W 2014 roku Volkswagen wprowadzi do oferty w Polsce aż 9 nowych modeli. Pierwszą z nich jest Golf R. Równolegle do ofensywy produktowej, Volkswagen będzie angażował się w aktywności sportowe.
W kwietniu rozpocznie się kolejny sezon pucharu Volkswagen Castrol Cup, w czerwcu natomiast zorganizowany zostanie Rajd Polski, który będzie rundą Rajdowych Mistrzostw Świata WRC.
Zobacz także:
PREMIERY
Pierwsza premiera – Golf R. W 2013 roku zadebiutowały: Golf GTI, Golf GTD i Golf Variant. Golf R to sportowe auto napędzane nowym, 300-konnym silnikiem TSI (221 kW). Moc przenoszona jest na drogę przez stały napęd na wszystkie koła 4MOTION. O doskonałą dynamikę dba także zmodyfikowane sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm), nowy progresywny układ kierowniczy oraz funkcja ESC Sport z możliwością całkowitej dezaktywacji, na przykład na torze wyścigowym.
Wśród opcjonalnych elementów wyposażenia znajduje się m.in. udoskonalona adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC z funkcją wyboru profilu jazdy i nowym trybem Race. Golf R imponuje osiągami, z manualną skrzynią biegów potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h zaledwie 5,1 sekundy (poprzednik: 5,7 s), z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG) ten klasyczny sprint zajmuje Golfowi R tylko 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Druga premiera – nowe Polo. W Wolfsburgu swoją światową premierę miało nowe Polo, które zastępuje wersję z tytułem CotY 2010. Samochód wizualnie zmieni się w niewielkim stopniu, niemniej wzbogacony zostanie o szereg innowacyjnych systemów, które poprawią komfort i bezpieczeństwo prowadzenia. W Polsce nowe Polo dostępne będzie w maju.
Trzecia premiera – Golf Sportsvan. W czerwcu zadebiutuje Golf Sportsvan. Stanowi on połączenie auta kompaktowego i vana, dysponuje przestronnym, dającym możliwości aranżacji wnętrzem (tylna kanapa przesuwa się o 180 mm, pojemność bagażnika wynosi do ponad 1 500 litrów) i najnowocześniejszymi systemami wspierającymi kierowcę.
Do systemów tych należy dostępny po raz pierwszy w Golfie Blind Spot Sensor z asystentem ułatwiającym wyjechanie z miejsca parkingowego. W przypadku zagrożenia kolizją, z kolei system automatycznie zainicjuje awaryjne hamowanie.
Czwarta premiera – e-Golf. Elektryczny Golf zadebiutuje w Polsce w lipcu. Napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW/115 KM e-Golf osiąga już w chwili uruchomienia maksymalny moment 270 Nm. Dzięki temu po 10,4 sekundy osiąga 100 km/h. Prędkość tego pięciomiejscowego pojazdu jest elektronicznie ograniczona do 140 km/h. e-Golf jest pierwszym Volkswagenem, w którym zastosowano reflektory LED. Zasięg jakim będzie dysponował elektryczny Golf to 190 km.
Piąta premiera – Scirocco. Trzecia, aktualna generacja Scirocco zadebiutowała w 2008 roku, jest bezpiecznym samochodem sportowym na każdy dzień roku. Po sześciu latach od debitu, w lipcu dostępna będzie odświeżona wersja tego niezwykle popularnego w Polsce coupe.
Szósta premiera – e-up!. Będzie drugim w pełni elektrycznym modelem Volkswagena oferowanym w polskich salonach. Model ten zadebiutuje we wrześniu. Jest samochodem pięciodrzwiowym. Za napęd są odpowiedzialne: silnik elektryczny (60 kW/82 KM), bateria litowo-jonowa zamontowana w podłodze między osiami oraz układ elektroniki mocy. Siła napędowa silnika elektrycznego jest przenoszona na przednie koła przez 1-biegową przekładnię. Zasięg rozwijającego moc 60 kW/82 KM i prędkość maksymalną 130 km/h e-up! wynosi – w zależności od stylu jazdy i obciążenia – między 120 a 160 kilometrów.
Siódma premiera – Jetta. W październiku 2014 roku Volkswagen wprowadzi do oferty odświeżoną Jettę. Model ten w obecnej wersji na rynku jest od 2011 roku, swoimi rozmiarami wpisuje się w lukę między Golfem a Passatem. Samochód spodoba się kierowcom lubiącym sedany.
Ósma premiera – Touareg. Terenowe auto zadebiutuje również w październiku. Nowy model będzie posiadał wiele nowoczesnych systemów.
Dziewiąta premiera – nowy Passat. Zadebiutuje na przełomie listopada i grudnia w wersjach Limousine oraz Variant i będzie całkowicie nowym samochodem. Zbudowany zostanie na platformie MQB i wyposażony będzie w szereg innowacyjnych systemów. Jego masa zostanie znacznie zmniejszona.
Puchar Volkswagen Castrol Cup. Zadebiutował w minionym roku. Za organizację pucharu odpowiadają spółki Volkswagen Racing Polska oraz Volkswagen Group Polska, sponsorem tytularnym jest firma Castrol. W 2014 roku rozegranych zostanie 14 wyścigów podczas 7 rund, w pięciu krajach. Kalendarz zawodów przedstawia się następująco: 25 – 27 kwietnia: Hungaroring, 23 – 25 maja: Lausitzring, 13 – 15 czerwca: Poznań, 8 – 10 sierpnia: Most, 22 – 24 sierpnia: Slovakiaring, 12 – 14 września: Brno i 26 – 28 września: Poznań.
Auta w porównaniu z minionym rokiem zostaną poddane kilku modyfikacjom: oprócz zmian w zawieszeniu i nowych elementów aerodynamicznych, zwiększona zostanie moc samochodów. Podobnie jak w 2013 roku Golfy będą wyposażone w system Push-to-Pass, który zwiększa moc silników o 50 KM, dzięki czemu wyścigi są bardziej widowiskowe.
Rajdowe Mistrzostwa Świata WRC. W tegorocznym kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata znalazł się Rajd Polski, który zostanie rozegrany w Mikołajkach w okresie od 27 do 29 czerwca. Poprzeczka zespołowi w tym sezonie zawieszona została bardzo wysoko. „Chcemy obronić tytuły mistrzowskie w 2014 roku, a to oznacza: żadnej przesady albo zaniedbań, lecz nadal maksymalną koncentrację i wolę zwycięstwa. Jeżeli zespół weźmie sobie to do serca, możemy w tym roku być jeszcze lepsi. Naturalnie nie będzie łatwo” – powiedział Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG.