VOLKSWAGEN CASTROL CUP 2014: TRWAJĄ PIERWSZE TESTY

VW 1_264

Na torze Slovakiaring pod Bratysławą rozpoczną się dwudniowe testy dla zawodników przygotowujących się do startu w tegorocznym Volkswagen Castrol Cup.

To międzynarodowy cykl wyścigowy organizowany przez Volkswagen Racing Polska i Volkswagen Group Polska. Zawodnicy rywalizują w Volkswagenach Golfach GTI przygotowanych w identycznej specyfikacji.


Zobacz także:
SPORT
VOLKSWAGEN CASTROL CUP


W sezonie 2014 wyścigi VWCC zostaną rozegrane na Hungaroringu (Węgry, 25-27 kwietnia), Lausitzringu (Niemcy, 23-25 maj), Torze Poznań (13-15 czerwca), Autodromie Most (Czechy, 8-10 sierpnia), Slovakiaringu (Słowacja, 22-24 sierpnia), Autodromie Brno (Czechy, 12-14 września). Dwie finałowe rundy widniejące w kalendarzu odbędą się w Poznaniu w dniach 26-28 września.

A oto meldunki z zespołów:

GOSIA RDEST

Małgorzata Rdest to jedna kobieta zgłoszona do tegorocznego pucharu Volkswagen Castrol, zawodniczka, która w ubiegłym sezonie rywalizowała w brytyjskich mistrzostwach Formuły 4.

W tym roku Gosia na dobre przesiada się z singleseater’a do przednionapędowej wyścigówki. Nie będzie to pierwsze spotkanie zawodniczki z pucharowym Golfem. W ubiegłym sezonie zaliczyła gościnny udział w trzech rundach VWCC, za każdym razem będąc najszybszą kobietą w stawce.

VW 2_Rdest

Gosia Rdest: Bardzo się cieszę, że wystartuje w pełnym cyklu Pucharu Volkswagen Castrol Cup. Nic nie rozwija lepiej zawodnika niż rywalizacja na wysokim i wyrównanym poziomie, a tak właśnie jest podczas wyścigowych weekendów w VWCC. Wśród stawki niemal trzydziestu doskonałych kierowców będę jedyną kobietą, co oczywiście nie oznacza, że mam zamiar być statystą podczas siedmiu rund tegorocznego serialu. Wręcz przeciwnie, mój plan na ten sezon do dojeżdżanie do mety na jak najwyższych pozycjach. Oprócz udziału w pełnym cyklu wyścigów pucharowych w czerwcu planuję występ w wyścigu Formuły 4, aby nie zapomnieć jak prowadzi się bolid skonstruowany nieco inaczej niż samochód z nadwoziem zamkniętym. Mam nadzieję, że rywalizacja w Pucharze VWCC przyniesie mi dużo satysfakcji i zaowocuje coraz lepszymi czasami uzyskiwanymi na torze.

Gosia Rdest urodziła się w 1993 roku w Żyrardowie. Swoją przygodę ze sporem motorowym rozpoczynała od kartingu. W sezonie 2011 wywalczyła tytuł Mistrza Polski w klasie KF2. Swoich sił próbowała też we włoskiej lidze kartingowej, gdzie wywalczyła m.in. pierwsze miejsce w 21 Trofeo d’Autunno w kategorii KF2 oraz trzecie miejsce w czwartej rundzie Mistrzostw Włoch, również w kategorii KF2. W sezonie 2012 Gosia rywalizowała w BRDC Formula 4 – brytyjskich mistrzostwach Formuły 4, gdzie była jedyną kobietą w stawce, a sezon ukończyła z nagrodą Who Zooms Award za największą ilość wyprzedzeń w sezonie. Na swoim koncie odnotowała aż siedemdziesiąt dwa udane ataki na rywali. Jako jedna z 12 kobiet została zaproszona przez VW Motorsport i Komisję Kobiet w Motosporcie FIA na eliminacjację Pucharu Scirocco R-Cup. Jej autorytetem jest Aryton Senna, a wielkim sportowym celem – zostać pierwszą Polką startującą w wyścigach Formuły 1.

VW 3_13

Gosię Rdest wspierają: Castrol Polska, firmy Emka S.A. i Emka Trans oraz Chrono Online – dystrybutor zegarków Epos.

BASENHURT A&T RACING TEAM

Zespół Basenhurt A&T Racing Team reprezentuje Adam Rzepecki, ubiegłoroczny debiutant w VWCC. Dzięki sponsorom, firmom : Basenhurt – Polska , Carrobio – Włochy, Flexinox – Hiszpania, PSH – Hiszpania , Forge Racing kierowca ma nadzieję, że w tym roku odnosić będzie znaczące sukcesy.

Adam Rzepecki: Nie mogłem się doczekać testów na Slovakiaringu, jak i pierwszego wyścigu w Volkswagen Castrol Cup, który już za niecałe 30 dni. Wiem z kim w tym roku będę konkurował w cyklu VWCC. Kilka osób, które będą się ścigać ze mną, znam z poprzedniego sezonu, ale większości nie znam.

Podczas spotkania pod Bratysławą zawodnicy oprócz pierwszych kilometrów za kierownicą nowych Golfów, odbywają również sesje szkoleniowe z funkcjonowania systemu telemetrii, jaki zainstalowany jest w każdym samochodzie wraz z niemieckimi instruktorami. W tym roku zmieniły się zasady kolejności startu do wyścigów. Zawodnicy, ustawiani będą do poszczególnych wyścigów na podstawie ich czasów osiąganych w kwalifikacjach.

Dla Adama dwa dni na Słowacji są ważną aklimatyzacją przed sezonem 2014 i powrotem do pucharowego Golfa.

Adam Rzepecki: Testy na Słowacji pomogą mi w przyzwyczajaniu się do auta “na nowo”. Byłem na tym torze już kilka razy, ale nie przypadł mi do gustu i jest moim najmniej lubianym torem ze wszystkich w tym sezonie. To właśnie w dniach 22 -24 sierpnia pojawimy się na tym obiekcie podczas 9 i 10 wyścigu sezonu. Postaram się wykorzystać czas przeznaczony na testy na dobranie ciśnień i taktyki wraz z moim helperem i trenerem, którym nadal jest Zbyszek Szwagierczak. Do sierpniowego wyścigu mam jednak zaplanowane jeszcze 2-3 treningi na Slovakiaring. W tym roku treningi jeżdżę swoim Seatem Leonem Supercopa. Założenia co do wyników na ten rok są jasno postawione przez sponsorów i trenera tzn. w pierwszej piątce na koniec. Ja będę się starał, aby dojeżdżać każdy wyścig do końca na wysokiej pozycji. Jestem przekonany, że uda mi się osiągnąć cel. Do pierwszego wyścigu na koniec kwietnia odbędę jeszcze 3 całodzienne sesje treningowe na kilku torach.

Zakończeniem dwudniowego spotkania zawodników Volkswagen Castrol Cup 2014 będzie sesja fotograficzna oraz odebranie nowych wyjątkowych kombinezonów, przygotowanych specjalnie dla tego cyklu.

KIEROWCY VWCC 2014:

Kierowcy zgłoszeni do tegorocznego pucharu: Michał Gadomski, Marcin Jaros, Jan Kisiel, Krystian Korzeniowski, Stanisław Kostrzak, Dominik Kotarba, Jakub Litwin, Małgorzata Rdest, Adam Rzepecki, Maciej Steinhof, Patryk Strzesak, Tautvydas Barstys, Marcus Fluch, Jonas Gelzinis, Jeffrey Kruger, Robertas Kupcikas, Dylan Pereira, Florian Thoma, Ales Jirasek, Paweł Krężelok, Artem Vokhrinstev.

Nowością dla wszystkich zawodników będzie z pewnością fakt, iż w tym roku oprócz zdobycia wyjątkowych nagród kierowcy cyklu VWCC będą walczyć o tytuły Mistrzów Polski, dzięki porozumieniu jakie zostało podpisane pomiędzy organizatorem cyklu, a Polskim Związkiem Motorowym.