Volkswagen ID. BUGGY został zaprezentowany w Pebble Beach Concours d’Elegance podczas kultowego Monterey Car Week. Model pojawił się następnie na drogach i plażach Kalifornii.
Od chwili światowego debiutu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego Geneva Motor Show w marcu tego roku, auto pokazuje możliwości, które daje elektromobilność.
Zobacz także:
BUGGY, inspirowane klasycznymi buggy z lat 60. przystosowanymi do jazdy po plażach, pokazuje wszechstronność modułowej platformy podłogowej opracowanej dla samochodów elektrycznych (MEB) i zapewnia doznania podczas jazdy. Auto ozwala na odłączenie nadwozia wykonanego z materiału kompozytowego od platformy podłogowej, co otwiera możliwości dla innych producentów, tak jak to było w wypadku oryginalnego zestawu firmy Meyers Manx na potrzeby konstrukcji pierwszych buggy.
Nadwozie bez dachu i drzwi sprawia, że ID. BUGGY jest przygotowane do podróżowania po plaży. Terenowe wyposażenie obejmuje seryjne 18-calowe koła z oponami BFGoodrich All-Terrain T/A w rozmiarze 255/55 z przodu i 285/60 z tyłu, a także solidne zabezpieczenie podwozia w postaci aluminiowych płyt.
Dwa wytrzymałe ucha do holowania, wykonane ze stali i lakierowane na czerwono, zintegrowano ze zderzakami. Wzmocniona rama przedniej szyby i tylny pałąk zapewniają ochronę na wypadek dachowania.
Kabina ID. BUGGY ma minimalistyczny wygląd i wykonano ją z wodoodpornych materiałów. Sześciokątną kierownicę, pokrytą wodoodporną skórą Nappa, wyposażono w dotykowe elementy sterujące. Cyfrowy zestaw wskaźników zapewnia porządek na desce rozdzielczej. Pomimo niedużego rozstawu osi modelu studyjnego, dwoje pasażerów ma dużo miejsca do dyspozycji.
Bezemisyjny układ napędowy ID. BUGGY składa się z elektrycznego silnika zamontowanego przy tylnej osi razem z układem sterującym i z jednobiegową przekładnią oraz z płaskiego akumulatora wysokiego napięcia (o pojemności 62 kWh) umieszczonego w podłodze samochodu, aby zaoszczędzić jak najwięcej miejsca.
Silnik elektryczny generuje moc 150 kW/204 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 310 Nm. Według normy WLTP zasięg wynosi 250 kilometrów. Model studyjny przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy. Maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do 160 km/h.