Internetowy Samochód Roku to tytuł przyznawany przez największy serwis ogłoszeń motoryzacyjnych w Polsce – otomoto.pl.
Ranking jest układany na podstawie zapytań użytkowników serwisu, którzy w ciągu roku wpisują w wyszukiwarkę interesujące ich modele aut lub zamieszczają ogłoszenia o sprzedaży samochodu.
Zobacz także:
Tegoroczny raport otomoto.pl – prezentujący motoryzacyjne preferencje Polaków, którzy kupują i sprzedają nowe i używane samochody – powstał na podstawie ponad miliarda zapytań i ponad 10 milionów ofert, zamieszczonych w największym serwisie ogłoszeń motoryzacyjnych. Podobnie jak w ubiegłorocznym rankingu, wśród 10 najczęściej wyszukiwanych samochodów używanych jest aż 6 modeli, które reprezentują marki należące do koncernu Volkswagena.
W tym rankingu tylko trzy marki koncernu Volkswagena – Audi, Skoda i Volkswagen – generują blisko 1/4 wszystkich wyszukań…
VW Golf był wyszukiwany ponad 15 mln razy. Liczba zapytań o kompaktowego auta po raz kolejny wzrosła. Na rynku aut używanych statystyczny Polak najczęściej poszukuje Golfa V. lub VI. generacji. Takich samochodów dotyczyło aż 71 proc. zapytań. Do najbardziej pożądanej konfiguracji należy hatchback (ponad połowa zapytań) napędzany silnikiem Diesla (47 proc. zapytań). O blisko połowę mniejszą popularnością (23 proc. zapytań) cieszy się Golf Variant, czyli kombi.
Ponad 90 proc. osób było zainteresowanych zakupem samochodu, który pochodził z polskiego salonu i był sprzedawany przez pierwszego właściciela. Najwięcej zapytań (45 proc.) dotyczyło egzemplarzy, których cena wywoławcza nie przekraczała 15 tys. zł. W raporcie otomoto.pl z 2011 r. najczęściej były wyszukiwane auta nie droższe niż 5 tys. zł, a blisko jedna trzecia zapytań dotyczyła samochodów z przedziału cenowego 15-25 tys. zł.
VW Passat – goni Golfa pod względem liczby wyszukań – było ich dokładnie 14 161 044. Internauci najczęściej szukają egzemplarzy sedana z silnikiem Diesla pod maską, którego cena wywoławcza nie przekracza 15 tys. zł.
Wśród osób, które w 2014 r. za pośrednictwem serwisu otomoto.pl szukały nowych samochodów, drugie miejsce w rankingu zajął Golf najnowszej generacji. Również na drugim miejscu, ale w rankingu najczęściej wyszukiwanych marek (w wypadku samochodów nowych), uplasował się Volkswagen.
– Marka Volkswagen od lat kojarzy się z niezawodnymi samochodami. Te skojarzenia potwierdza m.in. tegoroczny raport DEKRY, w którym – niezależnie od modelu i przebiegu – samochody naszej marki znajdują się w czołówce najbardziej bezawaryjnych aut. Potwierdza to także duże zainteresowanie samochodami Volkswagena na portalu otomoto.pl, gdzie kierowcy szukają auta dla siebie czy też dla swojej rodziny. Niezależnie od tego, czy wybór pada na samochód nowy, czy używany, uwaga skierowana jest głównie na Volkswagena Golfa. Bardzo cieszy nas olbrzymie uznanie i zaufanie, którymi kupujący darzą markę Volkswagen – powiedział Tomasz Tonder, PR Manager Volkswagena podczas odbierania nagrody.
Atego jest najbardziej poszukiwanym w polskim Internecie samochodem ciężarowym. Wyróżniony został także Sprinter, który zajął drugie miejsce w kategorii samochodów dostawczych.
Okazuje się, że nie tylko nowe Mercedesy ciężarowe są liderem rynku. „Gwiazda”, która w 2014 roku w Polsce zarejestrowała najwięcej pojazdów w całym segmencie >6T, jest równie pożądana na rynku wtórnym. Model Atego, najmniejszy z rodziny „A” samochodów ciężarowych Mercedes-Benz jest pojazdem dedykowanym dystrybucji i budownictwu. Zastosowanie znajduje jednak również w całej branży TSL, a także m.in. jako pojazd wojskowy lub pożarniczy.
Drugim laureatem konkursu okazał się dostawczy Mercedes-Benz Sprinter. Największy dostawczy Mercedes obchodzi w tym roku swoje 20-lecie i otrzymał z tej okazji prezent: tytuł wicelidera na internetowym rynku wtórnym w kategorii samochodów dostawczych.
– Bardzo cieszymy się z zainteresowania, z jakim spotykają się ciężarowe i dostawcze samochody marki Mercedes-Benz i jest to dla nas podwójnie ważne. Stanowi to z całą pewnością dowód zaufania, jakim darzą je kierowcy. Ma na to wpływ ich nie tylko ich długowieczność, niezawodność, czy wytrzymałość – także komfort, bezpieczeństwo i ekonomiczność. Jeśli weźmiemy pod uwagę wysokiej jakości usługi serwisowe, pojazdy te nawet po intensywnym wieloletnim użytkowaniu nadal świetnie spełniają swoje role. Jest to także bardzo ważny sygnał dla nabywców nowych samochodów spod znaku Gwiazdy. Zainteresowanie używanymi modelami to gwarancja, że odsprzedając swojego kilkuletniego Mercedesa, właściciel uzyska atrakcyjną cenę – powiedział Aleksander Rzepecki, przedstawiciel Mercedes-Benz Polska.