Volkswagen ID.R przejechał 20,8-kilometrową Północną Pętlę toru Nürburgring w ciągu 6 minut i 5,336 sekund, czyli szybciej niż jakikolwiek elektryczny samochód przed nim.
Romain Dumas zasiadający za kierownicą auta poprawił obowiązujący dotąd rekord Petera Dumbrecka (NIO EP9) z 2017 roku o 40,564 sekundy.
Zobacz także:
Osiągając średnią prędkość przejazdu wynoszącą 206,96 km/h ID.R udowodnił, jak wydajne są elektryczne zespoły napędowe. Bezemisyjna wyścigówka, której silniki uzyskują łączną moc 500 kW (680 KM) jest zwiastunem seryjnych pojazdów Volkswagena z wyłącznie elektrycznym napędem należących do rodziny ID.
To trzeci rekord ID.R w ciągu 12 miesięcy. 24 lipca 2018 roku Romain Dumas wygrał słynny Pikes Peak International Hill Climb (USA) ustanawiając rekord przejazdu górskiej trasy, którą pokonał wciągu 7 minut i 57,148 sekund.
– Ustanowić najlepszy czas przejazdu Północnej Pętli, to naprawdę powód do dumy. Dla mnie jest to najlepszy i najtrudniejszy tor wyścigowy na świecie. ID.R został perfekcyjnie przygotowany do wymagań Północnej Pętli, dla mnie to wielka frajda poczuć niesamowite przyspieszenie i ogromne prędkości w zakrętach – mówi Dumas.
Zaledwie trzy tygodnie później, podczas „Goodwood Festival of Speed” w południowej Anglii uzyskał najlepszy czas w kategorii aut elektrycznych – 43,86 sekund.
Dla Romaina Dumasa, który cztery razy wygrał na Nürburgringu 24-godzinny wyścig, jazda po rekord Volkswagenem ID.R była kolejnym ważnym sukcesem na jego ulubionym torze. W porównaniu z rekordami na Pikes Peak oraz w Goodwood do wyzwania jakim jest Północna Pętla Volkswagen Motorsport przygotował wyścigowego ID.R w bardzo krótkim czasie – w ciągu zaledwie pięciu miesięcy.