Volkswagen e-Golf po raz trzeci zwyciężył w klasyfikacji generalnej rajdu samochodów elektrycznych Silvretta. W kategorii efektywności po raz drugi z rzędu wygrał e-up!.
W niełatwym alpejskim terenie oba pojazdy swoimi dziennymi przebiegami wynoszącymi nawet 134 kilometry udowodniły, że nadają się do codziennej eksploatacji.
Zobacz także:
ECO
W Rajdzie Silvretta E-Auto Rallye cztery elektryczne Volkswageny – jeden e-up! i trzy e-Golfy – pokonały trudne odcinki, a zwycięstwo w klasyfikacji generalnej po 361 kilometrach wywalczył zespół Christian Ehret i Daniel Schmidt.
Drugiego dnia odbyła się dodatkowa próba efektywności dla samochodów elektrycznych i hybryd plug-in, w której pojazdy rywalizowały między sobą pod względem zużycia paliwa i energii. Wygrał ją e-up! z zużyciem zaledwie 9,17 kWh/100 km. Prowadzili go Tino Laue i Ruth Holling, jednocześnie zajmując trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu.
Poza klasyfikacją te same odcinki trasy pokonał także XL1.
Jedną z załóg e-Golfa tworzyli kierowca Robert Bielecki, dziennikarz z Polski i juror International Engine of the Year Awards oraz pilot Harthmuth Hoffmann z centrali Volkswagena. Duet zakończył zmagania na wysokim 5. miejscu w klasyfikacji generalnej.
Na wszystkich trzech dziennych etapach liczących odpowiednio 109, 118 i 134 kilometry, samochody elektryczne pokazały, że doskonale sprawdzają się w wysokogórskim terenie, bowiem różnica wysokości wynosiła nawet 2000 metrów. Pojazdy zademonstrowały przy tym swoją wysoką efektywność ogólną, uzyskiwaną między innymi dzięki rekuperacji podczas zjazdów ze wzniesień.
e-up! z mocą 60 kW (82 KM) i zasięgiem elektrycznym do 160 kilometrów oraz e-Golf o mocy 85 kW (115 KM) przejeżdżający na jednym ładowaniu baterii do 190 kilometrów zadebiutują na rynku polskim pod koniec tego roku.