Volkswagen Samochody Użytkowe poszerza ofertę kamperów o nowy, większy model, wprowadzając do sprzedaży Grand Californię w dw ich wymiarach.
Pojazd skonstruowano w oparciu o Craftera, dlatego jest ona dłuższa, szersza i wyższa niż znana California T6.
Zobacz także:
California – skonstruowana na bazie następcy kultowego modelu Bulli – pozostanie doskonałą propozycją dla tych, którzy swój kompaktowy, rekreacyjny samochód zamierzają wykorzystywać także na co dzień jako vana. Nowym, większym modelem będzie teraz Grand California, która stwarza swoim pasażerom zupełnie nowe możliwości.
Większy rozmiar sprawił, że nowy model można było wyposażyć w łazienkę, większy przedział sypialny w tylnej części kabiny, kuchnię z pełnym wyposażeniem oraz jasny, stylowy salon, w którym można stanąć wyprostowanym.
Żeby spełnić różnorodne wymagania stawiane samochodom rekreacyjnym, model jest oferowany w dwóch wersjach różniących się rozstawem osi oraz wysokością dachu. Samochód można też w ramach opcji zamówić z napędem na cztery koła 4Motion zamiast z napędem na przednią oś.
Grand California to samochód rekreacyjny wyróżniający się atrakcyjną stylistyką. Wnętrze wyróżnia się prostotą oraz mnóstwem dobrze przemyślanych rozwiązań i wygląda jak kabina jachtu – tyle, że na kołach. Wrażenie to wzmacniają białe szafki oraz elegancka podłoga przypominająca deski pokładu żaglowca.
W sam raz dla rodzin jest Grand California 600 – 6-metrowy kamper z przestrzenią do spania w tylnej części nadwozia i z wysuwanym łóżkiem nad kabiną kierowcy. Dla osób, które w wielką podróż wybierają się we dwoje przygotowano model z większym rozstawem osi i z większym wnętrzem – Grand Californię 680 z nadwoziem o długości 6,8 metra.
Z tyłu znajduje się w niej jeszcze większa przestrzeń sypialna, jest też więcej miejsca na wyprawowy ekwipunek. Obydwie wersje nadwoziowe są dostępne z silnikiem 2.0 TDI o mocy 177 KM współpracującym z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów i oferowane, do wyboru, z napędem na przednie lub na cztery koła.
Bogate wyposażenie seryjne Grand Californii obejmuje elementy zarówno kempingowe, jak i z zakresu komfortu obsługi oraz podróżowania. W każdej Grand Californii do standardu należą markiza po prawej stronie auta, panel solarny na dachu, który służy do ładowania akumulatorów, ogrzewanie powietrzne Truma Combi o mocy 6 kW z bojlerem ciepłej wody, przyłącze zewnętrzne 230 V z funkcją ładowania akumulatorów, 2 składane krzesła turystyczne i stół kempingowy i system wentylacji ssącej SOG do toalety chemicznej.
Wyposażenie podnoszące komfort obsługi i podróżowania obejmuje, między innymi, półautomatyczną klimatyzację Climatic, wielofunkcyjną kierownicę umożliwiającą obsługę radia i telefonu, radio Composition Audio, lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i podgrzewane oraz tempomat.
Bardzo długa lista wyposażenia dodatkowego zawiera, między innymi, takie elementy jak Hotspot WLAN LTE, czujnik deszczu i zmierzchu, 4 gniazda 12 V, elektryczne ogrzewanie pomocnicze, postojowe ogrzewanie powietrzne czy boczne poduszki i kurtyny powietrzne dla kierowcy i pasażera.
O ile Grand Californię w podstawowej wersji i z napędem na przednie koła można prowadzić z prawem jazdy kategorii B (dopuszczalna masa całkowita wynosi 3500 kg), o tyle do prowadzenia Grand Californii 600 4Motion i Grand Californii 680 potrzebne jest prawo jazdy kategorii C (dopuszczalna masa całkowita wynosi 3880 kg).
Ceny netto poszczególnych wersji wynoszą:
– Grand California 600: 217 880 zł netto;
– Grand Californii 600 4Motion: 238 630 zł netto;
– Grand Californii 680: 223 010 zł netto;
– Grand Californii 680 4Motion: 236 610 zł netto.
Grand California produkowana jest w Polsce, w zakładzie we Wrześni. Na potrzeby produkcji tego modelu w obszarze zabudów specjalnych Customized Solution powstała dedykowana linia montażowa do obsługi której zatrudniono dodatkowo 160 pracowników. Produkcja liniowa obejmuje montaż dachu, modyfikacje karoserii oraz montaż końcowy elementów wyposażenia.
Samochód poddawany jest także testom szczelności w kabinie zraszania oraz pełnej kontroli jakościowej po skończonej zabudowie. Czas montażu zabudowy specjalnej z wyposażeniem to około 60 godzin, a każdy pojazd to blisko 1000 specjalnych części do zabudowy.
Planowany roczny wolumen produkcyjny dla tego modelu to blisko 3500 pojazdów, a głównymi rynkami zbytu będą: Niemcy, Szwajcaria i Francja, ale także Austria, Hiszpania, Holandia, Polska, Belgia, Dania, Irlandia, Wielka Brytania, Włochy Portugalia i Szwecja.