Volkswagen Samochody Użytkowe wzbogaca ofertę Amaroka: ten należący do klasy premium duży pick-up będzie miał jeszcze większe „serce” i jeszcze większe możliwości.
Zawdzięcza to sześciocylindrowemu widlastemu silnikowi najnowszej generacji. Ma on pojemność trzech litrów, a więc o jeden litr większą niż dotychczasowa jednostka napędowa.
Zobacz także:
Nowy silnik pick-upa uzyskuje maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm i moc 165 kW/224 KM.
Nowy diesel V6 spełnia oczekiwania właścicieli Amaroka szukających silnika, który zapewnia dużą dynamikę już przy niskich obrotach i charakteryzuje się dużą elastycznością. Maksymalny moment obrotowy jednostka napędowa oddaje do dyspozycji kierowcy już przy 1 500 obrotach na minutę.
Długie przełożenia najwyższych biegów w przekładni mechanicznej oraz w 8-stopniowej automatycznej podczas jazdy ze stałą dużą prędkością wpływają na zmniejszenie obrotów silnika oraz na niższe zużycie paliwa. Dzięki temu zmniejsza się również poziom hałasu w czasie jazdy oraz ilość emitowanego dwutlenku węgla. W cyklu mieszanym nowy Amarok z silnikiem o mocy 165 kW oraz z 8-stopniowym automatem będzie w założeniu zużywał 7,6 litra oleju napędowego na 100 km. Oznacza to emisję zaledwie 199 g CO2/km.
Trzylitrowego TDI (dokładna pojemność skokowa wynosi 2967 cm3) w nowym Amaroku można wybrać w jednej z trzech wersji różniących się mocą: 120 kW/163 KM, 150 kW/204 KM lub 165 kW/224 KM. Wszystkie spełniają nową normę emisji spalin Euro 6. Początkowo w sprzedaży znajdzie się najmocniejszy silnik, klienci będą mogli przekonać się o zaletach tej atrakcyjnej sześciocylindrowej jednostki pod koniec września 2016 roku.
Zależnie od mocy silnik ten będzie montowany w różnych wersjach Amaroka różniących się rodzajem napędu. Dostępne są auta z klasycznym napędem na tylne koła, a także z 4MOTION – z napędem na tył i dołączanym napędem przedniej osi (z mechaniczną skrzynią biegów), albo ze stałym napędem na cztery koła i z mechanizmem różnicowym typu torsen (z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów).
Zastosowany po raz pierwszy w Amaroku i dostępny seryjnie w Europie układ kierowniczy ze wspomaganiem Servotronic sprawia, że samochodem można kierować niezwykle precyzyjnie. Nowe 17-calowe tarcze hamulcowe przy kołach przedniej osi 224-konnego Amaroka oraz 16-calowe tarcze z tyłu sprawiają, że samochód hamuje sprawnie i bezpiecznie. W seryjnym wyposażeniu znajduje się ponadto system automatycznego hamowania po kolizji.
Masywny przód nadwozia i zupełnie nowa tablica rozdzielcza nadają Amarokowi szczególnego charakteru. Sprawiają, że wydaje się bardziej elegancki, a to wrażenie wzmacniają również nowe ergonomiczne fotele; wygląd auta jest zgodny z nową stylistyką Volkswagena. Amarok ma nadwozie o wymiarach: 5,25 m długości i 2,23 m szerokości (włącznie z lusterkami) i spełnia wszelkie wymagania, jakie stawia się klasycznym pick- upom.
Nowe lakierowane w kolorze nadwozia sportowe wykończenia w przedziale ładunkowym modelu przygotowanego specjalnie na rozpoczęcie sprzedaży, który w Europie będzie nosił nazwę Amarok Aventura, sprawiają, że podwójna kabina auta wydaje się dłuższa. Elementy te przykrywają niewielką część przedziału ładunkowego, który ma powierzchnię 2,52 m2. Na skrzyni ładunkowej Amaroka można zamontować różne typy orurowania oraz pokrywy, a także zamówić różnego rodzaju wykończenia powierzchni skrzyni oraz hardtopy.
W przedziale ładunkowym czterodrzwiowego Amaroka tradycyjnie mieści się standardowa europaleta. Zależnie od wersji wyposażenia samochód może przewieźć ładunek o masie jednej tony. W niektórych wersjach Amarok będzie mógł pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.
Zwiększono rozmiar kół, dzięki czemu auto wydaje się jeszcze bardziej potężne. W Amaroku Aventura zastosowano 20-calowe koła z lekkich stopów. Model ten wyposażono również w system Park Distance Control wspomagający parkowanie, z kamerą monitorującą obszar za samochodem. Poza tym Amarok Aventua ma biksenonowe reflektory, światła do jazdy dziennej z diodami LED i ledowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz progów.