Zarząd marki Volkswagen zdecydował się na długoterminowe uczestnictwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) i dał zielone światło dla startów do 2019 roku włącznie.
VW wszedł do królewskiej klasy sportów rajdowych w 2013 roku z Polo R WRC i od razu zdobył trzy tytuły mistrzowskie – w kategorii kierowców, pilotów i producentów. W aktualnym sezonie zespół fabryczny nadal pozostaje niepokonany, a duety Sébastian Ogier i Julien Ingrassia oraz Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila znajdują się na pierwszym i drugim miejscu w tabeli.
Zobacz także:
RAJDY
Andreas Mikkelsen z pilotem Ola Fløene zajmuje czwartą pozycję.
– Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA stwarzają marce Volkswagen możliwość pokazania globalnej publiczności efektywności, dynamiki i niezawodności naszych samochodów. Jak żadne inne mistrzostwa, WRC opierają się na aktualnych rozwiązaniach technicznych stosowanych w seryjnych samochodach i rozgrywane są w warunkach, jakie nasi klienci spotykają codziennie na całym świecie. Do tego dochodzi popularność tego sportu wśród milionów kibiców. Bliskie powiązanie rozwoju samochodów seryjnych i rajdowych, sportowa rywalizacja z naszymi bezpośrednimi konkurentami na wielu rynkach oraz duży potencjał reklamy w mediach stanowią podstawę naszej decyzji o długoletnim zaangażowaniu w Rajdowe Mistrzostwa Świata – powiedział Heinz- Jakob Neußer, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. rozwoju, odpowiedzialny za program sportów motorowych.
Pierwotnie zakładane było uczestnictwo w WRC przez trzy lata, od 2013 do 2015 roku. Obecna decyzja Zarządu przedłużyła ten okres o cztery lata.
– Decyzja Zarządu marki Volkswagen, aby uczestniczyć w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA do 2019 roku, napawa nas dumą. Tak długoterminowego programu sportów motorowych tego rzędu wielkości jeszcze w Volkswagenie nie było. Takie zaufanie dla naszej całej załogi motywuje nas do tego, aby ani przez sekundę nie spocząć na laurach, lecz nadal wykazywać pasję, determinację i pełne zaangażowanie w celu zapewnienia długoletnich sukcesów w Rajdowych MŚ. Warunkiem popularności mistrzostw jest format zoptymalizowany pod kątem transmisji telewizyjnych, zwiększający atrakcyjność dla szerokiej publiczności. Zakładamy, że promotor we współpracy z producentami zadba o wyraźny wzrost zasięgu medialnego – wyjaśnił Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport.
Rajdowe Mistrzostwa Świata wraz z Formułą 1 to sporty motorowe mogące pochwalić się najbogatszą tradycją. Jako najwyższe rangą mistrzostwa w sporcie rajdowym, WRC są organizowane od 1973 roku. Aktualnie w sezonie rozgrywanych jest łącznie 13 rajdów na czterech kontynentach na asfalcie, szutrze, śniegu i lodzie. Startujące w mistrzostwach World Rally Car opierają się na samochodach seryjnych, posiadają czterocylindrowe silniki 1,6 l z turbodoładowaniem i mocą około 315 KM oraz napędem na wszystkie koła.
Po trzech sukcesach w Rajdzie Dakar – w latach 2009, 2010 i 2011 – Race Touaregiem z silnikiem wysokoprężnym, marka z Wolfsburga zdecydowała się na nowe wyzwanie i w 2013 roku wystartowała z Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). Z dziesięcioma zwycięstwami w 13 rajdach, zespół fabryczny Volkswagena już w pierwszym roku zdobył tytuł mistrzowski w kategorii kierowców i pilotów (Sébastien Ogier i Julien Ingrassia) oraz w kategorii producentów. W obecnym sezonie Volkswagen Polo R WRC wygrał dotychczas wszystkie sześć rozegranych rajdów.