Jak poinformował Martin Winterkorn, prezes Zarządu Volkswagen AG – od momentu wprowadzenia na rynek siódmej generacji, u dilerów złożonych zostało już ponad 100 000 zamówień na nowego Golfa. W 2012 roku z taśm zjechało w sumie ponad 800 000 aut modelu.
W Niemczech Golf jest najpopularniejszym samochodem już od 37 lat. Volkswagen chce utrzymać pozycję między innymi dzięki debiutowi nowego Golfa Varianta. Wersja kombi będzie miała swoją premierę już na początku marca podczas Salonu Samochodowego w Genewie.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Statystycznie na zakup Golfa, od wprowadzenia na rynek, codziennie zdecydowało się ponad 2000 osób. Wyprodukowanych zostało 29,4 mln egzemplarzy – hatchbacków, kabrioletów, kombi lub Golfów Plus. Golfa można spotkać na wszystkich kontynentach w ponad 120 krajach świata.
W poprzednich generacjach Volkswagen upowszechnił takie technologie poprawiające bezpieczeństwo, jak ABS, poduszka powietrza i elektroniczny program kontroli stabilności toru jazdy. W Golfie 7 pojawia się szereg kolejnych systemów wspierających kierowcę. Należą do nich seryjny hamulec multikolizyjny, proaktywny system ochrony pasażerów (m.in. automatyczne napinanie pasów i zamykanie okien), seryjna elektroniczna poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, aktywny tempomat z funkcją automatycznej regulacji odległości ACC i systemem Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system rozpoznający znaki drogowe, najnowsza generacja asystenta parkowania ParkAssist oraz asystent świateł drogowych Dynamic Light Assist.
Niezależna organizacja Euro NCAP wyróżniła Golfa czterema nagrodami za innowacje w zakresie systemów poprawiających bezpieczeństwo. Hamulec multikolizyjny Volkswagena wyróżniony został przez ADAC „Żółtym Aniołem” za innowacje.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.