VOLKSWAGEN: W DREŹNIE RUSZYŁA PRODUKCJA ID.3

Szklana Manufaktura w Dreźnie jest drugim miejscem na świecie, w którym uruchomiono seryjną produkcję elektrycznego Volkswagena ID.3.

Model powstaje na modułowej platformie MEB przeznaczonej dla samochodów na prąd.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

W stolicy Saksonii marka otwiera nowy rozdział w historii – dotychczasowe „Center of Future Mobility” w ciągu najbliższych lat będzie się rozwijać i przekształcać w „Home of ID.” Zadaniem Szklanej Manufaktury jest zaoferowanie nabywcom, zwiedzającym oraz gościom możliwości zapoznania się z zagadnieniami dotyczącymi modeli z rodziny ID.

Począwszy od doradztwa i jazd próbnych, poprzez zwiedzanie fabryki, możliwość pracy przy montażu auta czy uczestnictwo w eventach, po odbiór elektrycznych pojazdów. Innym celem strategicznych zmian jest rozbudowa tego miejsca do rangi centrum badawczo- innowacyjnego prowadzącego krótkoseryjne projekty z zamiarem ich późniejszego wdrożenia na dużą skalę w innych fabrykach marki Volkswagen.

Szklana Manufaktura jest czwartym miejscem na świecie, w którym produkowane są samochody elektryczne marki Volkswagen. Pierwszy produkcję na platformie MEB podjął zakład w Zwickau. Pod koniec 2020 roku dołączyły chińskie fabryki w Anting i Foshan. Łączna maksymalna zdolność produkcyjna zakładów wynosi ponad 900 000 pojazdów rocznie.

Do podjęcia produkcji modeli na platformie MEB przygotowują się fabryki – w Emden, Hanowerze i Chattanooga (USA). Podobnie jak w wypadku e-Golfa w 2017 roku, także produkcja ID.3 w Dreźnie będzie odbywała się na początku w trybie jednozmianowym. Godziny otwarcia dla odwiedzających pozostają bez zmian: poniedziałek- sobota od 9.30 do 18.30, niedziela od 9.30 do 17.00.

W zakładzie w Dreźnie jest teraz zatrudnionych 380 pracowników. Oprócz produkcji Szklana Manufaktura będzie prowadziła także inną działalność – będzie w przyszłości wydawanych klientom znacznie więcej pojazdów – liczba przekazywanych aut ma wzrosnąć w 2021 roku do 5 000 egzemplarzy (w 2020 r. było ich 3 296). Docelowo od 2022 roku ma ich być około 9 700 rocznie.

Centrum testów w Dreźnie ma zostać rozbudowane. Jest ono trwałym elementem globalnej sieci tego rodzaju centrów działających w ramach działu rozwoju pojazdów. Ich zadanie polega na testowaniu systemów asystujących, mobilnych usług internetowych, silników oraz zawieszeń. W stacji technicznej sprawdza się stan i naprawia samochody używane.

W Szklanej Manufakturze trwają prace związane z produkcją 4.0.