VOLKSWAGEN: MÓWI DYREKTOR – DZIŚ I JUTRO MARKI W POLSCE

Dyrektor marki Volkswagen w Polsce Łukasz Zadworny, omówił m.in. działania podjęte w sieci dealerskiej w świetle pandemii koronawirusa, nową ofertę finansową oraz najbliższe plany.

Są one związane z wprowadzeniami do portfolio producenta modeli: ID.3 oraz nowego Tiguana.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Jednym z pierwszych zagadnień była sytuacja w sieci dealerskiej.

– Przez cały czas, od ogłoszenia lockdownu aż po dziś, nasze autoryzowane salony i serwisy pozostały otwarte. Wydaliśmy szereg rekomendacji, wprowadzono rozwiązania, podnoszące bezpieczeństwo i mające na celu zminimalizowanie ryzyka, związanego z rozprzestrzenianiem się wirusa – zaznaczył Łukasz Zadworny.

Na wadze zyskały także nowe rozwiązania, związane z przenoszeniem wielu aktywności do Internetu.

– Konsultanci w ramach projektu e-Home obsłużyli dotąd 462 osoby. Co ważne, e-Home pozwolił nam już sprzedać kilka samochodów. Wiążemy spore nadzieje z tym projektem i jestem przekonany, że poza sprzedażą aut, pozwoli on nam wyciągnąć szereg przydatnych wniosków, przyczyniając się do podnoszenia naszych online’owych kompetencji – zaznaczył dyrektor marki Volkswagen w Polsce.

Mimo pandemii, 2020 rok przebiega pod znakiem debiutu nowych modeli producenta – zaczęło się od Golfa ósmej generacji, wkrótce przedstawiony zostanie nowy Tiguan.

– Każdego dnia w 2019 roku z fabryk Volkswagena na całym świecie wyjeżdżało prawie dwa i pół tysiąca Tiguanów. Od 2007 roku Volkswagen wyprodukował już ponad 6 milionów egzemplarzy tego modelu, co pozwoliło mu zostać najpopularniejszym SUV-em w Europie., Ogromny sukces Tiguan odnosi również w Polsce. W minionym roku sprzedaliśmy ponad 8 tysięcy egzemplarzy tego modelu. 16 procent klientów zdecydowało się na wersję siedmioosobową, czyli Tiguana Allspace. 35 procent klientów wybrało wersję z napędem na cztery koła 4Motion. Wśród licznych systemów bezpieczeństwa, znaleźć będzie można Travel Assist – system, który został wprowadzony do aut naszej marki wraz z ubiegłorocznym debiutem nowego Passata. Niebagatelne znaczenie ma dla nas fakt, że Tiguan będzie dostępny w wersji hybrydowej plug-in, z zasięgiem ponad 50 kilometrów na energii elektrycznej – powiedział Łukasz Zadworny.

W bliższej i dalszej przyszłości Volkswagen stawia na samochody elektryczne. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, ID.3 zadebiutuje na naszych drogach już latem, ID.4 zostanie zaprezentowany w drugim półroczu. To pierwsze modele z rodziny ID., która na przestrzeni najbliższych lat będzie odzwierciedleniem kompetencji i siły marki.

Osoby, które zdecydowały się zarezerwować ID.3 w limitowanej wersji 1st, już w czerwcu będą mogły go zamówić i poznają szczegóły związane z finansowaniem zakupu oraz z wyposażeniem auta. Cennik ID.3 zostanie zaprezentowany na przełomie lipca i sierpnia.

– Dotrzymamy słowa i w podstawowym wariancie ID.3 będzie kosztować mniej niż 130 000 złotych. Jestem przekonany, że dzięki bardzo bogatemu wyposażeniu i atrakcyjnej ofercie model ten będzie stanowić punkt odniesienia dla konkurentów. Wiemy, że nie wszyscy rozważają jeszcze zakup auta elektrycznego. Dla tych osób przygotowaliśmy szeroką gamę modeli hybrydowych typu plug-in o dużym zasięgu elektrycznym. Nasze hybrydy na energii elektrycznej potrafią przejechać około 50 kilometrów, co na co dzień po mieście pozwala poruszać się bezemisyjnie”. W ofercie Volkswagena jest hybrydowy Passat GTE, do którego wkrótce dołączy Golf ósmej generacji zarówno w wersji PHEV, jak i GTE z zespołem napędowym o mocy 245 KM. Na szczycie hybrydowych modeli znajdzie się Touareg R o mocy 462 KM. W wersji PHEV dostępne będą także Arteon i nowy Tiguan. „Będziemy mogli pochwalić się najszerszą ofertą aut wyposażonych w tego typu napęd wśród najpopularniejszych marek w Polsce – podsumowuje Łukasz Zadworny.

Dużo czasu poświęcone zostało nowej ofercie marki, przygotowanej dla samochodów już wyprodukowanych, z roku produkcji 2019 i 2020.

– Pierwsze z rozwiązań to spłata przez nas trzech pierwszych rat leasingowych. Mówiąc wprost – w wypadku leasingu koszt użytkowania nowego Volkswagena przez pierwsze trzy miesiące bierzemy, po prostu, na siebie. Oferujemy także możliwość skorzystania z ubezpieczenia komunikacyjnego na 1 rok za 1 zł dla leasingów i kredytów EasyBuy i EasyDrive. Tym samym, przejmujemy na siebie kolejne obciążenie, co leasing czy kredyt na auto czyni jeszcze bardziej przystępnym. Zdajemy sobie z sprawę, że wiele osób obawia się teraz o stabilność zatrudnienia, dlatego oferujemy również ubezpieczenie od utraty pracy. Ochrona ubezpieczeniowa działa przez rok od zawarcia umowy. Ubezpieczenie to oferujemy w ramach leasingów Easy Drive i Easy Buy, jako integralną część tych produktów finansowych. Obecna sytuacja jest wymagająca dla całej branży motoryzacyjnej, w tym także i dla nas. Optymizmem napawa zainteresowanie naszymi produktami w Internecie. Liczę, że kolejne tygodnie i miesiące przyniosą sporo dobrych doświadczeń – podsumowuje Łukasz Zadworny.