Volkswagen po raz pierwszy zdecydował się na premierę swojego nowego modelu w Chinach. Touareg to największy i najbardziej luksusowy model marki.
A chiński, największy dla marki rynek zbytu jest strategicznie bardzo ważny. Szczególnie w kontekście największej ofensywy technologicznej w dziedzinie nowych modeli producenta.
Zobacz także:
Nowy Touareg ma zaimponować miejscowym nabywcom innowacyjnymi rozwiązaniami z zakresu obsługi, komfortu, jakości materiałów, a także nowymi systemami w dziedzinie bezpieczeństwa.
Wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia łączności oraz w systemy asystujące, nowoczesne oświetlenie i system multimedialny – nowe auto ma za zadanie umocnienie pozycji marki. Ekskluzywny SUV wprowadza też do swojego segmentu nową dynamikę.
Premiera systemu Innovision Cockpit
Volkswagen prezentuje po raz pierwszy całkowicie cyfrowy Innovision Cockpit. Cyfrowe wskaźniki (Digital Cockpit z 12-calowym ekranem) i rozbudowany system multimedialny Discover Premium (z 15-calowym ekranem) tworzą w nim jedno urządzenie służące do obsługi pokładowych funkcji, do przekazywania informacji, komunikowania oraz do rozrywki.
Urządzenie nie ma prawie żadnych klasycznych przycisków czy włączników. Samochód zapewniający stałą łączność z otoczeniem, obsługiwany przy pomocy intuicyjnie działających urządzeń i pozwalający na maksymalną indywidualizację już pokazuje, jak w przyszłości będą wyglądały cyfrowe wnętrza pojazdów.
Poprzez Innovision Cockpit kierowca dostosowuje działanie systemów asystujących, tych służących dynamice jazdy oraz tych z dziedziny komfortu do swoich osobistych potrzeb. Auto konfiguruje się jak smartfon dopasowując go do własnych upodobań. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu dużej liczby współdziałających ze sobą systemów i programów sterowanych poprzez cyfrowe monitory oraz wielofunkcyjną kierownicę.
Systemy asystujące
Touareg debiutuje wyposażony w zestaw systemów asystujących. Znajdują się wśród nich np. system Night Vision zwiększający widoczność w nocy (dzięki kamerze termowizyjnej rozpoznaje w ciemności ludzi i zwierzęta na drodze), asystent ułatwiający jazdę w korku oraz w miejscach robót drogowych (do 60 km/h samochód porusza się częściowo automatycznie, utrzymuje pas ruchu, przyspiesza i hamuje), asystent wspomagający przejazd przez skrzyżowanie (reaguje na samochody nadjeżdżające z boku przed pojazdem), aktywny system sterowania kołami, nowy system stabilizacji nadwozia ze stabilizatorami sterowanymi elektromechanicznie, LED-owe matrycowe reflektory IQ.Light (przełączający światła), a także wyświetlacz Head-up.
Systemy te tworzą jedną naturalną całość, po prostu są pod ręką. Współdziałają ze sobą dzięki nowemu centralnemu komputerowi.
Nowe wymiary
Touareg trzeciej generacji stał się nieco szerszy i dłuższy. Nowe wymiary wpłynęły pozytywnie zarówno na proporcje nadwozia, jak i na wielkość wnętrza. Większa długość pozwoliła na na stworzenie znacznie większego bagażnika (wzrost z 697 do 810 litrów). Przed wzrokiem osób niepowołanych bagaż jest chroniony elektrycznie zwijaną i rozwijaną roletą (opcja). Karoseria wykonana z aluminium (48 proc.) i stali najwyższej jakości (52 proc.) jest o 106 kg lżejsza niż w poprzednim modelu.
Debiut z silnikami V6
Volkswagen będzie oferował w Europie nowego Touarega najpierw w wersjach wyposażonych w diesle V6 o mocy 170 kW/231 KM oraz 210 kW/286 KM. Potem na różne rynki dołączą benzynowy silnik V6 (250 kW/340 KM) oraz turbodiesel V8 (310 kW/421 KM). W przygotowaniu na rynek chiński znajduje się wersja z nowym zespołem hybrydowym (moc systemowa 270 kW/367 KM).
Touareg roku 2018 to ważny model w ofensywie produktowej i technologicznej Volkswagena. W jej ramach znacznie zwiększa się liczba oferowanych modeli typu SUV: dzisiaj są to nowy T-Roc, Tiguan, nowy Tiguan Allspace (Europa) i Tiguan L (Chiny), nowy Atlas (USA) i Teramont (Chiny).
Marka rozbuduje również ofertę małych aut tego typu prezentując model T-Cross. Powstanie pierwszego SUV-a wyposażonego w wyłącznie elektryczny zespół napędowy też już zostało przesądzone: I.D. CROZZ pojawi się na rynku w 2020 roku.