierowcy jest 265 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 370 Nm i – dzięki turbodoładowaniu – jest dostępny już od 1600 obr/min. Napęd jest przekazywany za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni DSG na przednie koła, a o odpowiednią trakcję dba seryjna, sterowana elektronicznie, blokada mechanizmu różnicowego. Skrzynia działa błyskawicznie, ale jeśli kierowca ma ochotę zmieniać przełożenia manualnie jest oczywiście taka możliwość – za pomocą łopatek przy kierownicy. Nowy Golf GTI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Ceny tego modelu zaczynają się od 179 790 zł.

Jeśli komuś 265 KM wydaje się niewystarczające, w gamie jest także Golf GTI Clubsport, z silnikiem o mocy 300 KM. Dzięki temu auto jest jeszcze szybsze w sprincie od 0 do 100 km/h – potrzebuje na to zaledwie 5,6 s. Maksymalny moment obrotowy także jest wyższy niż w wersji o mocy 265 KM – wynosi 400 Nm.

Ceny takiego auta startują w Polsce od 183 890 zł.

Nadwozie GTI

Volkswagen zaostrzył nieco linie nadwozia swojej ikony. Przód został przeprojektowany, pojawiły się nowe reflektory LED IQ.LIGHT, a zasięg świateł drogowych udało się wydłużyć do ok. 500 m. Golf GTI opuszcza fabrykę w Wolfsburgu na 17-calowych felgach aluminiowych Richmond (GTI Clubsport ma standardowo felgi o cal większe), w opcji dostępne są 19-calowe felgi Queenstown, które przypominają znany z Golfa GTI piątej generacji model felg Detroit, z pięcioma owalnymi otworami. Inne zmiany dotyczą np. tylnych świateł LED. Golfa GTI można również rozpoznać po znaczku na tylnej klapie oraz układzie wydechowym z chromowanymi końcówkami po lewej i prawej stronie zderzaka.

Wnętrze GTI

Golf GTI ma sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i typową dla GTI tapicerką w kratkę. GTI wyróżnia się także czerwonymi przeszyciami na siedzeniach, środkowym podłokietniku, dywanikach i wielofunkcyjnej kierownicy. Unikatową cechą GTI jest sposób działania przycisku uruchamiania silnika: po otwarciu drzwi pulsuje on na czerwono do momentu naciśnięcia. Standardem są nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, czarna podsufitka i ulepszony Digital Cockpit Pro. Nowe systemy infotainment z wyświetlaczem o przekątnej 12,9 cala są niezwykle intuicyjne w obsłudze. Auto jest wyposażone standardowo w system Ready2Discover (z nawigacją dostępną jako opcja). Na liście opcji znajduje się system Discover z wbudowaną nawigacją. Nowo opracowano również sterowanie podświetlanymi, dotykowymi sliderami do automatycznej klimatyzacji i regulacji głośności, a także asystenta głosowego IDA, który wykorzystuje oparte na sztucznej inteligencji narzędzie ChatGPT do udzielania odpowiedzi na pytania. Ten ostatni dodatek będzie dostępny w języku polskim na przełomie listopada i grudnia br.