Podczas spotkania z pracownikami w fabryce w Wolfsburgu Thomas Schäfer, dyrektor generalny marki Volkswagen, przedstawił plany dotyczące przyszłości.
Obecni mogli po raz pierwszy zobaczyć prototyp przyszłego elektrycznego Volkswagena segmentu podstawowego w cenie około 20 000 euro.
Zobacz relacje:
PHILIPS: RETROFITY BEZ ZAKŁÓCEŃ I ODPORNE NA ZAMARZANIE
Dzięki grudniowym negocjacjom mogliśmy rozpocząć wdrażanie największego planu na przyszłość w historii Volkswagena. Podążamy teraz ambitnym kursem, aby osiągnąć wspólnie uzgodnione cele. Będzie to kluczowy krok w kierunku uczynienia elektromobilności atrakcyjną dla wszystkich – co jest jasnym celem naszej marki – powiedział Thomas Schäfer. Jednocześnie dyrektor marki Volkswagen podkreślił, że Wolfsburg pozostanie centrum innowacji i kompetencji produkcyjnych. Dodał, że to właśnie główny zakład Volkswagena będzie wyznaczał nowe standardy w produkcji samochodów.
Volkswagen planuje zaprezentować publicznie prototyp nowego samochodu elektrycznego segmentu podstawowego na początku marca. Światowa premiera wersji produkcyjnej zaplanowana jest na 2027 rok. Przy cenie bazowej wynoszącej ok. 20 000 euro, nowy samochód elektryczny segmentu podstawowego będzie atrakcyjny dla wielu różnych grup użytkowników. Przystępny cenowo, wysokiej jakości i ekonomiczny – taki będzie nowy elektryczny Volkswagen z Europy dla Europy. To jest Liga Mistrzów w produkcji samochodów – skomentował Thomas Schäfer.
Przystępna cenowo mobilność w erze elektrycznej jest jednym z fundamentów planu marki na przyszłość. Wraz z produkcyjną wersją ID. 2all, nowy model elektryczny będzie częścią nowej rodziny małych samochodów elektrycznych opracowanych w ramach grupy marek Core w Grupie Volkswagena. Ta rodzina pojazdów obejmuje kompaktowe samochody elektryczne oparte na platformie MEB, a pierwszym nowym modelem będzie produkcyjna wersja prototypu ID. 2all, który trafi do salonów w 2026 roku jako pierwszy miejski elektryczny samochód Volkswagena – w cenie bazowej poniżej 25 000 euro.
Volkswagen ma mocną pozycję w dziedzinie samochodów elektrycznych. Od wprowadzenia rodziny ID. w 2019 r. marka sprzedała łącznie ponad 1,35 miliona tych pojazdów na całym świecie, w tym około 500 000 ID.3. W ubiegłym roku marka Volkswagen sprzedała 383 100 samochodów elektrycznych.
Klarowna perspektywa dla fabryki w Wolfsburgu
Na spotkaniu dyrektor marki Thomas Schäfer podkreślił, że fabryka w Wolfsburgu pozostanie sercem marki Volkswagen w erze elektromobilności: Fabryka w Wolfsburgu ma klarowną perspektywę na przyszłość. Przeniesienie produkcji Golfa do Meksyku zwolni miejsce dla zaawansowanych technologii. W hali 54 zostaną wprowadzone nowe procedury produkcyjne. Zamierzamy produkować tam elektrycznego następcę Golfa na nowej platformie SSP, a także elektrycznego T-Roca. W ten sposób Wolfsburg stanie się stolicą naszej nowej, w pełni elektrycznej klasy kompaktowej.
SSP to nowa generacja całkowicie elektrycznej, w pełni zdigitalizowanej, wysoce skalowalnej platformy mechatronicznej opartej na jednolitej architekturze systemu.
Fabryka w Wolfsburgu, serce Grupy, stanie przed ważnymi zadaniami, które będą wymagać sporej determinacji. Dział Rozwoju Technicznego wykona pionierską pracę dla wszystkich innych marek samochodów osobowych, które będą wykorzystywać platformę SSP. To podstawa naszego sukcesu w przyszłości, podobnie jak nasza strategia związana z platformą dla obecnych modeli z napędem spalinowym. W naszym głównym zakładzie w ciągu najbliższych kilku lat będziemy nie tylko pracować nad rozwojem, lecz także produkować samochody na wielką skalę. Nasze przyszłe elektryczne okręty flagowe – Golf i T-Roc produkowane w Wolfsburgu – już dziś świetnie się sprzedają – to ponad 500 000 sztuk rocznie. W głównym zakładzie jest produkowany bardzo atrakcyjny segment pojazdów, a 50-letnia historia Golfa będzie kontynuowana. Obecnie kluczowa jest konsekwentna praca nad przygotowaniami niezbędnymi do osiągnięcia sukcesu w nadchodzących latach. Volkswagen musi wyznaczyć kierunek w zakresie złożoności, procedur pracy i efektów synergii. Rada zakładowa i najwyższe kierownictwo będą ściśle współpracować nad wdrożeniem tych zmian. W ramach tej współpracy co kwartał będą odbywały się spotkania, poświęcone analizie postępów na naszej drodze – powiedziała Daniela Cavallo, przewodnicząca ogólnej i grupowej rady zakładowej Volkswagena.
Dzięki porozumieniu „Zukunft Volkswagen” (Przyszłość Volkswagena) Grupa Volkswagen uzgodniła z przedstawicielami pracowników pod koniec grudnia 2024 r. wizję przyszłości łączącą stabilność gospodarczą, zatrudnienie i przywództwo technologiczne w dziedzinie zrównoważonej mobilności. Wiążące cele i środki uzgodnione w celu ich osiągnięcia stanowią podstawę projektów w przyszłości. Marka Volkswagen Samochody Osobowe, jako rdzeń Grupy Volkswagen, ma stać się wiodącym technologicznie producentem na świecie do 2030 roku.
W tym celu Volkswagen przyjął ambitny trzyetapowy plan:
– Przyspieszenie: konkurencyjność ma zostać wzmocniona poprzez optymalizację kosztów i rozszerzenie istniejącego portfolio modeli w przemyślany sposób.
– Ofensywa: Do 2027 r. pojawi się dziewięć nowych modeli, w tym produkcyjna wersja ID.2all za mniej niż 25 000 euro oraz samochód elektryczny segmentu podstawowego za ok. 20 000 euro.
– Cel: Volkswagen wyznacza nowe standardy i rozwija mobilność na całym świecie jako wiodąca technologicznie marka w segmencie wolumenowym.