Mistrz świata Formuły 1 z 2016 roku Nico Rosberg testował Volkswagena ID.R – nowy, wyczynowy, elektryczny samochód wyścigowy.
Były kierowca F1 przejechał autem o mocy 500 kW (680 KM) kilka okrążeń toru w regionie Eifel w Niemczech.
Zobacz także:
Rosberg – znany jako pasjonat elektromobilności – od czasu przejścia na sportową „emeryturę” inwestuje w technologie przyszłości. Stworzył, między innymi, Greentech Festival – wydarzenie, którego celem jest promowanie zrównoważonego rozwoju. 35-latek jest szczególnie zafascynowany firmami, które pracują nad innowacyjnymi rozwiązaniami w dziedzinie mobilności.
Na torze Nürburgring po raz pierwszy zasiadł za kierownicą Volkswagena ID.R w roli kierowcy testowego. Na swoich kanałach w mediach społecznościowych Nico stwierdził, że samochód ma takie osiągi, jakich wcześniej doświadczył jedynie za kierownicą bolidu Formuły 1. Podczas testu na torze Nürburgring pogoda nie była łaskawa ale pomimo deszczu, wiatru i temperatury poniżej 10 stopni Celsjusza mistrz był zadowolony.
– Minęło trochę czasu od momentu, kiedy ostatnio miałem okazję jeździć wyczynowym samochodem wyścigowym podczas deszczu, ale w ID.R od razu poczułem się jak ryba w wodzie. To było fantastyczne uczucie. Trakcja, przyspieszenie, docisk – wszystko to wydało mi się bardzo znajome. Wyrazy uznania dla inżynierów Volkswagena, którzy wykonali pionierską pracę w dziedzinie elektromobilności. Zadaniem sportów motorowych jest zmiana mobilności jako całości. Sport motorowy powinien być platformą testową i rozwojową dla samochodów produkowanych seryjnie. Dokładnie tak jest w wypadku ID.R i ID.3. Osobiście mogę sobie wyobrazić zakup ID.3 na potrzeby mojej rodziny – powiedział Rosberg, który w Formule 1 wygrał 23 wyścigi po teście.
ID.R. ma na swoim koncie już pięć rekordów – oprócz rekordu wszechczasów w wyścigu na Pikes Peak w Kolorado (USA), na trasie w Goodwood (Wielka Brytania) oraz na drodze Tianmen Mountain w Zhangjiajie (Chiny) do ID.R należą również rekord okrążenia dla samochodów elektrycznych na Północnej Pętli toru Nürburgring i toru Bilster Berg (także w Niemczech).
Wnioski z testów i rekordowych przejazdów w wykonaniu ID.R są brane pod uwagę podczas opracowywania elektrycznych modeli z rodziny ID. Do 2025 roku Volkswagen zamierza wprowadzić do oferty ponad 20 samochodów elektrycznych.