Volkswagen w Polsce prowadzi kompleksowe doradztwo dla klientów flotowych w zakresie zastosowania samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in w firmowej flocie.
Specjalnie opracowane narzędzie e-consultingowe pozwala dostarczyć klientom niezbędnych informacji i pozwala ocenić gotowość do zmiany floty samochodów na elektryczne.
Zobacz relacje:
Volkswagen chce być najpopularniejszą marką wśród dostawców zrównoważonej środowiskowo mobilności. Do 2030 roku jego celem jest zwiększenie udziału samochodów elektrycznych w Europie do 70 procent sprzedaży. Do 2050 roku Volkswagen chce osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. Aby realizować ambitne cele związane z popularyzacją elektromobilności na polskim rynku, marka angażuje się w szereg projektów, obejmujących m.in. rynek flotowy.
Dla marki Volkswagen samochody elektryczne oraz hybrydowe typu plug-in odgrywają bardzo ważną rolę i zależy nam, aby nasi klienci mogli poznać korzyści, które wiążą się z ich użytkowaniem. Za sprawą e-consultingu, po udzieleniu odpowiedzi na kilka pytań, klienci poznają potencjał, który niesie ze sobą wymiana określonej liczby samochodów z silnikiem spalinowym na auta elektryczne czy hybrydowe typu PHEV, przy zachowaniu wymaganej mobilności. Mam na myśli nie tylko niższe koszty związane z użytkowaniem samochodów, ale i emisję CO2 – powiedział Marcin Paciorek, kierownik sprzedaży flotowej marki Volkswagen.
U podstaw projektu leżała analiza wielomiesięcznych doświadczeń, które wskazują, że bardzo często osoby odpowiedzialne za flotę mają mylne wyobrażenia na temat samochodów elektrycznych czy hybrydowych typu plug-in. Jednocześnie doskonale zdajemy sobie sprawę, że wiele firm przy doborze samochodów dla pracowników przywiązuje wagę nie tylko do kosztu użytkowania czy wartości rezydualnej, ale i do emisji dwutlenku węgla. W obu tych przypadkach samochody elektryczne oraz hybrydowe typu plug-in mają wiele do zaoferowania – podkreśla Marcin Paciorek.
Jak odbywa się badanie potrzeb klientów w ramach e-consultingu? W pierwszej kolejności są oni zaproszeni do wzięcia udziału w ankietach, które określają – mobilność użytkowników aut (pokonywane odległości, prędkość jazdy, całkowity przebieg, dłuższe trasy), konieczność odbywania dłuższych podróży (jak np. wyjazdy na wakacje czy niestandardowe wyjazdy służbowe), miejsce i czas parkowania auta, możliwość ładowania samochodu czy wreszcie wiedzę na temat elektromobilności. Po wypełnieniu ankiety klient otrzymuje wyczerpujące informacje na temat rekomendacji w zakresie wymiany floty samochodów na elektryczne. Zawierają one m.in. raport dotyczący potencjalnej emisji CO2 (przed i po wymianie określonej puli samochodów).
E-consulting już pozwolił przekonać kilku klientów do zapewnienia pracownikom dostępu do samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Dzięki temu rozwiązaniu obalamy też wiele mitów mówiących m.in. o tym, że popularyzacja samochodów elektrycznych to melodia odległej przyszłości. Wierzymy, że wyposażenie partnerów biznesowych w wiedzę i dane pozwoli nam sprawić, że po polskich drogach będzie jeździć więcej aut, które przyczyniają się do osiągnięcia zeroemisyjności” – podsumował Paciorek.