Nowy Golf GTI Clubsport – bardzo mocny, bardzo szybki i bardzo bogato wyposażony – debiutuje w polskich salonach. Specjalna wersja nawiązuje do jubileuszowych edycji tego modelu.
Producent prezentował je przy okazji 20., 25., 30., i 35. urodzin Golfa GTI. Ceny Golfa GTI Clubsport zaczynają się od 132 590 zł za model trzydrzwiowy z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.
Zobacz także:
Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w który jest wyposażona jubileuszowa edycja Golfa GTI, standardowo osiąga moc 195 kW/265 KM. Silnik ten jest o aż 35 KM mocniejszy od jednostki napędowej stosowanej w Golfie GTI z pakietem Performance. Za sprawą funkcji boost, uruchamianej poprzez mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia, z silnika można na 10 sekund wykrzesać dodatkowe 25 KM.
Golf GTI Clubsport wyposażony w 6-biegową przekładnię mechaniczną przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy i bez problemu osiąga, ograniczoną elektronicznie, prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. Przy tak znakomitych osiągach średnie zużycia paliwa na poziomie 7,0 l/100 km świadczy o doskonałej sprawności nie tylko silnika, ale również układu przeniesienia napędu.
Droższa o 8 300 zł wersja wyposażona w dwusprzęgłową skrzynię biegów o sześciu przełożeniach gwarantuje identyczne osiągi i zużycie paliwa.
Ze osiągami idzie w parze wyjątkowy wygląd modelu – zarówno zewnętrzny, jak i w kabinie. Za sprawą większego docisku aerodynamicznego niż w innych wersjach (m.in. zmieniony przedni zderzak i tylny spojler), pod względem dynamiki jazdy GTI może równać się z wyczynowymi samochodami sportowymi rodem z torów wyścigowych.
Nowa wersja kultowego modelu wyróżnia się znakomitą przyczepnością przy dużych prędkościach i zdolnością do bardzo szybkiego pokonywania zakrętów. Z zewnątrz Golfa GTI Clubsport wyróżniają nie tylko obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane w kolorze czarnym, ale również dodatkowo przyciemniane szyby – boczne i tylna, wykonane w technologii LED i przyciemniane światła z tyłu, dwie chromowane końcówki układu wydechowego (po jednej po każdej stronie auta) oraz sporych rozmiarów i dwuczęściowy spojler z tyłu.
Seryjnie Golf GTI Clubsport jest wyposażony w 18-calowe, kute obręcze z lekkich stopów „Belvedere” z oponami w rozmiarze 225/40 R18. Z profilu edycja jubileuszowa przypomina model pierwszej generacji z 1976 roku, który z boku na wysokości zderzaka miał szeroki ozdobny czarny pas, biegnący od przedniego do tylnego nadkola.
We wnętrzu Clubsport również prezentuje się inaczej niż typowy GTI. Sportowe fotele kierowcy i pasażera są wyposażone w regulacje – wysokości i odcinka lędźwiowego. Pokryto je częściowo Alcantarą, na oparciach i siedziskach zastosowano wzór plastra miodu. Dodatkowo wyróżnia je napis GTI umieszczony na oparciu.
Po otwarciu drzwi, oprócz foteli, uwagę przyciąga trójramienna, multifunkcyjna, obszyta Alcantarą kierownica, która ma wszyty czerwony pasek, oznaczający jej centralne położenie. W kabinie nie brakuje również tapicerki w szkocką kratę, czerwonych ozdobnych szwów, gałki dźwigni zmiany biegów przypominającej piłeczkę golfową oraz czarnej podsufitki.
Do bardzo bogatego seryjnego wyposażenia Golfa GTI Clubsport należą, między innymi, system radiowy „Composition Media” z 6,5-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, 8 głośników, instalacja telefoniczna (bluetooth), automatyczna klimatyzacja, reflektory biksenonowe oraz system „Park Pilot”, czyli czujniki parkowania z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia, a także autoalarm z niezależnym zasilaniem oraz z funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu.