250-tysięczne auto marki Volkswagen wyposażone w napęd elektryczny przekazano w grudniu ubiegłego roku użytkownikowi, którym okazała się kobieta.
Właśnie tyle zelektryfikowanych aut marki powstało od 2013 roku, gdy do sprzedaży wprowadzono model e-Up!.
Zobacz relacje:
Ofertę zelektryfikowanych samochodów Volkswagena w kolejnych latach konsekwentnie rozbudowywano: w 2014 r. pojawiły się e-Golf oraz Golf GTE, a w 2015 r. Passat GTE i Passat Variant GTE. Z kolei od 2018 roku w Chinach są dostępne Passat i Tiguan jako hybrydy plug-in.
W ub. roku ofertę poszerzyły wyposażone w akumulatory elektryczne wersje modeli Bora i Lavida.
W tym rankingu przewodzi e-Golf, który został dotąd wyprodukowany w liczbie 104 000 egzemplarzy, za nim plasują się Golf GTE (51 000), Passat Variant GTE (42 000) oraz e-Up! (21 000). W sumie, połowa klientów wybrała modele wyposażone w akumulator, a połowa modele hybrydowe typu plug-in.
250-tysięcznym pojazdem okazał się e-Golf w kolorze Pure White – w Autostadt w Wolfsburgu odebrała go Sandra Fleischer z Herne.
W 2019 roku marka Volkswagen dostarczyła użytkownikom ponad 70 000 zelektryfikowanych aut – w 2018 roku było ich 50 000. Najważniejszymi rynkami zbytu tego rodzaju pojazdów w 2019 roku były Chiny, Norwegia, Niemcy, USA i Wielka Brytania.