VOLKSWAGEN: MODUŁOWA PŁYTA PODŁOGOWA

Volkswagen wprowadza modułową platformę podłogową dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB). Platforma ta, stosowana dla wielu marek koncernu, ma długoterminowo zapewnić i wzmocnić konkurencyjność w najpopularniejszych segmentach, w przypadku marki Volkswagen od Polo przez Golfa do Passata.

Światowy przemysł motoryzacyjny stoi przed ogromnym wyzwaniem. Po pierwsze, trzeba oszczędniej i efektywniej niż kiedykolwiek korzystać z nieodnawialnych źródeł energii. Po drugie, alternatywna energia odnawialna musi być coraz intensywniej wykorzystywana w motoryzacji, równolegle do benzyny, gazu ziemnego i oleju napędowego. Po trzecie, nadrzędnym celem jest dalsza redukcja emisji substancji szkodliwych, generowanych przez pojazdy. Po czwarte, kraje rozwijające się muszą mieć taki sam dostęp do samochodów z ekologicznymi napędami, jak kraje uprzemysłowione.

MQB uwzględnia wszystkie warianty napędu. MQB pozwala na wbudowanie nie tylko dwóch aktualnie zupełnie nowych rodzin silników o modułowej konstrukcji (benzynowe: EA211, wysokoprężne: EA288), lecz także alternatywnych napędów, takich jak CNG (gaz ziemny), napędów hybrydowych czy komponentów napędowych dla samochodów elektrycznych.

Nowa MQB uzupełnia opracowaną przez Audi modułową platformę podłogową dla samochodów z silnikiem montowanym podłużnie (MLB), modułową platformę standardową (MSB), przy której konstrukcji rolę centrum kompetencji odegrało Porsche oraz New Small Family z Volkswagenem up!, Seatem Mii i Skodą Citigo, będącymi obecnie najbardziej kompaktowymi seriami modeli koncernu.

Systemy modułowe mają dla koncernu Volkswagen AG decydujące znaczenie przy konstrukcji i produkcji nowych samochodów. Biorąc pod uwagę ponad 220 modeli produkowanych przez koncern i ponad 90 zakładów produkcyjnych na całym świecie z 448 tysiącami pracowników, szeroko zakrojona standaryzacja komponentów i procesów produkcyjnych odgrywa kluczową rolę. Duża ilość tych samych części stosowanych w kilku różnych modelach pozwala na znaczące obniżenie kosztów produkcji, a tym samym na osiągnięcie cen dostosowanych do możliwości rynku oraz znaczne rozszerzenie oferty produktów.

Dzięki systemom modułowym technologie zgodne ze strategią zrównoważonego rozwoju staną się dostępne także dla nabywców nowych samochodów w krajach rozwijających się. Ponadto dzięki dużej elastyczności inteligentnych systemów modułowych łatwiejsza stała się realizacja regionalnych potrzeb. Wszystkie te aspekty pomagają zagwarantować sukces koncernu pod względem ekonomicznym i ekologicznym oraz sprostać wyzwaniom stawianym przez teraźniejszość i przyszłość.