„Wymarzone Mikołajki” to spotkanie, które organizuje aktor Kuba Wesołowski, w należącym do niego podwarszawskim hotelu Brant. Volkswagen został partnerem piątej edycji wydarzenia.
Dzieci z domów dziecka miały okazję spotkać się z przyjacielskim bałwanem, gwiazdami filmowymi czy piosenkarzami.
Zobacz także:
Dzięki zaangażowaniu programu „Mali Ratownicy” stworzonego przez Volkswagena oraz Fundację Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy dzieci miały także możliwość zdobycia supermocy, czyli nauczenia się zasad udzielania pierwszej pomocy pod czujnym okiem instruktorów Programu Edukacyjnego RUR. Wspierały je gwiazdy znane z ekranów telewizorów oraz pierwszych stron gazet. Mikołajkowym prezentem może być bowiem nie tylko coś materialnego, ale i praktyczna umiejętność, która może przydać się w wielu życiowych sytuacjach.
– Misją Volkswagena jest nauczenie dzieci w Polsce zasad udzielania pierwszej pomocy. Poprzez przekazywanie tych umiejętności, wraz z Fundacją Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, chcemy dać najmłodszym pewność siebie i wiarę w swoje możliwości. Ratowanie życia to ogromna supermoc. A posiadaczami supermocy są superbohaterowie. Dzięki programowi „Mali Ratownicy” Volkswagena i Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy każde dziecko może zostać takim superbohaterem posiadającym supermoc ratowania życia. Tego lata mieliśmy przyjemność gościć Kubę Wesołowskiego w naszej strefie Małych Ratowników na nadmorskich plażach gdzie wspólnie uczyliśmy dzieciaki zasad pierwszej pomocy. Bliskie nam są te same wartości, takie jak bezpieczeństwo najmłodszych, dlatego chętnie wsparliśmy „Wymarzone Mikołajki”. To świetna inicjatywa – tłumaczy Patryk Tryzubiak, Koordynator PR i Corporate Affairs Volkswagen.
W strefie Małych Ratowników podczas „Wymarzonych Mikołajek” dzieci mogły nauczyć się zasad udzielania pierwszej pomocy, zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie. Jedną z głównych atrakcji dnia był konkurs, podczas którego najmłodsi w drużynach, w których skład wchodziły także gwiazdy: Agnieszka Więdłocha, Michał Piróg oraz Maciej Kurzajewski, sprawdzali swoje umiejętności udzielania pierwszej pomocy. Rywalizacja była zacięta, dzieci wykazały się imponującą wiedzą na temat udzielania pierwszej pomocy i wszystkie zostały nagrodzone.
Udzielanie pierwszej pomocy to bowiem bardzo przydatna umiejętność.
– Dzieci, które wiedzą jak udzielić pierwszej pomocy stają się pewniejsze siebie oraz są bardziej empatyczne. Marka angażując się w „Wymarzone Mikołajki” zadbała o to, aby dzieci tego dnia otrzymały nie tylko materialne prezenty, ale i coś co przyda im się w wielu sytuacjach – takim podarunkiem była właśnie umiejętność udzielania pierwszej pomocy – tłumaczy Patryk Tryzubiak z Volkswagena.
Program Mali Ratownicy został stworzony wspólnie przez Volkswagena oraz Fundację Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Podczas 25. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy instruktorzy Fundacji przeszkolili ponad 500 dzieci, które odwiedziły strefę Volkswagena. Natomiast od lipca do sierpnia Mali Ratownicy pojawili się w najpopularniejszych, nadmorskich miejscowościach m.in.: Kołobrzegu, Świnoujściu czy Władysławowie.
Jesienią w stacjach dealerskich Volkswagena odbyły się Dni Małych Ratowników. Dzieci uczyły się udzielania pierwszej pomocy także w Kołodziejewie, podczas przekazania Mobilnego Miasteczka Ruchu Drogowego Volkswagena, które było pierwszą nagrodą w Ogólnopolskim Konkursie „Ratujemy i Uczymy Ratować” organizowanym przez Fundację WOŚP.
Wszędzie tam, wszystkie dzieci mogły zdobyć supermoc i stać się bohaterami, którzy potrafią udzielać pierwszej pomocy. Mali superbohaterowie dostają od marki pelerynki, apteczki oraz dyplomy. Te atrybuty Małych Ratowników pomagają im także utrwalać w domu zdobytą podczas szkoleń wiedzę. Łącznie, od początku roku przeszkolono już ponad 7 tys. dzieci.
Volkswagen wspiera Fundację WOŚP także flotą samochodów. W zeszłym roku marka użyczyła swoje najnowsze auta na potrzeby programu “Ratujemy i Uczymy Ratować” oraz do obsługi wolontariatu WOŚP “Pokojowego Patrolu”.