Po trwającej sześć miesięcy przebudowie Szklanej Manufaktury wyprodukowano w niej pierwszego e-Golfa. W obecności Kaia Siedlatzka. Pierwszy pojazd został przygotowany do przekazania go klientowi z Norwegii.
Nowe auto w kolorze „biały oryks z efektem perłowym” ma pod maską silnik o mocy 100 kW /136 KM i zużywa 12,7 kW/h energii elektrycznej na 100 km.
Zobacz także:
Po zakończeniu pierwszej fazy rozruchu, od maja, w fabryce będzie powstawać 35 elektrycznych pojazdów dziennie. Według „Nowego Cyklu Europejskiego” (NEFZ2) nowy e-Golf ma zasięg 300 km. Model będzie nadal wytwarzany w głównym zakładzie w Wolfsburgu, a teraz także w Dreźnie. W tę drugą fabrykę Volkswagen zainwestował 20 milinów euro. Do użytku oddano ponadto stację tankowania energii e-Mobility.
Przez rok, na dwóch stanowiskach, nawet cztery pojazdy elektryczne równocześnie będą mogły ładować tu swoje akumulatory bezpłatnie. Energii dystrybuowanej na stacji dostarcza Manufaktura, wykorzystując do jej produkcji sześć fotowoltaicznych paneli o powierzchni 22 m2 każdy. Pojazdy zasilane tą energią poruszają się niemal neutralnie z punktu widzenia bilansu dwutlenku węgla. Cechą szczególną stacji jest możliwość magazynowania nadwyżki energii w akumulatorze o dużej trwałości i pojemności 130 kWh, bądź też zasilania nią fabrycznej sieci energetycznej.
Podczas uroczystości wznowienia produkcji przedstawiono nowego Dyrektora Szklanej Manufaktury – Larsa Ditterta (43 lata).
Volkswagen Saksonia oraz Drezno, stolica kraju związkowego, zawarły niedawno szerokie porozumienie o partnerstwie we wspieraniu elektrycznej motoryzacji oraz cyfryzacji. Dzięki niemu Drezno ma stać się modelowym miastem w dziedzinie rozwiązań dotyczących zintegrowanej komunikacji miejskiej działającej według zasad zrównoważonego rozwoju. Drezno, obok Autostadt w Wolfsburgu, jest miejscem, w którym klienci mogą odbierać elektryczne samochody marki Volkswagen.
Są to takie modele, jak e-up!3, e-Golf oraz Golf GTE4 i Passat GTE5.
Przed rokiem Szklaną Manufakturę otwarto dla zwiedzających jako miejsce, w którym można doświadczyć tego, czym są motoryzacja elektryczna oraz cyfryzacja. Ponad 30 eksponatów, w tym samochodów, pozwala poprzez interaktywną zabawę przekonać się, jak w przyszłości będzie wyglądała komunikacja. W 2016 roku miejsce to odwiedziło ponad 85 000 zwiedzających, a ponad 2300 osób skorzystało z jazdy próbnej elektrycznym samochodem.
Dostępne modele:
– e-Golf: (100 kW/136 KM), zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym w kWh/100 km 12,7; emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km: 0; klasa efektywności A+.
– e-up!: zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 11,7 (w cyklu mieszanym); emisja CO2 w g/km: 0 (w cyklu mieszanym); klasa efektywności A+.
– Golf GTE: zużycie paliwa w l/100 km w cyklu mieszanym 1,8 – 1,6; zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym w kWh/100 km 12 – 11,4; emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km 40 – 36; klasa efektywności A+.
– Passat GTE: zużycie paliwa w l/100 km w cyklu mieszanym 1,8 – 1,7; zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km w cyklu mieszanym 13,1 – 12,5; emisja CO2 w g/km w cyklu mieszanym 40 – 38; klasa efektywności A+.