VOLKSWAGEN CASTROL CUP 2013: TRZECIA RUNDA

V 1_11

Trzecia runda pucharu Volkswagen Castrol Cup zostanie rozegrana w dniach 17-18 maja na czeskim torze Automotodrom Brno. W międzynarodowej stawce znajdzie się 25 zawodników z 8 krajów.

Gościnnie wystartują Bartosz Obuchowicz – aktor, który ma za sobą starty w wyścigach Rallycross, oraz Maciej Ziemek – redaktor naczelny magazynu Auto Motor i Sport. Na torze w Brnie oprócz wyścigów Volkswagena kibice będą mogli zobaczyć zmagania kierowców w seriach GTSprint czy Superstars International.


Zobacz także:
SPORT


Początki obiektu Automotodrom Brno datuje się na lata trzydzieste dwudziestego wieku. Od tego czasu tor przeszedł liczne modyfikacje, które pozwoliły by obecnie gościł on tak znane serie jak WTCC, Formuła 2, GT1, a także motocyklowe Moto GP i Superbike World Championship. Długość jednego okrążenia wynosi 5.403 m, a najdłuższa prosta 637 m. Tor posiada łącznie 14 zakrętów (6 lewych i 8 prawych). Rekordzistą jest Luca Filippi, który w 2010 roku, podczas wyścigów Auto GP, samochodem Lola B05/52 osiągnął czas 1.43,260 min.

V 2_2426

Mateusz Lisowski po wygranej w dwóch wyścigach na torze Slovakia Ring został liderem klasyfikacji generalnej. Tuż za nim znajduje się Jan Kisiel, trzeci jest Jakub Litwin.

Czołówka punktacji: Mateusz Lisowski – 150 pkt., Jan Kisiel – 141 pkt., Jakub Litwin (- 108 pkt., Rasmus Marthen – 93 pkt., Krystian Korzeniowski – 86 pkt., Martin Wirkijowski – 82 pkt., Sebastian Ramirez – 79 pkt., Maciej Steinhof – 76 pkt., Patrik Nemec – 72 pkt. oraz Herman Berger – 63 pkt.

Równolegle do realnych wyścigów, w sieci odbywają się zawody Wirtualnego Volkswagen Castrol Cup w grze Forza Motorsport na konsoli Xbox 360.

V 3_22

POWIEDZIELI

Marcus Fluch: Po rozczarowującym weekendzie na torze Slovakia Ring, nie zostaje mi nic innego jak wrócić do ścigania z pozytywnym nastawieniem. Jestem głodny sukcesu i liczę na pokaźną zdobycz punktową podczas tej rundy, która pozwoli mi na awans w klasyfikacji generalnej. Myślę, że moja jazda i czasy są na poziomie pierwszej piątki pucharu i właśnie w tym miejscu stawki chciałbym już kończyć wyścigi do końca sezonu, licząc po cichu na zajęcie któregoś ze stopni podium. Trzecia runda, która odbędzie się na torze w Brnie jest więc dla mnie dużym wyzwaniem. Znaczny wpływ ma na to na pewno fakt, że Automotodrom Brno jest dla mnie nowym torem. Jest to jednak obiekt, na którym zawsze chciałem się ścigać, więc z niecierpliwością czekam na nadchodzącą rundę!

VW_ML_1

Mateusz Lisowski: Na tym torze zacząłem swoją karierę i bardzo go lubię, ma znakomity układ, jest szybki techniczny i szeroki. Chcę walczyć w ten weekend o zwycięstwa. Nastawienie mam bardzo dobre, tor mi sprzyja, samochód znakomicie się prowadzi, jestem świetnie przygotowany i cały czas trenuję. Wraz z otoMoto Team będziemy się starać powtórzyć weekend na Slovakiaringu, gdzie zdobyłem pole position i wygrałem oba wyścigi. Tor w Brnie jest położony niewiele ponad 300 kilometrów od Krakowa i Wieliczki, więc to najlepsza okazja dla kibiców z moich okolic, by przyjechali na tor i mnie dopingowali. Zapraszam ich serdecznie!

VW_PO_1

Klaudia Podkalicka: Będzie to mój debiut na torze w Brnie, nigdy tu wcześnie nie startowałam, ani nie przyjeżdżałam prywatnie. Nie jest to dla mnie zbyt komfortowa sytuacja, bo wolę się ścigać po torach, które już znam. Z dwóch treningów, w jakich uczestniczymy jeden z pewnością poświęcę na zapoznanie się z torem. Nie czekam jednak aż do piątkowego treningu, a staram się zapoznać z obiektem m.in. grając w gry komputerowe gdzie został on odwzorowany i oglądając onboardy innych zawodników. Mój poprzedni występ w barwach otoMoto Team na torze Slovakia Ring był naznaczony problemami z przednią lewą oponą i jest to nadal dla nas zagadka. Gdy zaczęłam się wjeżdżać i jechać własnym rytmem, to nagle zaczynałam „spadać” i jechać 30 sekund gorzej. Nie wiem jeszcze jak ten problem zostanie rozwiązany, ale powinna nam pomóc zupełnie inna niż na Słowacji nawierzchnia, która łagodniej obchodzi się z ogumieniem. Niestety jak i stety, stawka Volkswagen Castrol Cup jest bardzo mocna i w sytuacji, gdy jako jedna z niewielu „świeżynek” dopiero poznaję tor, to jest mi trudno nawiązywać do czołówki. Nie martwi mnie to jednak, bo na Słowacji, gdy auto pracowało właściwie, a i ja poznałam lepiej tor, to osiągałam czasy w pierwszej dziesiątce.

bartosz

Bartosz Obuchowicz (aktor): Dla mnie to zupełnie nowe doświadczenie, do tej pory jeździłem głównie w rallycrossie, a jazda po asfalcie jest zupełnie inna. Samochód jest fantastyczny – to mocna, profesjonalna wyścigówka, a do tego ma magiczny guzik (system Push-to-Pass, dodający 50 KM). Start w Volkswagen Castrol Cup to świetna zabawa, mnóstwo adrenaliny, a dzięki wspomaganiu znacznie mniej pracy niż w gokartach, w których ostatnio startuję. Tor jest bardzo szybki, sam puchar jest zorganizowany znakomicie i – co ważne – panuje przyjacielska atmosfera. Nie do końca jestem zadowolony z kwalifikacji, popełniłem błąd, wypadłem z toru i już później nie udało mi się poprawić czasu.

Jlitwin_09

Jakub Litwin: Jesteśmy już po kwalifikacjach na czeskim torze Autodrom Brno. Trzecia pozycja startowa i druga linia dała mi najlepszy wynik w karierze kwalifikacji na nawierzchni suchej. Nie udało mi się złożyć perfekcyjnego okrążenia popełniając niewielki błąd w trzecim sektorze. Mimo wszystko jestem zadowolony i z optymizmem patrzę na jutrzejszy wyścig. Intensywna analiza i trening przed tą rundą z moim “Guru” Zbyszkiem Szwagierczakiem przyniósł oczekiwane rezultaty. Obiecuję dać z siebie wszystko i walczyć o zwycięstwa w jutrzejszych wyścigach. Trzymajcie za mnie kciuki.

MSteinhof_info2

Maciek Steinhof: Tor w Brnie jest dla mnie całkowicie nowy. Wielokrotnie oglądałem tam różne wyścigi, ale nigdy się na nim nie ścigałem. Jestem pozytywnie nastawiony po wygranej w serii Kia Lotos Race, w której uczestniczyłem jako „Gość”. To był ważny dla mnie start. Po dwóch latach przerwy, każda możliwość jazdy samochodem na torze daje mi większe poczucie pewności za kierownicą. W Brnie chciałbym powalczyć o podium. Nie będzie łatwo, bo każdy z zawodników chce wygrać, a czołówka jest niezwykle szybka. Długość jednego okrążenia wynosi ponad 5 kilometrów, mamy do pokonania 10 okrążeń. Czekają nas dwa wyścigi jednego dnia, czyli w sumie pokonamy ponad 100 kilometrów. Zapowiada się ciekawa, ale i wyczerpująca walka. Mam nadzieję, że uda mi się osiągnąć fajny wynik i otworzymy w końcu szampana.

brno


Adam Rzepecki
: Jadę do Brna powalczyć o miejsce w pierwszej ósemce – mówi Adam. Mam na to duże szanse ponieważ znam tor, mam doskonałego trenera, poznałem już możliwości auta, jego zalety i wady. Mam też nadzieję, że szwankujący w aucie podczas poprzednich dwóch rund system ABS będzie działał poprawnie. Dane z mojego Golfa po rundzie na Slovakiaringu zostały przesłane do VW Motosport w Niemczech, tam zdiagnozowano problem i zespół fachowców z VW Racing Polska zlikwidował go. Oni są profesjonalni, więc myślę ,że będzie OK. Nie mam w zwyczaju za dużo mówić, bo urodziłem się by jeździć i to właśnie robię. Życzę wszystkim zawodnikom zaciętej rywalizacji, w sportowej atmosferze walki fair play. Za wsparcie startów w VW Castrol Cup, chciałbym podziękować moim sponsorom firmom : Basenhurt z Polski i Flexinox z Hiszpanii.

Robertas Kupcikas: Moja sytuacja punktowa po wyścigach na Słowacji nie wygląda dobrze, stąd moim głównym celem na nadchodzącą rundę jest ukończenie obu wyścigów na jak najlepszej punktowanej pozycji. Znam dobrze tor w Brnie, wiem jak się na nim ścigać i będę robił wszystko, co w mojej mocy by wywieźć z czeskiego toru jak największą zdobycz punktową. Nie można zapominać, że jazda ma mi także sprawiać wiele radości, zatem nie zostaje mi nic innego jak z optymizmem patrzeć na nadchodzącą rundę.