W poprzednim tekście zamieściliśmy wypowiedzi przedstawicieli Skody, Renault oraz Mazdy – w kolejnym odcinku wyniki sprzedaży nowych samochodów w Polsce oceniają pracownicy Volkswagena i firmy Mercedes- Benz.
VW zakończył na drugim miejscu w zestawieniu liczby rejestracji, natomiast modele Mercedesa okazały się liderami w większości klas segmentu premium.
Zobacz także:
Od stycznia do grudnia zarejestrowano w naszym kraju 56 049 nowych osobowych samochodów Volkswagena. Po raz kolejny liderem wśród modeli marki został Golf z liczbą 14 190 zarejestrowanych egzemplarzy. Na drugim miejscu w gronie najpopularniejszych modeli VW znalazł się Passat, którego zarejestrowano 9 192 sztuki. Trzeci stopień podium przypadł w udziale Tiguanowi z liczbą 847 egzemplarzy.
Wzrost liczby rejestracji o 14,15 procent (z 49 103 do 56 049 egzemplarzy w 2018 roku) zaowocował także wzrostem udziału Volkswagena w rynku do 10,54 procent.
– Wzrost liczby rejestracji o aż 14 procent to zasługa nie tylko nowych i pożądanych modeli, ale także bardzo dobrej oferty zakupu. Ponadto samochody marki Volkswagen cechują się atrakcyjnym TCO – niskimi całkowitymi kosztami posiadania, m.in. dlatego są nieustannie bardzo pożądane przez firmy. Cieszy nas, że rośnie świadomość klientów indywidualnych na ten temat, co również wpływa na większą popularność Volkswagenów – powiedział Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager.
Mercedes- Benz nie tylko po raz kolejny zajął miejsce lidera segmentu aut premium w Polsce, ale utrzymał 10. miejsce w rankingu sprzedaży wszystkich marek samochodów osobowych. To m.in. zasługa silnej gamy modelowej oraz całej parady nowości: począwszy od najnowszej Klasy A z inteligentnym asystentem głosowym „Hej Mercedes”, przez odnowioną Klasę C, aż po zupełnie nowe wcielenie kultowej Klasy G oraz czterodrzwiową odmianę rasowego coupe AMG GT.
– Na sukces sprzedażowy Mercedesa na rynku polskim w 2018 składa się kilka czynników. To nie tylko wynik lat pracy, ale i niezwykle kompleksowa
i szeroka gama produktowa, która obejmuje dziś liczne odnowione modele, począwszy od Klasy A, przez zróżnicowaną ofertę SUV-ów, po kultową Klasę G. To także profesjonalna i optymalna sieć sprzedaży, obecna prawie w każdym mieście powyżej 150 tys. mieszkańców. Z pewnością atutem, który wspierał naszą sprzedaż w minionym roku, było atrakcyjne finansowanie i w efekcie oferta dopasowana do szerokiej grupy docelowej: od samochodów kompaktowych klas A, CLA czy GLA, dla klientów zaczynających swoją przygodę z samochodem z segmentu premium, aż po klasę S Maybach – dla tych, którzy mogą sobie pozwolić na jeszcze więcej – podsumował Marcin Kwoka, dyrektor sprzedaży Mercedes- Benz Cars w Polsce.
W 2019 roku Mercedes-Benz będzie kontynuować swoją rynkową ofensywę. Lada moment do salonów trafią kolejne znaczące nowości: najpierw Klasa B oraz nowa generacja GLE, a później najnowsza odsłona czterodrzwiowego coupe CLA. Równocześnie producent ze Stuttgartu toruje drogę ku elektrycznej mobilności – latem na drogi wyjedzie EQC.