Główną rolę w globalnym procesie transformacji koncernu Volkswagen odegrają Chiny. Jeszcze w tym roku oferta pojazdów z zelektryfikowanymi układami napędowymi zostanie zdecydowanie poszerzona.
Do 2028 roku ponad połowa z 22 milionów planowanych aut elektrycznych ma być produkowana w państwie środka. Aby przyspieszyć ofensywę w dziedzinie modeli elektrycznych i wzmocnić akceptację dla tego rodzaju aut, powstanie nowa spółka joint venture.
Zobacz także:
Zajmie się ona rozbudową infrastruktury zasilania samochodów elektrycznych. W celu prowadzenia przyszłych badań Volkswagen Group China skupi prace rozwojowe marek Volkswagen i Audi oraz Działu Badań koncernu pod jednym dachem w ramach nowej struktury One R&D.
– Dotrzymamy naszego przyrzeczenia i nie tylko spełnimy normy wynikające z przepisów prawa chińskiego, które dotyczą zmniejszenia emisji szkodliwych substancji, ale też – krok po kroku – przebudujemy naszą produkcję tak, by była neutralna z punktu widzenia ogólnego bilansu dwutlenku węgla. Stawiamy na czystą motoryzację i ekologiczne procesy produkcyjne. Chiny mają pod tym względem główne znaczenie – stwierdził Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG.
– Od 2019 roku Volkswagen Group China rozbudowuje swoją flotę elektrycznych samochodów. Pod koniec roku zaoferujemy chińskim klientom bardzo szeroki wybór aż 14 elektrycznych i zelektryfikowanych modeli. Prezentując w przyszłym roku dwa pojazdy, które zostaną skonstruowane na modułowej platformie MEB do produkcji aut elektrycznych oraz inwestując w technologie cyfrowe będziemy kontynuować transformację Volkswagena i wraz z naszymi chińskimi partnerami nadamy mobilności nowe oblicze – powiedział Stephen Wöllenstein, CEO Volkswagen Group China.
W ramach ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych koncern Volkswagen zamierza do 2028 roku produkować w Chinach 11,6 miliona tego rodzaju aut – to więcej niż połowa ich całkowitej planowanej liczby, którą koncern określa na 22 miliony. Przyczynią się do tego trzy spółki: FAW- Volkswagen, SAIC Volkswagen oraz JAC Volkswagen.
Gdy w przyszłym roku w zakładach SAIC Volkswagen w Anting i FAW- Volkswagen w Foshan rozpocznie się produkcja samochodów na platformie MEB, tylko w tych dwóch fabrykach roczna produkcja wyniesie 600 000 elektrycznych pojazdów. Ponadto JAC i SEAT pracują nad własną platformą do produkcji samochodów elektrycznych.
We wszystkich 33 chińskich zakładach Volkswagena i jego partnerów produkcja ma się odbywać w sposób jeszcze bardziej zgodny z wymaganiami ochrony środowiska. Tylko w zeszłym roku emisja dwutlenku węgla w chińskich fabrykach zmniejszyła się o 13 procent, co oznacza, że do atmosfery nie wyemitowano 390 000 ton CO2.
Rozbudowa infrastruktury zasilania w energię
Powołując nową spółkę Volkswagen zamierza rozbudować infrastrukturę ładowania akumulatorów w samochodach elektrycznych. Dzięki temu klienci w Chinach, którzy posiadają takie auta, będą mogli korzystać z nich w sposób jeszcze bardziej komfortowy ładując je zarówno w domu, jak i podczas podróży. W ramach współpracy firm Star Charge, FAW i JAC od końca bieżącego roku w ofercie skierowanej do prywatnych klientów znajdą się wallboxy, powstanie także duża liczba stacji ładowania dostępnych publicznie.
Aby kierowca mógł szybko i łatwo znaleźć odpowiednią stację, użytkownik auta oraz sama stacja zostaną cyfrowo połączone. Takie zintegrowane połączenie zaoferuje Mobility Asia, firma należąca do Volkswagen Group China, tworząca cyfrowy ekosystem dla wszelkich zastosowań w dziedzinie mobilności.
Żeby wzmocnić efektywność w dziedzinie rozwoju nowych technologii, stworzono wspólną strukturę ONE R&D marek Volkswagen i Audi oraz Działu Badań koncernu. Dzięki ich ścisłej współpracy zostanie wykorzystany efekt synergii i zwiększy się efektywność działań.
W celu zaspokojenia bieżących potrzeb klientów, tylko w tym roku marki koncernu wprowadzą na rynek 8 nowych modeli typu SUV. Pięć z nich będzie produkowanych w Chinach.