Rodzina Volkswagena R to samochody usportowione. Obok Golfa R oferowanego od czterech generacji, w przeszłości gama obejmowała również Passata R36, Touarega R50, Scirocco R i Golfa R Cabrio.
Obecnie, oprócz Golfa R i Golfa R Variant, w ofercie pojawia się także nowy T-Roc R.
Zobacz relacje:
Volkswagen podkreśla przemianę marki poprzez prezentację nowego logo linii R.
– Volkswagen R to przede wszystkim emocje. W przyszłości w dalszym ciągu będziemy koncentrować nasze wysiłki na jak najlepszym połączeniu ich z marką Volkswagen. Naszym celem jest dostarczenie klientom modeli o znakomitych osiągach i zapewnienie ich użytkownikom wyjątkowej obsługi – powiedział Jost Capito, dyrektor zarządzający Volkswagen R.
Nowe logo R symbolizuje początek nowej ery. Jest ono jednocześnie bardziej nowoczesne, wyraziste i eleganckie, a przy tym zredukowane do najistotniejszych elementów. Emblemat został opracowany w Volkswagen Design Center przez zespół, który pracował pod okiem Klausa Bischoffa oraz we współpracy z działem rozwoju technicznego i zespołem marketingu marki. Charakteryzuje się ono stałą szerokością linii i poziomym układem z krzywiznami, które dodają mu dynamiki.
– R oznacza sportowe atrybuty naszych wybranych modeli. Logo R świadczy o zarówno estetyce, jak i sportowym charakterze samochodu. Teraz zyskało ono tak na przejrzystości, jak i na charyzmie. Podobnie jak nowe logo marki Volkswagen – mówi Klaus Bischoff, szef designu Volkswagena.
– Nowe logo modeli z rodzin R i R-Line idzie w parze z przemianami, które dotyczą również marki Volkswagen R. Cały nasz zespół intensywnie pracuje nad wizerunkiem marki i modeli. Nie możemy doczekać się, aby użyć go w kolejnych modelach już w najbliższych miesiącach – podkreśla Jost Capito.
Przeprojektowane logo R-Line po raz pierwszy będzie można zobaczyć na modelu Atlas Cross Sport R-Line oferowanym w Ameryce Północnej.