VISION MERCEDES- MAYBACH 6 NA CONCURS D’ELEGANCE

mm-prot-vis1

Jak co roku, miłośnicy klasycznych aut z całego świata przyjeżdżają w sierpniu do kalifornijskiego Pebble Beach, gdzie odbywa się wyjątkowy konkurs piękności.

Pebble Beach Concours D’Elegance – spotkanie najbardziej znamienitych pojazdów zabytkowych – było miejscem premiery prototypu Vision Mercedes-Maybach 6.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Luksusowe coupé 2+2 stanowi hołd dla złotej epoki przedwojennych coupé z aerodynamicznymi nadwoziami, a jednocześnie świadomie kieruje tę tradycję ku przyszłości. Vision Mercedes-Maybach 6 na nowo interpretuje klasyczny, emocjonujący design. Blisko 6-metrowe coupé ma elektryczny napęd o mocy 550 kW (750 KM). Zabudowany w podłodze płaski akumulator zapewnia zasięg przekraczający 500 km (zgodnie z cyklem pomiarowym NEDC).

mm-prot-vis2

Ekskluzywne coupé debiutuje podczas imprezy Monterey Car Week, która potrwa na Półwyspie Monterey do 21 bm. Finałowy konkurs elegancji – Pebble Beach Concours D’Elegance – zaplanowano na niedzielę, 21 sierpnia.

Zmysłowy, emocjonujący design („hot”) połączony z inteligentnymi detalami („cool”) sprawiają, że Vision Mercedes-Maybach 6 reprezentuje najwyższą formę luksusu. Niezwykle długa przednia pokrywa, nisko poprowadzona linia dachu i cofnięta kabina – nawiązują do przedwojennych coupé z opływowymi nadwoziami. W coupé zaskakuje również technoidalny charakter smukłych lamp, częściowo przeźroczyste obręcze oraz dzielone tylne okno.

Design nadwozia

Imponujących rozmiarów nadwozie Maybacha mierzy 5700 mm długości, 2100 mm szerokości oraz 1328 mm wysokości. Wyraźnie zarysowane kontury i organicznie ukształtowane błotniki kontrastują z mocno zaakcentowaną linią wiodącą po obu stronach karoserii. Na tle czerwonego lakieru Maybacha wyróżniają się chromowane listwy.

mm-prot-vis3

Z przodu dominuje nowa interpretacja osłony chłodnicy Mercedesa- Maybacha z subtelnymi, pionowymi poprzeczkami. Charakterystyczne, 24-calowe felgi stanowią rozwinięcie aerodynamicznych obręczy z prototypu Concept IAA (Intelligent Aerodynamic Automobile). Kolejną wizytówką luksusowego coupé są unoszone do góry drzwi (typu Gullwing). Lusterka zewnętrzne zaprojektowano jako kamery, a ich obudowy kształtem przypominają skrzydła.

Wydłużony i zaokrąglony tył coupé Maybacha przywodzi na myśl kadłub luksusowego jachtu (boat tail – ogon łodzi), a zintegrowane w zewnętrznych krawędziach smukłe lampy potęgują optyczną szerokość nadwozia.

Kabina prototypu Vision Mercedes- Maybach 6 spaja tradycyjne wartości Mercedes-Benz z osiągnięciami najnowszej technologii. Deska rozdzielcza płynnie łączy się z drzwiami i otacza podróżujących, tworząc wrażenie salonu 360°. Finezyjne zwieńczenie projektu stanowi nowa koncepcja przestrzenna „inside out”. Powierzchnia siedząca ma formę horyzontalną. Wysmakowane akcenty z autentycznych materiałów – na przykład z różowego złota – łączą się z wysokiej klasy wykończeniami ze skóry.

mm-prot-vis4

Klasyczne, okrągłe instrumenty połączone z głęboko osadzonymi ekranami stanowią odniesienie do unikalnej historii Mercedes-Benz. Pozostałe wyświetlacze zintegrowano pod wspólnym elementem ze szkła. Przednia szyba służy jako – przeźroczysty – ekran. Na całej jej szerokości wyświetlają się parametry dotyczące jazdy oraz nawigacji. Zakres informacji podróżni mogą dobierać za pomocą gestów.

Na szczególną uwagę zasługuje skórzana tapicerka. Ozdobne guziki zastąpiono tapicerowaną powierzchnią z miniaturowymi „ekranami czujników ciała”. Skanują one ciała pasażerów i monitorują, na przykład, ich funkcje życiowe. W rezultacie aktywowane mogą być elementy wyposażenia z zakresu komfortu, takie jak funkcja wentylacji siedzeń czy masażu, albo ustawienia siedzenia dla danego pasażera. Czujniki w tapicerce rejestrują też poziom nasłonecznienia, kolor garderoby pasażera i temperaturę zewnętrzną i w oparciu o te informacje mogą dobierać odpowiednio efektowne oświetlenie kabiny.

Prototypoferuje kierowcy tryb jazdy autonomicznej. Udogodnieniem jest przeźroczysty tunel środkowy, wizualizujący przepływ energii elektrycznej w układzie napędowym.

mm-prot-vis5

Bezemisyjne osiągi: elektryczny napęd o mocy 750 KM

Wykorzystanie czterech kompaktowych silników synchronicznych z magnesami trwałymi zapewnia elektrycznemu autu napęd na obie osie. Moc układu napędowego, który jest obecnie opracowywany pod kątem produkcji seryjnej, wynosi 550 kW (750 KM). Płaski akumulator pod podłogą ma pojemność około 80 kWh. Osiągi to: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mniej niż 4 sek., prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Zasięg przekracza 500 km.

Wizjonerska jest również funkcja szybkiego „tankowania”: ładowanie prądem stałym bazującym na standardzie CSS pozwala wykorzystać imponującą moc ładowania do 350 kW. Wystarczy 5 minut, by zgromadzić energię pozwalającą na pokonanie dodatkowych około 100 km. Akumulator można ładować z gniazdka stacji publicznej, w domu lub – dla jeszcze większej wygody – bezprzewodowo, za pomocą pola elektromagnetycznego.

Wizjonerskie auta studyjne

Vision Mercedes-Maybach 6 jest pierwszym luksusowym coupé z serii wizjonerskich samochodów studyjnych Mercedes-Benz. Ich lista obejmuje modele: Vision EnerG-Force (Los Angeles, listopad 2012), AMG Vision Gran Turismo (Sunnyvale, 2013) oraz Vision Tokyo (Tokyo, 2015).

Obecna oferta obejmuje modele Mercedes-Maybach S 500 i S 600, wprowadzone w lutym 2015 roku. Najnowszy S 600 Pullman wyróżnia się umieszczonymi naprzeciwko siebie fotelami.